ook vraagje over doorslapen

vanaf wanneer gaan de kindjes ongeveer doorslapen???
ik weet dat het wel verschild per kindje natuurlijk... maar ben wel benieuwd naar andere kindjes van annique haar leeftijd ( 9,5e week)
annique slaapt ongeveer vanaf 0.00 tot ongeveer half 5
en dan geef ik haar dr speentje en dan is het half 6 ongeveer dat ze begint te mopperen en huilen.... meestal leg ik haar dan bij ons neer anders is het helemaal feest want dan is ze klaarwakker en loop ik   om de 3 minuten heen voor haar speentje, waardoor ik zelf ook klaarwakker wordt....... niet echt goed om haar tussen ons in te leggen, maar om zelf nog een beetje te rusten is het wel lekkker... soms slaapt ze dan nog ff verder en dan geef ik tussen 06.30 en 07.00 de fles..
straks moet ik weer aan het werk, en ik zie nog wel een beetje tegen die gebroken nachten op . ik werk best lange dagen van 08.00 tot 18.00

o ja en leggen jullie je kindje weer op bed na de eerste fles sóchtends???
sorry voor al die vragen hoor

groetjes sandra

De meeste kindjes beginnen met doorslapen als ze tussen de 6 en 8 weken zijn. Mijn beide zoontjes sliepen met 6 weken door. Dat jouw kindje 's nachts nog voeding nodig heeft gebeurd bij meerdere kindjes. Is helemaal niet raar. Misschien kun je wel proberen om haar overdag meer voeding per flesje te geven, zodat ze misschien 's nachts niet meer komt.
Ik leg mijn zoontje trouwens 's ochtends na het 1e flesje wel gewoon weer op bed. Zo kan ik ondertussen mijzelf aankleden enzo en daarna doe ik mijn oudste zoontje. Dan ga ik met mijn oudste naar beneden en wacht ik tot Rafael wakker wordt. Dan ga ik hem wassen en aankleden. Als hij niet uit zichzelf wakker wordt, doe ik dat een half uur voor de volgende voeding.

Liefs Maria
mv Miguel(2jr) en Rafael (7wk1d)

Dat verschilt inderdaad heel erg. Ik zat er al vanaf week twee om te smachten, maar het gebeurde gewoon niet. Nu pas sinds een week (hij is nu bijna 15 weken) slaapt hij een beetje door. Hij krijgt dan nog wel een voeding om 23.00 en wordt dan vaak al weer om 6 uur wakker, dus of je het officieel doorslapen kunt noemen weet ik niet. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee. (hij wordt niet wakker van de honger, want vaak leggen we hem s ochtends nog even een uurtje tussen ons in en dan is ie harstikke vrolijk).

Bovendien word hij nu ook s nachts nog wel af en toe wakker hoor....dan geven we een speentje en hopen dat ie weer in slaap valt.

Ik zag er ook heel erg tegen op om weer te gaan werken met die gebroken nachten, maar ik ben deze week weer begonnen en het viel me 100% mee. Tuurlijk ben je wel moe, maar het gaat wel. Je krijgt ook weer energie van het werken (althans ik wel).

Wat bij mij heel erg hielp is dat ik me er op een gegeven moment  (zo goed en zo kwaad als dat ging) er bij neergelegd  heb dat ie niet doorsliep. Ik werd er namelijk ook helemaal gek  van en ik was zo doodmoe....maar hoe meer ik er op ging focussen  des te erger het leek te  worden. Wij  zeiden op een gegeven moment tegen elkaar: 'het is nou eenmaal zo...en misschien duurt het ook nog wel heel erg lang.'  Dus zijn we om en om vroeg naar bed gegaan en soms heb ik of mijn vriend op zolder geslapen en deed die ander de nacht.  

Het gekke is dat  toen we dit eenmaal geaccepteerd hadden het ook vrij snel (week of 2) al beter begon te worden.  

