Ook weer een borstvoedingsvraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik heb even een vraag. Onze dochter van 9 weken doet het hardstikke goed op de borstvoeding. Ze laat er steeds vaker 2 1/2 a 3 uurtjes tussen. De laatste week echter gaat ze 's middags ooit van een voeding om 12.00 uur naar een uur of 18.00... tussendoor gaat ze slapen. Ik laat haar lekker slapen, ze zal het nodig hebben denk ik dan. 's Nachts laat ze er alleen maar 3 1/2 uur tussen.  Het lijkt dus bijna alsof ze haar ritme verlegt. 's Avonds gaat ze om t uur, 1 1/2 uur eten.
Zou het zin hebben om haar 's middags om de 3 uur wakker te maken? Zou dat uiteindelijk effect kunnen hebben op de nacht? Of denken jullie dat het niet uitmaakt? Misschien heeft er iemand ervaring mee...

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Ik heb dit ook gehad, en soms nog steeds. Dan zater er uren tussen de voedingen en in de nacht was het om de 3 uur.

Ik heb gemerkt dat als ik mijn zoontje wakker maakte voor een voeding dat ie niet goed dronk omdat ie te slaperig was en ik merkte ook dat ie daarna helemaal uit z ´n doen was. Kennelijk is het niet goed  om babys wakker te maken als ze in hun diepe slaap zitten Je haalt ze dan echt uit hun ritme.

Laat ze maar gewoon slapen denk ik en voor de nacht kun je daar volgens mij nu nog niet veel aan veranderen. Ik probeer ook wel eens wat uit, maar het werkt nooit.

Dat zullen ze toch zelf moeten gaan regelen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar je moet gewoon doen wat voor jou het beste lijkt.

Luister naar je gevoel, dat is altijd nog het beste!

Groetjes Anouk

Hoi Marieke,

Ik heb in mijn kraamtijd geleerd dat een kleintje 1 lange ruk per dag maakt. Daarom liet ik overdag maximaal 3 uur tussen de voedingen zitten. Daniel maakte met 5,5 week een behoorlijke nacht(ik dacht van 23 tot 5/6 ofzo). Ik moet er wel bij zeggen dat ik rond die periode ook ben gaan inbakeren en dat dat er ook mee te maken kan hebben dat hij doorsliep.

Groetjes, Yvette

hoi,
Ik heb een dochtertje van 8 weken en ik heb in de kraamtijd geleerd dat wanneer ze na 1 uur al komt dat het dan vaak geen honger is maar dat het krampjes zijn (gaat ze ook happen en smakken). als je dan gaat voeden dan stapelen de krampjes zich als het ware op waardoor ze dan vaker komt. Dit is vooral aan het einde van de dag/ 's nachts omdat jij door de dag heen eet en dat dan doorgeeft.
Ik probeer er dus minimaal 1.5 a 2 uur tussen een voeding te laten zitten.
Ik maak haar overdag niet wakker als ze langer dan 3 uur wegblijft maar na 4 uur dan probeer ik dat wel te doen. ik weet niet of dat echt goed is maar in mijn kraamtijd werd mij ook verteld dat ik haar iedere 3 uur voor een voeding moest wakker maken dus...
Succes!
Groetjes

Terug
Bovenaan