OOK ZO MOE? (Zwanger van een tweede kindje)


Hoi.

Ik ben momenteel 25 weken zwanger vd tweede. (De eerste  is 2 en 4 maanden)
Ik heb te kampen gehad met een zeer lage bloeddruk (50 onderdruk) en ijzer tekort. (in 2 weken van 7.3 naar 5.3)
Dat is nu allemaal weer aardig in orde, maar ik blijf maar zo
VRESELIJK MOE!  

Hebben jullie daar ook zo'n last van en wat doen jullie er aan om meer energie te krijgen, bijv?
Het heeft vast met de tweede te maken, ik moet er toch ook voor hem zijn, maar er komt echt niks uit mijn handen!
En slapen helpt niet! Dat kan ik wel de hele dag!!!
In ieder geval dit weekend een uurtje langer!  
Trusten!

Liefs Lonk
 
Hoi Lonk,

Ik ben ook zwanger van mijn tweede kindje (nu 17+3) terwijl mijn dochter nu 2 jaar en 3 maanden is. Behalve dat ze heel veel aandacht vraagt is ze ook nog eens in de peuterpuberteit en dat betekend dat alles nee is en dat het woord luisteren niet in haar woordenboek voorkomt! Mijn ijzer is volgens mij wel ok maar ik hoor dat dinsdag als ik naar de vk moet, ook ik ben de hele dag moe, loop continu te gapen en zou de hele dag wel kunnen slapen. Toch denk ik dat het wel te maken heeft met het feit dat je kindje in je buik energie van je eet en je een tweede hebt rond huppelen. Ik werk niet en ben dus hele dagen met mijn dochter bezig, het is heerlijk hoor maar af en toe verlang ik wel naar een minuutje voor mezelf. Ik heb helaas geen ouders in de buurt wonen waar ik even mijn dochter heen kan brengen, wie weet is dat voor jou wel de oplossing, ik laat de boel de boel en ruim 's avonds op als ze in bed ligt, ook doe ik 1 keer in de week met mijn man de grote boodschappen zodat ik alleen voor iets vers de deur uit hoef en verder probeer ik zo rustig mogelijk te blijven.

Jij hoeft gelukkig niet zo heeeeeel veel weken meer(nou ja vergeleken met mij dan).
Laat lekker de boel de boel en rust zoveel mogelijk uit(als je zoon slaapt kun jij misschien ook gaan slapen?)

Een fijne zondag en sterkte!

Odette
 
hoi hoi
ja herkenbaar die moeheid,ik ben nu 9weken zwanger van de 5e en het valt me best zwaar.wat je eens kunt proberen is supradin forte dit mag je als zwangere ook gebruiken en het helpt je om een beetje meer energie te krijgen.
hoop dat het je helpt.
liefs sil
 
Ja dat moe zijn dat herken ik wel mijn dochtertje is van 02 03 04 ik
weet nooit hoeveel maanden dat zijn net zo goed als ik geloof dat ik nu
16 weken zwanger ben, als de weeen komen is het bevallingstijd en 2
maart is Sarah weer jarig



Ik werk 3 dagen in de week op een basisschool en de andere 2 doe ik het
huishouden en heel simpel gezegd als ik moe ben thuis dan ben ik ook
moe. Ik zeg ook rustig mama is even heel moe kom maar even boekje lezen
gaan we zo weer spelen en de was kan ook wel een dagje wachten. Verder
slaap ik mee met elk slaapje dat ze doet als het nodig is en gelukkig
doet ze er nog 2. regeren is vooruit zien he.



Ik las het huishouden savonds doen, daar kan ik alleen maar van zeggen
doe dat nu niet. ´s avonds moet je juist rustig aan doen dan slaap je
ook beter hoe meer je doet na het avondeten hoe onrustiger je meestal
slaapt, dat geldt niet voor sporten vanzelf, je kunt beter iets eerder
opstaan bijvoorbeeld. Of de boel iets meer verdelen, fulltime werken is
minder vermoeiend dan zwanger zijn van de 2de heb ik wel eens gelezen.



Enne ach het hoort erbij en het gaat wel weer over als ze het huis uit
gaan hihi. Maar op tijd stop zeggen hoor, niemand heeft wat aan een
mama die geen boe of bah meer kan zeggen of een vrouw die enkel nog
maar zegt. Ik ben zo moe



Sterkte



Jip

 
Ik herken het ook helemaal. Ik heb een zoontje van 16 maanden rondlopen en merk aan mezelf dat (mede) daardoor deze zwangerschap lichaamlijk veel zwaarder is dan de eerste. Mijn zoontje moet nog de trap op en af getild worden, in bed uit bed, in de box uit de box, op de commode van de commode, in de auto uit de auto etc... ik heb dus ook veel meer last van mijn rug dan bij mijn eerste zwangerschap en ben nu in mijn 17e week ook nog steeds heel erg moe...maar ik heb het er voor over hoor. We hebben er bewust voor gekozen om er een realtief korte periode tussen te laten zitten en we hadden het geluk dat ik erg snel zwanger werd!

Jij ook in ieder geval succes met je zwangerschap en voldoende rust nemen hoor... je hebt er helemaal niets aan om jezelf voorbij te lopen.
 
Hai,



Heel herkenbaar hoor. Je kan gewoon minder rusten en moet door voor je
andere kind die ook die aandacht weer verdiend. Gisteren haar 2e
verjaardagsfeestje en ik moet er nog van bijkomen. Gelukkig heb ik
gisteravond al opgeruimd dus kan nu beetje niksen.



Ik probeer vroeg naar bed te gaan en als zij slaapt tussen de middag
(dat wil ze niet altijd meer) probeer ik wat voor mezelf te doen. Ik
deed altijd het huishouden in die 1,5 uur maar dat doe ik nu tussendoor
en dan maar vieze ramen.



Ben wel blij dat ik door mijn ijzertekort en moeheid, minder mag
werken. Nu heb ik wat meer tijd voor mezelf want mijn dochter gaat dan
naar de creche. Kan me voorstellen dat als je de hele dag thuisbent dit
moeilijk is maar heb je al eens over de peuterspeelzaal nagedacht? Dat
is 2 ochtenden in de week en dan kan je ook wat voor jezelf doen?



Succes

 
Ik moet zeggen dat  het wel prettig is  om te weten dat je niet de enige bent met deze klachten! (al word je er soms wel moedeloos van!)  
Al zou het natuurlijk prettiger zijn als  we hier  geen last van hebben.
Ha ha.... Ik gaap uitgebreid terwijl ik dit berichtje tik!!  
Ik zit op mijn werk en heb pauze. Ff bijkomen.
Ik werk op maandag, donderdag en vrijdag. Elke eerste donderdag van de maand (deze week, helaas!) werk ik tot 'savonds 20.30 uur. Dit komt doordat ik elke vrijdag mijn zoontje naar het kinderdagverblijf breng en dan een half uur later op mijn werk kom.
Ik haal dat dan 1x per maand op deze manier in! Zie er alleen nu al tegenop!!
(van 09.30-20.30 uur, met 2x een half uur pauze) Ach ja, zolang het gaat, gaat het.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Succes met jullie zwangerschap.

Liefs Lonk
 
Terug
Bovenaan