Ook waterpokken

Hallo allemaal,

Een eindje verderop las ik over waterpokken.

Mijn dochtertje (bijna 8 maanden) kreeg deze week in een uur tijd allemaal pukkeltjes in gezicht, achterhoofd en handjes. Heel erg veel pukkeltjes zijn het niet, maar wel "raar".
Verder is ze niet ziek!

Dokter gebeld: allergie? 5e 6e ziekte? afwachten. Bij verandering bellen.

Vanochtend kwam er ineens vocht uit en op andere plaatsen waar er eerst aleen een pukkeltje zat kwamen blaasjes te zitten.

Weer gebeld met de vraag of het toch geen waterpokken zouden kunnen zijn.
Ik kreeg als antwoord dat het zelden onder de 1 jaar voorkwam. Hij wilde het wel zien.
Het zijn wel waterpokken! Hij was er zeker van.

Joyce heeft al eens een keer geschreven (werk op kdv) dat het inderdaad vaker voorkomt bij kleine kleine kindjes onder de 1.
Toch raar dat ze bij de huisarts dan volhouden dat het bijna nooit voorkomt??

Het is wel zo dat het onopgemerkt aan je voorbij kan gaan in zo'n lichte vorm zodat de arts die kindjes niet te zien krijgt en de diagnose ook niet gesteld wordt natuurlijk.

Zijn er nog meer moeders van wie hun kindje waterpokken heeft of heeft gehad en wat zegt jullie huisarts?


Ik ben benieuwd.

Groetjes van Jolanda.
 
mijn ha zegt altijd dat het het beste is als ze alle ziektes voor hun eerste jaar hebben gehad, ivm weerstand BEHALVE waterpokken, ze krijgen het dan nog en keer, het komt idd niet zo heel vaak voor maar zelden is een beetje overdreven hoor! het kan maar is niet wenselijk.... en als het er is, ja moet het toch gewoon weer overgaan maar het is geen extra risico ofzo
sterkte
 
Bedankt voor je snelle reactie!

Zelden vind ik inderdaad ook raar, zeker omdat er hier al meer meldingen van zijn. Wij wonen in een dorp, misschien is het hier plaatselijk wel zelden, haha ;-).

De ha zei inderdaad daad al het nu in een hele lichte mate is, dat ze er niet genoeg anti-stoffen voor aanmaakt dus dat ze het dan alsnog een keer kan krijgen.

We zullen het wel zien.

Gelukkig heeft ze er op dit moment niet veel last van ;-). Ze is nog altijd even vrolijk.

Doei
 
Hoi Jolanda,

Onze Niels heeft het ook gehad hoor, met 5 tot 5,5 maand. Hij gaat ook naar het kdv, trouwens. Ik woon in Rotterdam en ook hier wou de ha het niet geloven en dacht hij eerst aan een mug! Tuurlijk! Lachen hoor. Hier op het forum hoorde ik dat het inderdaad vaker voorkomt. Ik hoorde wel dat als ze het goed hebben dat het dan niet meer terug komt. Nou ja, we zien het wel he!

Groetjes,
Machteld
 
Isa was nog geen 9 weken en had de waterpokken al. Het komt echt wel vaker voor hoor!

Mijn huisarts vertelde mij ook als ze het onder een jaar heel heftig gehad hebben dat de kans zeer klein is dat ze het nog een keer krijgen.

Isa heeft het flink gehad dus ik ga er vanuit dat ze het niet meer krijgt. Ik heb het zelf ook nog nooit gehad dus denk dat het allemaal fabeltjes zijn.


als een kind 1,5 is en de waterpokken krijgt kunnen ze het ook nog een keer krijgen .
 
Hoi

Mijn dochter heeft met 6 maanden de waterpokken gehad. Ik ben naar de HA geweest en die bevestigde het. Hij zei er niks over of het wel of niet vaak voorkomt bij kleine kinderen.
Hij zei wel weer dat als een baby de waterpokken heeft gehad, dat het die dan niet meer krijgt.
Wat een dubbelverhaal zeg. De een zegt dat ze de waterpokken dan niet meer krijgen en de ander zegt van wel.
Ach we zullen zien.
Ik hoop natuurlijk dat ze de waterpokken niet meer krijgt.

Groetjes Ria
 
Hoi Jolanda,

De echte hele kleintjes krijgen niet zo snel waterpokken, maar 8 maanden is 'oud genoeg' hoor. Mijn dochtertje was 2 maanden, toen haar broertje het kreeg en contact was er natuurlijk veel tussen die twee: ze kreeg helemaal niets. Volgens mijn ha liften ze de eerste maanden nog mee op jouw weerstand, maar na 6 maanden is dat echt afgelopen hoor.
Verder kan waterpokken zo mild en zo duidelijk zijn--hele afdelingen van creches gaan dicht omdat alle kindjes waterpokken hebben--dat het niet nodig is om een ha te bellen. Je weet dan wat het is en je weet wat er gaat gebeuren.

Groetjes,
Michelle.

 
Terug
Bovenaan