ook weer lekker vreemd

A

Anoniem

Guest
Op 11 november heb ik met bijna 7 weken zwangerschap een miskraam gehad. Heel verdrietig. De maand er weer goed tegenaan gegaan. Ik voel altijd mijn eisprong luid en duidelijk. Dus direct bij aanvang van mijn eisprong aan het "werk"gegaan. En dat was niet afgelopen zondag maar die zondagmiddag ervoor. Nou lees ik overal dat je pas ongesteld wordt na 14 dagen na je eisprong. Die tijd staat vast. Lekker vreemd dus weer dan ik afgelopen woensdag een klein beetje bloed verlies. Daarna is het weg. 's avonds weer een beetje bloed verlies (en als ik zeg een beetje dan is het ongeveer een druppel maar wel helder rood bloed) en dan is het weer weg tot donderdag middag en dan weer een druppel verlies en dan is het weer weg en nu is het vrijdagochtend vroeg en zie ik weer helder rood bloed (en heb ook meer de menstruatie gevoelens onder in de buikt). Kan het dan zijn dat de tijd na de eisprong toch verschilt? Ik heb mijn eisprong altijd heel duidelijk gevoelt en ik weet zeker dat ik die zondag mijn eisprong heb gehad. Ik vind het allemaal heel vreemd. Als het maandag nog zo is en ik heb maar steeds een druppel verloren en dan weer niets dan ga ik toch even een test doen. Kan iemand mij vertellen of die tijd na die eisprong nou wel of niet vaststaat (14 dagen). Groetjes en succes allemaal!

Hoi Platje,

De tijd van 14 dagen na je ei staat in principe vast. Maar in het geval van een tekort aan het hormoon progestoron kan het zijn dat deze fase korter is. De grens staat op 10 dagen. Is je fase na je ei korter dan 10 dagen (meerdere cyclussen) is het handig om naar de ha te gaan, want zonder (of te weinig )het hormoon heeft een bevrucht eitje geen kans om zich in te nestelen. is je fase langer dan 10 dagen is er niets aan de hand en heb je gewoon geluk, hoef je een paar dagen minder lang in spanning te zitten....

Ik hoop dat je er wat mee kan!

Gr. Karin

Hoi, ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord,
bij mij zit er volgens mij 16 dagen na ovulatie en ongi...
liefs Janne

Janne29, langer kan wel... met de ; ' ideale' cyclus van 28 dagen, heb je je ei op de helft, 14 dagen voor je ongi. Als je cyclus langer is (bij mij is dat 31 dagen) dan komt je ei ook 14 dagen voor je ongi, maar 17 dagen na je eerste dag NOD.

Een paar dagen langer, zoals jij, is normaal! Maar als het korter word, is er een bepaalde grens, ik geloof dat als je onder de 10 dagen komt, wat Karin777 zegt, dan heb je kans dat je geen eisprong hebt, dus vandaag dan langs de HA. Jij hoeft je geen zorgen te maken!

Gr, Betty

Zoals ik het lees ga je er vanuit dat dit je menstruatie is, omdat je vraagt of die 14 dgn vaststaat...

Ik wil even reageren op het steeds een beetje bloedverlies...
Dit heb ik bij onze dochter Nova gehad, en zelfs dat het wel beetje meer was dan een druppel...was dus wel zwanger en het is goed gegaan.
Nu had ik het weer, een halve week voor mijn Nod, ik dacht ook dat ik eerder ongi zou worden, had menstruatiekrampen, maar op de dag van mijn Nod was alles weer over....en kwam het niet terug....heb 5dgn na die tijd getest en positief, ben nu 13wk+4dgn en 2 prachtige echo's verder....

Ben trouwens voor de 4e x zwanger, bij onze eerste (ninthe* geboren bij 21wk+5dgn zwangerschap) en tweede zwangerschap 6wk miskraam had ik geen bloedingen voor de verwachte menstruatie!!!!

Succes met ff wachten en dan toch maar testje doen!!!

Liefs Randy

hey

het bloed dat jij verloor dat kan ook innestelingsbloed zijn maak jeniet al te veel zorgen stres is niet goed voor het kindje dat vormt

Terug
Bovenaan