Ook zo ontzettend eigenwijs?!?!

Hoi hoi!

Tara is altijd al eigenwijs geweest, maar de laatste tijd is ze echt zooooooo ontzettend eigenwijs!
Bij alles wat ik voor haar wil doen, roept ze 'aisie doen' (voor degenen die het nog niet weten, zij noemt zichzelf 'aisie', omdat wij haar 'meissie' noem(d)en :D ).
Het aan- en uittrekken van haar schoenen, het aan- en uittrekken van haar jas, het op- en aflopen van een trap, het duwen van een winkelwagen, het kammen van haar haren, en vanochtend zelfs het 'selluf' willen uitstappen uit papa's auto!
En o wee als ik het haar toch niet zelf laat doen, ook al is het 1 tel te laat dat ik mijn hand terugtrek, of als het haar zelf niet lukt, dan wordt ze meteen boos. Heel boos! Ze kijkt dan heel boos en soms gilt ze erbij, haha.
Is dit herkenbaar bij jullie kindjes?

Groetjes,
Shivana

hahahahahaha

Tis net of je over Rik praat! bij jou thuis hoor je dus ook vaak NEEEEEE!!!!!!!!
Ja heel bekend en moet er zelfs wel een beetje mee lache, maargoed vind het leuk als ie het selluf wil proberen en ach ze leren ervan, alleen beetje lastig als je een beetje haast hebt hihi!

X Saskia
mv Rik 22 mnd

Ja, hier ook de peuterpubertijd hoor. Lotte zegt bij alles 'helpen', maar ze bedoeld dan dat ze het zelf wil  doen. Ook heel snel boos inderdaad.

Ik heb haar deze week al een aantal keer een time-out gegeven (even afkoelen in haar kamer), omdat ze begon te slaan en knijpen toen ze boos werd. Werkt hier erg goed.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Hier nog zo'n kleine draak.. "Neeeee, ikke doen". Vooral fijn als je een keertje wat meer haast heb.. en na een paar minuten help ik dan maar en gelukkig mag dat nu nog.

Jennifer heeft van haar neefje (3jr.) gezien dat het leuker is om achter het stuur van de auto te gaan zitten dan in het autostoeltje... echt verschrikkelijk, bijna elke keer als we met de auto gaan is het drama want ze wil "zelluf rijden!!" Zie je het voor je...

En het wordt (helaas) alleen maar erger... Hou af en toe mijn hart vast hoor!!!

Succes en tips zijn altijd welkom!!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan