Ook voorstellen

Zoals beloofd zal ik me voorstellen na mijn eerste echo en die heb ik gisteren gehad. (wat een irritante arts was dat... pfff) Volgens de arts mag ik nog niet juichen, is het nog te vroeg.

Volgens mij zag ik duidelijk een vruchtzak, met een vruchtje van ,63 mm en een kloppend hartje. of in ieder geval daar leek het allemaal verdacht veel op. Nou ja 5 augustus nog een controle en dan zullen we het echt helemaal zeker weten!

Ik woon nabij Groningen en heb een zoontje geboren op de prachtige datum: 11-02-2011 ;-) Mijn zoontje was mijn tweede zwangerschap, ervoor had ik een zwangerschap van een zogenoemd windei. Toen medicatie om natuurlijk af te drijven niet hulp ben ik uiteindelijk met ruim 10 weken gecuretteerd vlak voor kerst 2009. Tijdens al mijn zwangerschappen sta ik onder controle van een cardioloog en gyneacoloog, dit in verband met hartritmestoornissen. Omdat mijn zoontje dysmatuur (2000 gram met 37.6 weken) is geboren houden ze me nu nog strenger onder controle.
Inmiddels is dit mijn vierde zwangerschap, afgelopen januari ben ik (bewust) bevallen van ons meisje met 23 weken. Zij had een gigantische lymfatische afwijking die haar hele rechterzijde (van borstbeen tot rugwervel) besloeg en als een vleugel haar arm met haar lijf verbond. Daarnaast had ze een hartafwijking. De behandeling zal jaren duren, pijnlijk zijn en het resultaat zeer onduidelijk. Daarom hebben wij besloten de zwangerschap af te breken. De moeilijkste keuze die ik ooit heb moeten maken en ondanks dat onze keuze na de bevalling bevestigd is (werkelijkheid was nog erger dan de echo's deden vermoeden), doet het nog dagelijks pijn.

Nu dus weer zwanger en voor het eerst ook gewoon echt goed misselijk. Voel me dus verschrikkelijk belabberd en ben dit niet gewend. Daarnaast nachtmerries.... Die herken ik dan weer wel :p Maar met een beetje mazzel zakt de misselijkheid en verschrikkelijke vermoeidheid binnenkort weer en kunnen we ook nog een paar maanden genieten van deze zwangerschap!

Tot spreeks en iedereen hier een mooie zwangerschap gewenst met een gezond kindje om van te genieten na afloop!

Na wat je hebt meegemaakt lijkt het me dat je niet helemaal onbekend bent met echo's dus als jij zegt een vruchtje te hebben gezien dan geloof ik je meteen. Als een arts al iets twijfelt zeggen ze vaak al dat het niet zeker is en zeker als ze je 'verleden' kennen, kijk er dus niet gek van op. Maar luister lekker naar je eigen gevoel en waarneming! Mag snel 5 augustus worden dus!

Idd een mooie datum waarop je zoontje is geboren! Altijd leuk zoiets op zo'n datum. Die van mij is een half jaartje jonger, hoop dat die van jou wat beter luistert dan die van mij op het moment haha.

Maar het is niet niks wat je hebt meegemaakt met je zwangerschappen. Curettage lijkt me al doodeng, laat staan je zwangerschap moeten afbreken met al 23 weken. Mijn partner heeft met zijn ex ook hun meisje moeten verliezen rond dezelfde periode als jij. Heb het zelf (gelukkig) dus niet meegemaakt maar zie wel nog steeds de pijn van dichtbij als het ter sprake komt dus ik geloof je meteen dat het nog dagelijks pijn doet.

Die nachtmerries klinken mij trouwens ook bekend! Al heb ik ze nu meer dan in m'n vorige zwangerschap. Hoop voor je dat je je snel beter voelt en meer zekerheid krijgt, en dan volop genieten!

Wow, wat een verhaal.
Wat hebben jullie veel meegemaakt...
Moedig besluit ook, dapper.
Ik wens je en zorgeloze zwangerschap toe, met een mooi kindje over 7 maanden!

Wat een verhaal, morgen is het 5 augustus hoop dat je een goede echo hebt waardoor je kunt gaan genieten van de zwangerschap.
Ik geloof meteen dat de keuze om de zwangerschap af te breken zeer moeilijk echt heel dapper van jullie.

Groetjes
Tiny

Terug
Bovenaan