Ook weer naar het cb geweest

Hallo meiden,

Ons laatste bezoekje aan het cb dateerde alweer van half oktober. Maar nu vanochtend weer geweest voor de 11 maanden controle. Tim was goed gegroeid, netjes volgens zijn lijn en ook het hoofdje was goed gegroeid. Onze reus weegt nu 10,3 kilo en is 74 cm. Zijn hoofdje was 46,7 cm.

Gisteren heb ik een duo-consult thuis gehad van de fysio en de logopediste. Ze waren beiden erg tevreden. Hij is zijn motorische 'achterstand' langzaam aan het inhalen. Kei goed, dus! We hebben weer tips en adviezen gekregen om mee aan de slag te gaan. Zowel voor zijn bewegen als voor zijn eten. Dus dat gaan we weer fanatiek doen. Over 2 weken nog een keer een duo-consult.

Verder wil Tim sinds een paar dagen zijn fles niet meer goed drinken. Volgens het cb is hij "fles-moe". Maar ja, uit een beker drinken kan hij nog niet. Hij is ook geen grote sapdrinker, dus als hij dit zo lang blijft weigeren, komt hij wel vochttekort. Het cb adviseerde het eens met een rietje te proberen.... Iemand andere ideetjes?

Gr een trotse Ingrid!!!

misschien een andere fles proberen.
alicia wil 's avonds ook de fles niet meer. al 3 dagen nu achter elkaar.
en krijgt alleen 's ochtends pap dat wil ze 's avonds ook niet. maar dan kan ze wel een hele beker appelsap leeg drinken. en flesvoeding uit een beker wil ze ook niet.

ilse wil sap alleen uit een gewone beker drinken
zet haar op schoot doekje er onder en dat gaat best wel goed.
en de melk drinkt ze al sinds ze 6maanden uit een tuid beker met zachte speen.
probeer dat eens. en opgegeven moment vervald de vlesvoeding
als ze meer gewent zijn andere dingen te drinken.
suc6

Ik zou dan een tuitbeker proberen of idd met rietje..... Persoonlijk geen andere fles denk ik....maar misschien ook wel het proberen waard.
Wil die zijn ,melk nog wel?
Anders probeer gewone melk, of yogurt krijgt toch zijn vocht.......dan pak je als ontbijt yogurt met ontbijt koek of boterham.....
Fijn dat het goed was op het cb goed gegroeid hoor en nog fijner dat er in zijn ontwikkeling een stijgende lijn zit komt met tim!

Een andere fles zie ik persoonlijk niet zitten. Het is ook niet dat hij zijn melk niet meer lust of zo. De avondfles heb ik al laten vervallen.

Tuitbeker "mag niet" van de logopediste. Of een gewone beker, of de zuigfles. Dus ja.... de keuze is niet erg reuze.... Uit een gewone beker proberen we al een tijdje, maar dat kan hij nog niet. Krijgt op die manier amper vocht binnen. Pfff....

Je hebt van die bekers met een rietje. Die zou ik eens proberen. Schijnt heel goed te zijn voor de tongontwikkeling. Misschien dat hij het wel reuze interessant vindt. (die van ons vindt het in ieder geval wel heel leuk en had het zo onder de knie) Gewone rietjes vind ik nog al scherp en met die bekers zijn het siliconen rietjes. Gewoon bij de hema te koop. Je hebt ze ook van nuby. Staat ook een maatverdeling op, dan weet je wat hij binnen krijgt. En als je echt denkt dat hij tekort krijgt, zou de logopediste mijn rug op kunnen en tijdelijk toch een tuitbeker aanbieden. Ik snap wel dat ze het liever niet heeft, maar uitdrogen is ook geen optie. En ik zou de fles gewoon aan blijven bieden, drinkt hij hem niet zou ik hem overgieten in een andere beker. (met rietje of tuit) Zo heb ik Tjerk ook weer terug gekregen aan de fles. Andere fles zou ik nu ook niet meer doen. Dat heeft wel nut als ze klein zijn maar nu weinig meer.

Wel fijn dat ze zo dik tevreden waren. Maar dat had ik wel een beetje verwacht hahahaa. Hij is aan zijn inhaalslag begonnen.

Ik heb vandaag zo;n rietjesbeker gehaald van nuby.. is vanaf 12 maanden staat er, maar jorn kan daar al uit drinken.
Heb eerst met hem geoefend zeg maar.. pakje drinken en dan rietje in zijn mond.. eerst beetje knijpen tot ie door had dat ie moest zuigen. Nu doe je het rietje in zijn mond en zuigt dan al automatisch. ik vond het dus tijd voor die beker. kan ie zijn sap daar in krijgen ipv de fles.

Mooi dat het verder allemaal zo goed ging!!!

Terug
Bovenaan