Ook voor papa's?

Hallo allemaal,

Het is weer net zo als bij ons eerste kind, op dit forum zijn verdomd weinig papa's te vinden, jammer.
Maar ja hier is er dan eentje die het leuk vind om zo af en toe te kijken wat de a.s. mama's & papa's bezig houdt.

Even voorstellen dan maar, ik ben dus Tino en al trotse vader van een zoon (Okke) van 3,5 jaartjes oud.
Nu is mijn vrouw weer zwanger van de tweede en derde, jawel afgelopen maandag hebben we dan definitief de bevestiging gekregen met onze eerste echo. O ja trouwens ik zeg bewust "mijn vrouw" is zwanger want ik ben niet zo van "we zijn zwanger". Ik ben meer   van zij is zwanger en ik steun haar daar waar mogelijk. Lijkt mij ook mooi toch?
En inderdaad we hadden al sterk het vermoeden dat het er wel eens twee zouden kunnen zijn, sterker nog mijn vrouw heeft er zelfs over gedroomd in de week dat ze waarschijnlijk zwanger raakte. Bijzonder he?

Tja en dan komen alle praktische en emotionele zaken om de hoek kijken. Hoe gaan we het e.e.a. regelen en hoe doen we dat met onze bedrijven? Ja want we hebben allebei een eigen zaak, dus er komt wel wat bij kijken. Nou ja daar hebben we nog tijd zat voor om alles eens goed op een rijtje te zetten. Uitgerekende datum is zo'n beetje eerste week september, maar misschien wel eerder omdat het een tweeling is.

Ik laat het even hierbij.

Sterkte allemaal.

Hoi staartmees,

Dank voor het warme welkom!
Enne nee mijn vrouw ken je niet, ik ben zeg maar het tutje van de twee

Zonder dollen, ze vindt dit soort dingen niet wat, dus of je haar hier ooit ziet?????

Trouwens, voor onze zoon hebben we ook een website gemaakt www.okkeboyschouten.nl

Hoop op nog wat meer reacties hahahah

Hoi!

Ik heb het aan de papa hier laten lezen, maar die wil niks typen. Flauw, he? Hij is niet zo van dit soort fora. Nou, ik hoop dat je blijft, want een papa erbij is wel heel leuk. Hadden jullie al een zaak bij de vorige zwangerschappen, hoe deden jullie het toen?
Spannend, een 2-ling. Is het 1- of 2-eiig? Ik vind het ook raar om te zeggen we zijn zwanger. Ik ben zwanger vind ik al raar. De a terme is 10 sept. Sta je al in de a terme-lijst?

Hoi Tino!

Heel leuk dat je je hebt toegevoegd op het forum... Zo'n forum betekent ook niet dat je 24u per dag alles moet volgen (althans dat doe ik ook niet), maar het is heel fijn je vragen te kunnen stellen en te merken dat meerdere (meestal vrouwen haha) in dezelfde positie zitten!
Dus, als je wat wilt weten!

Groetjes

He, wat leuk een man. Nou welkom en ook jouw kwaaltjes kunnen we hier bespreken hoor.
Mijn man zul je hier niet tegen komen, die houdt er niet zo van en zit eigenlijk ook niet zo vaak achter de pc.

Gefeliciteerd met jullie tweeling, spannend hoor.

Ben erg benieuwd naar jou ervaring in dit "proces".

Groetjes Diana

Hallo Tino,

Welkom! Nog niet eerder een man op t forum gezien, leuk. (ik was bij feb2005 en nov2006 mamas)
Leuk zeg dat jullie een tweeling krijgen. Weet je zoontje het al? M'n oudste bijna een weekje 3 weet dat ik liever niet mag tillen en toen ik hem droeg zei hij heel lief
doe maar niet mama, je hebt een baby in je buik.....

groetjes, Priscilla

Hallo (aanstaande) moeders,

Even een berichtje van die enige papa op dit forum.

Allereerst maar een paar vragen beantwoorden.
Toen Annemarie zwanger was van Okke, had alleen zij haar eigen bedrijf. Ik werkte toen nog gewoon in loondienst. Sinds december 2005 heb ik ook de stap gewaagd en heb een verf & behang winkel in Meppel overgenomen (www.nono-s.nl).

Zoals het er nu uitziet is de tweeling 2-eiig, maar we moeten nog even de volgende echo afwachten om daar zeker van te zijn.

Onze zoon Okke hebben we vrij snel op de hoogte gebracht van het feit dat mama zwanger is. Hij moet wel een beetje wennen, maar we bereiden hem langzaam voor op dat gene wat komen gaat. En ik moet zeggen hij pakt het goed op.

Tja en dan de huidige stand van zaken. Inmiddels zijn we aardig gewend aan het feit dat er een tweeling komt. Het is natuurlijk toch een hoop geregel voor straks, maar een aantal zaken zijn al voor elkaar. Gelukkig is de inkomsten derving ook inmiddels voor een deel opgevangen via de verzekering en gelukkig komt er ook weer een uitkering voor zelfstandig ondernemende vrouwen die met zwangerschapsverlof gaan.

Verder hebben we van de week alles doorgenomen wat er moet gebeuren in huis, zodat de tweeling ook hun eigen plekje krijgen. Dat heeft wel wat voeten in de aarde, maar is ook wel weer leuk om te bedenken en straks uit te voeren. Zo'n beetje elke kamer gaat aan bod komen, dus papa kan aan de slag!

En als papa vind ik het leuk om te kijken wat de andere zwangere vrouwen zoal bezig houdt. Dan kan ik een beetje beoordelen of Annemarie afwijkt van de rest hahahaha.

Nou binnenkort zal ik weer een update geven. 13 maart hebben we de volgende echo en dat vind ik natuulijk ook weer spannend.

Sterkte meiden, enne papa's jullie hoeven je echt niet aangetast in je stoerheid te voelen om ook zo af en toe eens een berichtje achter te laten.

Tino

Terug
Bovenaan