Dus hou vol....het komt uiteindelijk echt allemaal wel goed!    

hallo
ik vond het ook zo erg dat mijn kleintje niet doorsliep ik was zo moe door die gebroken nachten en omdat mijn vriend hele dagen werkt van 6 uur smorgens tot 5 uur savonds kon ik hem niet de nacht voeding laten doen in het weekend wel dat scheelde veel en vanaf 6 weken ging de kleine doorslapen hij kreeg om 11 uur de laatste fles en dan sliep hij tot 7 uur smorgens ongeveer maar nu hij iets ouder is hij is nu bijna 11 weken slaapt krijgt hij om 10 uur de laatste fles en dan komt hij pas tussen half 9 en 9 uur...dat is wel heel lekker maar slaapt hij niet te lang want hij zit nu wel weer om de 3 uur voeding in plaats van om de 4 uur
groetjes jami

onze dochter met 3 weken van 22.30 tot 5 uur.dan moest ik haar om een uur of half 10 in badje doen en dan de fles geven en dan sliep ze als een blok tot 5 uur. het cb zei dat we er mee moesten door gaan zodat ze niet meer om de drie uur zou komen.
nu is ze sinds gister 6 weken oud en krijgt de fles om 22.30 en melt zich rond half 7 dan krijgt ze de fles en leg ik haar terug in bed. dan komt ze rond half 11 en dan kriijgt ze weer de fles en leg ik haar weer in bed dan verzorg ik me en als ze dan wakker wordt meestal tegen 1uur pak ik haar op tot na de fles van half 3 dan leg ik haar weer neer.

in bad doe ik haar nu over dag. bij ons heeft het bad savond er goed voor gezorgt dat ze langer sliep als ik haar niet in bad deed melde ze zich om 3 uur

groeten petra

bij mij werkte dat badje savonds voor de laatste voeding niet dan kwam hij in een keer om 2 uur in plaats van 5 uur maar ja dat is ieder voor zich natuurlijk ik heb het hem gewoon zelf laten doen ik had wel zoiets van als hij begon te huilen dan wachte ik een kwartiertje soms een half uurtje en als hij dan bleef huilen zeg maar gaf ik hem de voeding maar hij is de nachten zelf door gaan slapen je kan ook proberen om hem lekker in te smeren met lavendel lotion van natusan dat is rustgevend bij me zus werkte dat wel

groetjes

Hoi,

Nikki is nu 9 weken en 2 dagen.Ze slaapt al sinds ze 4  weken was door.Af en toe kwam ze nog als ze om 22.00 voeding kreeg.
Maar nu krijgt ze rond 22.00 180cc en slaapt ze tot 8.00 's ochtends.Soms moet ik haar wakker maken om 8.15. Koen en ik hebben afgesproken dat als ze weer om 9.00 gaat komen de laatste voeding weer vroeger gaan geven.En het werkt goed.
Ze net als ons een lang slaper.(hahaha)

su6
Groetjes van Anouschka
                                          mama van Nikki

Hoi Sandra,
Onze zoon is nu 12 weken en had met 9.5 week nog precies hetzelfde ritme als jullie kindje. Ik ben toen meer voeding overdag gaan geven. Ik bood steeds 200 cc aan en hij dronk dan ongeveer 170 a 180. De laatste fles probeer ik echt 200 cc erin te krijgen en al de eerste keer dat ik dit deed sliep hij langer. Het wisseld nu nog erg. Ik moet er vaak nog een keer uit voor het speentje. Maar hij slaapt nu meestal door tot 6 a 7 uur. Hier zijn wel al heel blij mee!  Wat ook werkt is dat ik een shirt van mij over het matrasje heen heb getrokken zodat hij mijn geur ruikt. En wat ook bij ons werkt is dat ik hem na de fles van 19:00 uur masseer. Ik masseer zijn beentjes en voetjes met amandelolie (kruidvat). Dan gaat hij rond 20:00 uur naar bed. Om 23:00 haal ik hem uit zijn bedje en geef ik hem, meestal slapend de fles. Sinds we dit ritme toepassen gaat het zoveel beter..

Terug
Bovenaan