OOO wat vind ik het moeilijk om mijn mond dicht te houden en vooral tegen mijn dochter Joely!!!

Mijn dochter Joely die kan niet wachten tot dat ze grote zus word!
I
k hoor regelmatig:

Mama, wanneer heb jou nou een baby in je buik.
Mama, hoe zullen we de baby gaan noemen??
Mama, Ik kan straks goed helpen, want dan ben ik al 6!!

Etc,etc,etc

En nu is het dan eindlijk zover en dan kan ik het haar nog niet zeggen, het kan wel maar ik wil wachten tot de echo??/

Ik vraag me dus af hoe jullie dit ervaren???
 
Hoi

Mijn zoontje is 4,5 bijna en ik heb hem het wel verteld. Dit omdat hij nu ook rustiger is met mij. Voorheen mocht hij nogal graag springen af en toe even lekker ruig doen met mij. Maar nu ik hem heb gezegd over de baby in de buik, is hij echt heel erg lief voor mij.

Ik wacht met het vertellen aan iedereen als ik de echo heb gehad, maar thuis praten we er wel over.

Het is aan je zelf de keus om het je dochter toch te vertellen, ik heb het wel gedaan..
 
Ik wacht toch nog even, dit omdat als zij het weet, dan ook heel de wereld het weet hahahaha!!!

Hoer reageerde hij toen je het vertelde??
Wel fijn dat hij nu al zoooo Lief is...

Bedankt in ieder geval voor je advies
 
Toen ik vertelde dat de baby in mijn buik zag, wilde hij het zien. Gezegd dat de baby hem niet kon zien, maar wel horen en dat hij er dus tegen kon praten. Toen hij vroeg wanneer als de baby kwam en ik zei dat het ws kwam op zijn verjaardag vond hij het wel een beetje raar. Gezegd dat ik eerst nog flink moest groeien en dat mijn buik dus nog heel dik werd en dat als ik dan naar het ziekenhuis zou gaan de baby daar ook kwam als het groot genoeg zou zijn. Toen hij vroeg wie dan hij even naar de maker wilde moest ik vreselijk lachen. Hij wilde de maker vragen of het ook eerder kon komen en toen moest ik wel heel erg lachen....

Nu vraagt hij af en toe nog eens wat maar over het algemeen stoort hij zich er niet zo erg aan. Gaat er wel goed mee om..

 
Hoi.

Mijn oudste dochter is al maanden bezig met alles wat met baby's te maken heeft. Ook ik vind het erg moelijk om het nog niet te vertellen, maar wij wachten even de echo volgende week af. En als dat goed is dan vertellen wij het ze. Ik denk dat ze het erg leuk vinden.
Ik heb witte t-shirts gekocht en die ga ik beschilderen met de tekst ik wordt een grote zus. En die mochen ze dan aan als we het aan iedereen gaan vertellen. Als ik het nu al vertel weet morgen het hele dorp het.
Maar het blijft lastig. Succes ermee.

Groetjes Mamawil
 
ik ben nu 7weken zweanger ongeveer,en we krijgen volgende week maandag de 2de echo,als het goed is dan dus 8weken of iets meer.
en als die echo ook goed is gaan we het onze dochter van 10 jaar vertellen.
helaas 4maanden geleden misgegaan met ons kindje,was 18weken zwanger,dus nu heel spannend of alles goed blijft gaan.
maar als je dochter het nog niet mag vertellen zou ik even wachten,voor die kids is het zo moeilijk om hun mond te moeten houden.
 
Terug
Bovenaan