Ook op vakantie....

Hoi,
Ik ga binnenkort ook op skivakantie naar oostenrijk met onze kleine man.
Hij is dan net 4 maanden, en ik vroeg me af hoe ik dat moet doen met de flesvoeding....
Wij gaan niet overnachten, we rijden overdag.
En zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten??
Alle suggesties zijn welkom!!!

Groeten Denise
 
hi,
leuk zeg, op vakantie met de kleine. wel een heel gesjouw.  

eten en drinken, luiers, billendoekjes, warm water in een thermosfles.
nat washandje in een plastic zakje om snoetje of handjes te vegen, dunne plastic zakjes om vieze luiers in te pakken. als ik in een openbaar toilet mijn jongetje verschoon neem ik  meestal een dikke flanel luier mee en een handdoek mee. t is soms niet erg schoon ... ik was in januari in een restaurant waar je je kind op de rand van de wasbak ofzo moest verschonen (dus geen ruimte), dan maar op een tafeltje ergens achterin op mijn handdoek  en toen kreeg ik toch commentaar van een of andere chagrijn. tja,   hoe moet je dat anders doen, je kind in de lucht houden ofzo? hopeloos soms.
ik was de vorige vakantie (oktober, JCB 5 maanden oud) sokjes vergeten mee te nemen. dat is een beetje dom. ze worden niet snel vies, maar toch. gelukkig kan je overal alles kopen.

veel plezier.
Miep
veel plezier.
 
Hoi,
ik heb nog geen ervaring maar weet wel dat er flessenwarmers bestaan die je op de sigaretenaansteker van de auto kunt aansluiten. Verder mag je kindje niet te lang in de maxicosi, dus ik zou wel om de paar uur stoppen.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01
 
Hoi Denise,

Een thermofles kokend water, flesje koud water en wat melkpoeder. Zo kun je op elke plek een flesje klaarmaken. Ik had een klein thermometer om de temperatuur van de fles op te meten. Zolang de kleine in de auto slaapt lekker doorrijden. Het maakt voor een keer niet uit als ze wat langer in een maxi-cosi zitten. Soms verschoonde ik mijn zoontje op de achterbank in de auto als er geen andere mogelijkheid was.

Fijne vakantie gewenst,

Groetjes Sanne
 
Hoi,

In Duitsland zijn de toiletten bij de wegrestaurants erg goed. Je moet wel 50 cent betalen, waarvoor je dan een bonnetje krijgt wat je in het restaurant kan gebruiken.
De plekken om te verschonen zijn zelfs luxe te noemen.
Zorg verder voor genoeg heet water, koud water en voeding, mocht je in de file komen dan heb je genoeg voeding bij. Ze sluiten in Duitsland bij slecht weer de autobahnen nog wel eens helemaal af. Zo stond mijn nichtje 10 uur stil.

Groetjes
 
Hoi,

als je geen mogelijkheid hebt tot het opwarmen van je fles kun je ook kleine pakjes nutrilon meenemen. Dit is precies voldoende voor een fles en hoeft niet (mag wel) warm gemaakt te worden. Wij gebruiken ze altijd als we met de trein oppad gaan of de stad in. Je bent als je de stad in gaat vaak verplicht bij VD wat te drinken omdat ze daar een magnetron hebben. Bij de eerste hebben we ook met een thermosfles met warm water de gehannest maar bij de tweede zijn we een stuk makkelijker geworden, het is wat duurder maar, soms dient het gemak de mens.

Een fijne vakantie.

mamaraf
mama van raf en ellemijn (15/05/06)
 
Als ik je een tip mag geven:

Denk aan iets van plastic zakjes voor om de voeten als je van plan bent de kleine in een slee te vervoeren. Sokjes worden gauw nat en koud en in die maat zijn er meestal geen winterlaarsjes.
Een goede zonnebril is ondenkbaar, evenals zonnebrandcreme en lipbalsem.
Onze ervaring met Frankrijk is dat alles wel te krijgen is aan luiers e.d. dus dat is meestal geen probleem. Met laagjes kleding werken tegen de kou is ook een aanrader.
Verder zijn de wegrestaurants onderweg idd perfect! Veel beter dan in Nederland.
Hoewel onze zoon ouder was toen wij naar de wintersport gingen, is het denk ik ook voor jullie handig om een plekje vrij te houden naast je kindje. Je kan er dan naast gaan zitten en lekker met hem spelen.

Heel veel plezier en geniet ervan!

groet,
Jinny
 
Terug
Bovenaan