OOK WIJ GAAN BEGINNEN MET IVF!!!

hallo lieve meiden,

(helaas) , is het nu ook bij ons zo ver gekomen dat wij met ivf moeten gaan starten...

ik heb nu inmiddels 5 keer  iui gehad en helaas op niks uit gelopen,

wij zijn nu 4 jaar bezig voor een mooi wondertje, en er is helemaal niks te vinden....waarom het niet lukt....

we hebben al een mooi zoontje gekregen in 2001 bij een zwangerschap van 23 weken, maar helaas is hij dood geboren, ( toen was ik de eerste maand gelijk zwanger)
en in 2002 is ons mooie meisje geboren, ( ook spontaan weer meteen zwanger geraakt)

en nu zijn we inmiddels alweer 4 jaar bezig en het wil maar niet lukken,daarom zijn we nu bij het einde van de rit aangekomen en dat is dus ivf ( voor ons).

ik vind het heel spannend, ik hoop echt dat dit wel aanslaat, daarom zou ik graag praten met mensen die ook of met ivf bezig zijn, of er door zwanger zijn geraakt! tuurlijk.??!!

ik hoop dat er meiden zijn die met mij willen praten....ik weet dat er al een hoop topics over ivf enz zijn maar toch wilde ik graag een ander topic aanmaken, want je kan niet alles helemaal   terug lezen, en om zo maar in een topic in te " breken" is ook zoiets....

dus hopelijk tot snel,,,,,,

dikke kus van wendy

Hoi Wendy,

Ik ben inmiddels weer met IVF bezig. Ben vorige week woensdag begonnen met spuiten. Ook wij hebben al een dochtertje. Zij is ook geboren dankzij een IVF behandeling. Ik kan helaas niet op een andere manier zwanger worden. Maaike is geboren op 02.07.2007 na de eerste poging waarin alles eigenlijk volgens het boekje is gegaan. Ik heb ook nauwelijks bijwerkingen gehad. Helaas is dat nu wel wat anders. Ik ben erg moe, heb eigenlijk constant lichte hoofdpijn maar weet nu wel waar ik het voor doe.

Als je vragen hebt dan mag je ze altijd stellen.

Groetjes
Inge

Hoi Wendy,

Ik ben op 2 mei 2008 bevallen van een tweeling, Thomas en Sophie.
Wij zijn ruim 9 jaar bezig geweest met "klussen", onderzoeken, operaties en behandelingen.
Het is bij ons uiteindelijk dus gelukt met IVF.
De artsen gaven ons weinig kans dat het zou lukken, bij ons lag de oorzaak aan ons beide.
Mijn eitjes waren van slechte kwaliteit en ook de 2 embrio's die waren ontstaan waren van slechte kwaliteit, ze hebben toen besloten om ze alle twee terug te plaatsten zodat we meer kans hadden op een eventuele zwangerschap.

Nou dat is dus gelukt!!

Wij beseffen wel dat het een heel groot wonder is.

Mijn tip is dat je het allemaal over je heen moet laten komen die hele IVF behandeling.
Wat voor een ander heel zwaar en naar was hoeft dat voor jou niet te zijn.
Het is voor iedereen weer anders, wat voor iedereen wel hetzelfde is, is dat het mentaal heel zwaar is.
Probeer daar zoveel mogelijk met anderen over te praten, bijvoorbeeld hier op het forum.
Breek maar gewoon in, zoals je dat noemt, zij zitten vaak in hetzelfde schuitje als jij.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat het allemaal goed gaat, dat wens ik overigens ieder toe die met fertiliteitsbehandelingen gaat beginnen of bezig is.

Groetjes Patricia

Hoi hoi, ook ik zou graag meekletsen met je. Ik ga binnenkort ook beginnen met ivf. Heb endometriose en kan niet spontaan zwanger raken.We zijn nu anderhalf jaar bezig. Ben net thuis van een kijkoperatie waaruit blijkt dat ik ernsige endometriose heb. ivf is het laatste redmiddel voor ons. 8sept hebben wij gesprek voor ivf. Ik weet er nog niet veel van moet me nog inlezen. Groetjes

hoi meiden dank je wel voor jullie berichtjes....

ik hoop echt dat de eerste keer meteen aanslaat bij ons... want het moet echt zwaar zijn....
maar in de folders die ik meegekregen heb staat dat je er niet vanuit moet gaan dat je meteen zwanger bent???? omdat dat bijna nooit gebeurt!! nou ik hoor van de meeste stellen die ivf hebben gehad dat ze meteen zwanger waren en met een super mooi resultaat....

door die gekke boekjes raak je echt van de wap he!!!

ik ga nu snel verder . maar hoor jullie weer heel snel.

dikke kus van mij,

hey herma...

ja hoor ik heb genoeg goede verhalen gehoord, maar dan wel bijna iedereen die naar de kliniek zijn geweest waar ik nu ook naar toe ga....

het is echt een heleboel onthouden he, van wanneer je moet gaan spuiten en wanneer je moet gaan bellen enz.... poeh poeh maar ja alles voor een goed doel he

ik hoor je snel weer, gr wendy

Terug
Bovenaan