Hallo allemaal,
Een eindje verderop las ik over waterpokken.
Mijn dochtertje (bijna 8 maanden) kreeg deze week in een uur tijd allemaal pukkeltjes in gezicht, achterhoofd en handjes. Heel erg veel pukkeltjes zijn het niet, maar wel "raar".
Verder is ze niet ziek!
Dokter gebeld: allergie? 5e 6e ziekte? afwachten. Bij verandering bellen.
Vanochtend kwam er ineens vocht uit en op andere plaatsen waar er eerst aleen een pukkeltje zat kwamen blaasjes te zitten.
Weer gebeld met de vraag of het toch geen waterpokken zouden kunnen zijn.
Ik kreeg als antwoord dat het zelden onder de 1 jaar voorkwam. Hij wilde het wel zien.
Het zijn wel waterpokken! Hij was er zeker van.
Joyce heeft al eens een keer geschreven (werk op kdv) dat het inderdaad vaker voorkomt bij kleine kleine kindjes onder de 1.
Toch raar dat ze bij de huisarts dan volhouden dat het bijna nooit voorkomt??
Het is wel zo dat het onopgemerkt aan je voorbij kan gaan in zo'n lichte vorm zodat de arts die kindjes niet te zien krijgt en de diagnose ook niet gesteld wordt natuurlijk.
Zijn er nog meer moeders van wie hun kindje waterpokken heeft of heeft gehad en wat zegt jullie huisarts?
Ik ben benieuwd.
Groetjes van Jolanda.
Een eindje verderop las ik over waterpokken.
Mijn dochtertje (bijna 8 maanden) kreeg deze week in een uur tijd allemaal pukkeltjes in gezicht, achterhoofd en handjes. Heel erg veel pukkeltjes zijn het niet, maar wel "raar".
Verder is ze niet ziek!
Dokter gebeld: allergie? 5e 6e ziekte? afwachten. Bij verandering bellen.
Vanochtend kwam er ineens vocht uit en op andere plaatsen waar er eerst aleen een pukkeltje zat kwamen blaasjes te zitten.
Weer gebeld met de vraag of het toch geen waterpokken zouden kunnen zijn.
Ik kreeg als antwoord dat het zelden onder de 1 jaar voorkwam. Hij wilde het wel zien.
Het zijn wel waterpokken! Hij was er zeker van.
Joyce heeft al eens een keer geschreven (werk op kdv) dat het inderdaad vaker voorkomt bij kleine kleine kindjes onder de 1.
Toch raar dat ze bij de huisarts dan volhouden dat het bijna nooit voorkomt??
Het is wel zo dat het onopgemerkt aan je voorbij kan gaan in zo'n lichte vorm zodat de arts die kindjes niet te zien krijgt en de diagnose ook niet gesteld wordt natuurlijk.
Zijn er nog meer moeders van wie hun kindje waterpokken heeft of heeft gehad en wat zegt jullie huisarts?
Ik ben benieuwd.
Groetjes van Jolanda.