Ook uitgerekend in April (14) & cysten

Hoi allemaal,

Bij voorbaat excuses voor het lange bericht, maar ik leg maar even de voorgeschiedenis uit.

Volgens mij heb ik me eerder al even voorgesteld, maar weet 't niet zeker meer... (beeetje verstrooid sinds ik zwanger ben haha)

Ik ben 29, voor de 1e keer zwanger en inmiddels 13 weken en 2 dagen. Mijn zwangerschap verloopt niet helemaal vlekkeloos. In het begin kreeg ik erge buikpijn en werd blaasontsteking meteen uitgesloten (heb ik nog nooit gehad, dus hoe herken je 't dan he), dat de verloskundige een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vermoedde.

Met 8 weken kreeg ik een spoedecho. Gelukkig bleek alles met de kleine in orde, maar ik heb wel 2 flinke cysten van 4 bij 5 en 4,5 bij 5 cm. Die prikkelen o.a. mijn baarmoeder en blaas. Sindsdien mag ik paracetamol gebruiken om de pijn wat te verzachten, maar dat gebruik ik liefst zo min mogelijk. Voor het slapengaan neem ik er wel 1, anders slaap ik slecht. En dan nog wordt ik 's nachts wel eens wakker van erge pijn.

Mijn termijnecho heb ik vorige week maandag gehad en helaas waren de cysten niet geslonken. Het deed me goed zeer dat ze met het echoapparaat flink over mijn buik (m.n. cysten) hadden geduwd. Over het hoe-en-wat omtrent de cysten bleven ze bij het diagnostisch centrum erg vaag. Eerst zouden ze rond 12 weken al gaan slinken, nu zeggen ze met 16 weken. En indien niet, tja dan blijft 't voor mij een misterie wat dan...

Vorige week vrijdag ben ik getrouwd. Een fantastische dag, tot ik eind van de middag naar de wc ging en mijn onderbroek onder het bloed zat. Tot dan toe had ik geen druppeltje bloed verloren, dus ik schrok flink. Gelukkig was mijn moeder erbij, die hielp me steeds met mijn jurk. Ze was heel erg lief en stelde me gerust. Wel meteen de verloskundige gebeld.

Het bloeden stopte weer gelukkig en na overleg met de verloskundige hebben mijn man en ik 's avonds toch een super feest gehad ('t was wel even een knop omzetten, maar je trouwt maar é'n keer he!).

De dag erna is de verloskundige met haar doptone komen luisteren en samen met mijn man heb ik het hartje kunnen horen. Wat was dat een geruststelling!

Afgelopen maandag belde de verloskundige terug. Ze heeft een doorverwijzing naar de gynaecoloog geregeld. 15 oktober kan ik terecht en er wordt dan overlegd hoe verder met die cysten. Ik hoop zo dat ze inderdaad vanzelf gaan slinken en dan verdwijnen, want nu heb ik er echt pijn aan.

Iemand meer die last heeft van een of meerdere cysten? Of ooit bij een eerdere zwangerschap hier last van had? Hoe is dit afgelopen? Op internet kan ik er maar weinig over vinden namelijk.

Bedankt voor het lezen en eventueel voor je reactie!

Ik ken wel iemand die tot 2x toe cysten heeft gehad, maar dat was niet tegelijk met een zwangerschap, dus konden ze gewoon worden verwijderd. Naar voor je. Ik wens je heel veel succes!

Hoi, ik heb 2x tijdens een zwangerschap een cyste gehad. Bij mij zijn ze beide keren gelukkig vanzelf geslonken. De tweede zwangerschap is bij geeindigd in een mk maar dat had niets te maken met de cyste. Ik heb wel eens van iemand gehoord waar een cysste is verwijderd terwijl ze zwanger was.
Succes er mee, en hopelijk krijg je snel duidelijkheid

Toen ik voor de eerste keer naar de vk ging en er gezocht werd naar de kleine (die ze eerst niet kon vinden, maar daar is een ander toopic over) vond ze inderdaad ook een cyste. Toen werd er inderdaad ook gezegd dat hij waarschijnlijk al snel weg zou zijn want hij was niet erg groot. Dus als ik pijn voelde aan de linkerkant dan kon het dat weleens zijn. En inderdaad, een week later 's nachts ging ik eruit om te plassen en had echt even flink pijn aan de linkerkant, maar ik had ook gelijk zoiets van dat is de cyste. Een week later was ik weer op controle en hij was verdwenen. Ik heb er geen seconde last van gehad toen hij er zat, maar toen hij wegging wel en als je dat elke dag voelt kan ik me voorstellen dat het niet leuk is!!!
Bij mij is ie wel weggegaan, dus ik heb ook geen tips of iets (sorry!), maar wellicht is er hoop en is ie volgende keer ook weg.
Wel fijn dat je nu doorverwezen ben en dat ze er mee bezig zijn, heb je in elk geval een beetje hoop...
Succes ermee en ik hoop voor je dat het snel over is!
Gr. Dabanne!

hoi hoi!

ten eerste gefeliciteerd natuurlijk!! wel knap dat je dr toch nog van hebt kunne genieten!

ten tweede: ik herken het verhaal.. niet van mezelf maar van mijn schoonzusjes (zit daar schijnbaar in de familie) zij hebben alletwee tijdens hun zwangerschao cystes gehad.. ook redelijk grote.. die ook redelijk wat pijn met zich meebrachten.. uiteindelijk hebben ze volgens mij voorgesteld dat deze verwijderd zouden worden (want zoals ik het begrepen heb kan dat gewoon tijdens de zwangerschap) ma was het bij hen niet nodig.. ze waren al verdwenen..

dus ik hoop voor je dat ze uit zichzelf verdwijnen!

liefs

Ik ben nu 12 weken zwanger en bij de eerste echo (ruim 10 weken) vonden ze een cyste op de eierstok met 'iets' erin. Vandaag ben ik bij de gynaecoloog geweest, die er ook naar gekeken heeft. Het blijkt een restje van de eisprong te zijn, waar bloed inzit. Ook bij mij zeggen ze dat dit over een paar weken weg moet zijn. Dus over vier weken terug.
Ik heb erg in spanning gezeten de afgelopen 1,5 week, maar probeer nu maar te geloven dat alles verder goed komt. Ik hoop dat jij ook snel weet waar je aan toe bent en lekker kunt gaan genieten!

Hoi dames,

Goed nieuws: ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest en de cysten zijn verdwenen! Vorige week woensdag heb ik 's nachts nog flink pijn gehad en erg slecht slapen, maar de afgelopen dagen voelde ik me een stuk beter. Nu is er uitgebreid gezocht en kon de arts ze echt niet meer vinden.

Wat ben ik blij! En meteen de kleine weer even gezien en gehoord en daar gaat 't prima mee.

Ik zat er echt over in en er viel gisteren een last van mijn schouders. Nu kan ik veel meer gaan genieten :)

Groeten,
meXXmo

14 weken, 3 dagen

Terug
Bovenaan