Ook soms bang dat het misgaat??

Hai meiden,

Zijn jullie ook soms ineens zo bang dat het misgaat??
Ik ben nu 5 à 6 weken zwanger en om met heen ineens heel veel met mij, maar hun vertellen het al allemaal en hebben al een echo gehad.... Normaal hoor je toch dat 1 op de 10 vrouwen een MK krijgt??? Nou als het om me heen zo goed gaat dan ben ik bang dat het bij mij mis gaat soms....!!

xx Es

Hoi,

Ik weet wat je bedoelt denk ik. Vaak als ik naar de wc ga dan denk ik...als ik maar geen bloed zie. Pijn heb ik soms ook weleens maar ik denk dat het er bij hoort. Er veranderd zoveel in je lichaam. Ik maak me vaak meer zorgen om het feit dat ik wat ouder ben. Het is beter om te relaxen en te genieten want je zorgen maken daar word je gestresst van en dat is ook weer niet goed. Zullen we beide ff diep ademhalen en relaxen? Succes!!

Groetjes van Petra

Hallo

ik begrijp de onzekerheid heel erg goed. Ik heb merdere vriendinnen met slechte verhalen over hun zwangerschappen waar het bijna of helemaal fout is gegaan. Hierbij is de 1 op 10 enigzins rustgevend omdat het echt tussen mijn goede vriendinnen inmiddels 1 op 2 is....
Mijn beste vriendin heeft 4 miskramen gehad afgelopen 15 maanden en een andere heeft een dochter die maar 500 gram woog toen zij veel te vroeg geboren werd. Het is gelukkig helemaal goed met die meisje nu waar zij 3 ½ jaar is geworden.  Ik hoop niet dat ik met deze verhalen  jullie meer ongerustig heb gemaakt. Voor mij helpt het om die 1 op 10 hier tegen te houden, en het idee dat de meste mk's gebeuren wanneer het toch niet een gezonde baby zou worden.

Veel liefs en success

Mor 74 aka Charlotte

Hoi Es,

Volgens mij is het heel normaal dat je je onzeker voelt. Naar mijn idee hebben alle vrouwen dat in deze periode. Bij mijn vorige zwangerschap was ik echt t/m 12 weken hardstikke misselijk, en nog twijfelde ik of het wel goed zat. Ik geloofde het toen pas toen ik de echo zag. Deze keer ben ik helemaal niet misselijk, en dus vertrouw ik het weer helemaal niet.... Het schijnt dat de kans op een mk dan groter is. Blehhhhh. Ik vind deze eerste periode wat dat betreft helemaal niet fijn.

Maar je bent dus niet de enige. Probeer je er niet gek door te laten maken, als het in 1 op de 10 keer fout gaat, gaat het toch 9 van de 10 keer goed!

PK.

Hoi Es,

Ook hier onzekerheid! Net als PK was ik mijn eerste zwangerschap 24 uur per dag ontzettend misselijk. Nu heb ik dat niet. Ik heb wel last van misselijkheid, maar nu met name 's ochtends en soms ook gedurende de dag. Maar als ik wat gegeten heb is het weer over. Toen was ik onzeker of het wel goed zat en nu net zo goed weer. En wat me ook onzeker maakt is het feit dat ik nu zo snel zwanger ben. Slaat natuurlijk nergens op, want dat wil helemaal niks zeggen. Maar goed.
Ik probeer maar gewoon te genieten van het feit dat er weer een klein hummeltje in mijn buik aan het groeien is.

Groetjes,
Leeuwtje

ik ben niet heel bang dat t misgaat,maar houd er wel rekening mee dat dat kan gebeuren.ik heb voor mn zoontje een missed abortion gehad en in september een hele vroege miskraam.aan de ene kant heb ik zoiets van:ik heb mn pech gehad,nu is het gewoon goed.aan de andere kant weet je het nooit.ik voel me wel hardstikke zwanger,dus ik ga maar gewoon van het goede uit.maar om zo snel mogelijk te weten of het echt wel goed is heb ik een afspraak gemaakt voor een pretecho met 8,5 wk.ik kan nl pas met 11 weken bij de vk terecht.

ik ben ook vaak bang.. elke keer als ik naar de wc ga.. kijk ik.. maar ja. dat hou ik de eerst tijd ook wel denk ik.. ik ga ervan uit dat het goed gaat maar je moet altijd realistisch blijven natuurlijk...

Terug
Bovenaan