Ooohh... er is al een "Augustus 2007"-forum!

Jeemig dames, er is al een augustus 2007 forum.
Vorig jaar kwam zo iedereen rond deze tijd op het augustus 2006 forum  binnen gedruppeld.

Hier gaat alles prima.
Finn is een heerlijk ventje en ik krijg steeds meer lol in 'm. Hij is een ontzettende kletskous en lacht de hele dag door.
Hij heeft nog wel regelmatig 's avonds van die huilmomentjes, vooral als ie de hele dag niet goed heeft kunnen slapen. Zo hebben ze 'm gisteren op het KDV tot 2 keer toe in de box laten liggen toen ie  in slaap was gevallen  en daardoor maakte ie van die hazeslaapjes. Met als gevolg dat ik een klein stresskipje mee naar huis kreeg. Fijn als je ook nog een zware doos met boodschappen mee te sjouwen hebt, m'n dochter in een boze bui is en er iemand 's avonds komt eten, grrrrr.

Verder heb ik nog een vraagje. Zag dat meer dames er last van hebben.
Finn wordt tegenwoordig 's nachts of heel vroeg in de ochtend weer wakker.
Van de week een keertje om 6 uur en vanochtend al om 5 uur. We hebben 'm een fles gegeven en hij viel daarna weer als een blok in slaap. Laten huilen is niet echt een optie omdat we dus nog een dochtertje hebben.
Finn krijgt hypo-allergene voeding omdat ie in het begin zo'n vreselijke last van krampjes had. Heeft iemand van jullie er ervaring mee om hier rijstebloem bij te doen? En ging ie daardoor langer slapen?
Volgens het CB mag je 'm eigenlijk de eerste 6 maanden niks anders geven dan die hypo-allergene voeding wil je het effect niet bederven zeg maar door 'm iets anders te geven. Maar ik denk niet dat Finn een allergie heeft omdat ik af en toe een schepje voeding voor hongerige baby's door z'n flesje doe en hij daar geen krampjes van krijgt.

Zal snel weer es wat foto's van m'n lachende schatteboutje hier plaatsen.
Kan jullie wel vertellen dat ik staaaaapel dol verliefd ben op m'n ventje. Zit ook regelmatig met tranen in m'n ogen naar 'm te kijken *zucht*.

Veel liefs,

Tessie, mama van Finn (16 weken) en Juli (3,5 jaar)

Ja hoor... gezellig!!!

Stijn krijgt ook HA (Friso) maar daar zou ik nou niet iets bij gaan gooien... kan je Finn niet gewoon meer te eten geven voor het slapen gaan? Geef je een andere voeding wat minder... Of begrijp ik het verkeerd???
Wist je trouwens dat je met een machtiging van een arts in aanmerking voor een vergoeding van de verzekering kan komen voor die HA voeding.

Hééé kdv, sinds wanneer en hoe gaat het? Behalve dan dat ze zo te lezen niet jouw rittme hanteren. Onhandig hoor. Ben erg benieuwd hoe ik het vind straks. Gelukkig hoeft Stijn pas in januari 1 dag en vanaf februari 3 dagen. Da’s het voordeel als ze zo veel te vroeg komen, kan je ze lekker lang bij je houden. Moet er niet aan denken dat ie nu al had gemoeten, met 10 weken. Staat tegenover dat ik nu thuis zit te werken en ik kan je vertellen, dat werkt niet!

Jij hebt toch ooit eens iets over ABC Dophilus, oid, geschreven? Wat is dat ook al weer? Ik heb nl die stomme schimmelinfectie aan mijn tepels en kom er niet vanaf, grrrr. Doe er alles aan en nu adviseerde iemand mij ook dat ABC...

Liefs Stephanie en Stijn natuurlijk

Hey Stephanie (wow, mag ik het nu echt zo zeggen op het net??),
Dat ABC Dophilus powder is tegen de krampjes. Super spul kan ik je zeggen!
Finn is nu door z'n tweede potje heen en ik ga es kijken of tie het nog wel nodig heeft (moet namelijk helemaal naar de Grote Stad om het te gaan kopen).

Finn heeft ook nog steeds spruw (neem aan dat je die schimmelinfectie bedoelt) en na 3 verschillende middeltjes  smeer ik  op advies van de dokter nu alleen nog de geïnfecteerde plekjes op z'n lippen met een wattestaafje met Daktarin in. Ik moest eerst 2,5 ml van die plaksmurrie in z'n mondje smeren tot kokhalzen aan toe. Nu is het weer even weg, maar het kan makkelijk morgen weer terug zijn. Gelukkig heeft ie er geen last van.
Wat heeft de dokter je geven voor je tepels??

Waarom gebruik je voor Stijn die HA?? Had ie ook last van krampjes?
Zoja, dan zou ik zeker dat ABC poeder gaan gebruiken (ff googlen en je ziet gelijk waar je het in de buurt kan kopen) en natuurlijk bronwater ipv kraanwater.
Omdat Finn vanmorgen al om 5 uur kwam zit ie vandaag op 6 voedingen!! Dus ik heb grote hoop dat ie vannacht toch echt lekker doorslaapt. Hij zit volgens mij in z'n regeldagen omdat ie ook steeds al om de 3 uur komt ipv de 4 uur. Klein hongerlapje.

Finn gaat nu sinds 2 weken naar het KDV en het gaat echt super!! Hij is het liefste en voorbeeldigste babietje van de wereld daar. Nooit een kikje of huiltje en alleen maar lachen, haha. Z'n frustraties gooit ie er thuis weer uit. En ja, dat akketiefje van dat in de box slapen..... Met Juli mijn dochter ging dat makkelijk. Die sliep prima op zo'n drukke groep en ook thuis sliep ze vaak in de box of in d'r bakkie in de kamer. Maar Finn is echt van de Rust en Regelmaat en moet echt in z'n eigen bedje anders is het hommelus. Heb 'm vandaag dus streng aan dat regime gehouden en hij heeft nog geen traatje gelaten!

Begrijp ik nou goed dat je tot 1 januari lekker verlof hebt??!! Goed zeg. En dat thuis werken.... nee, dat werkt dus echt niet. Als jij es denkt lekker bergen te gaan verzetten als ie slaapt besluit hij net om es lekker lang wakker te blijven. Toch?
Alsof ze het ruiken.

Nou moppie, geniet nog lekker van je verlof.
Ik mag er morgen weer lekker tegenaan. Heb sinds 2 weken nieuw werk. M'n baas vond het namelijk nodig om 3 weken voor m'n verlof failliet te gaan. Ik werk nu met jeugdige deliquentjes. Nouja, ik zit op de administratie. Tis ff wennen want het is echt pure ambtenarij met z'n vele koffiepauzes en vele bureaucratische regeltjes maar wel heel leuk.

Moppie, tot hores.

Tessie

Ola!
Heb je geen apotheek in de buurt, die heeft het nl gewoon besteld voor mij. Maar ja, ik woon dan ook in de grote stad...
Gebruik het trouwens voor mijzelf, om de boze schimmels te verdrijven. Alhoewel ik nog steeds betwijfel of ik uberhaupt een schimmelinfectie heb. Als dat wel zo is, is het heel hardnekkig want na twee weken met Daktarin huidcrème en toen twee weken Daktarin Gel, die Stijn in zijn mondje moet, is er geen enkele verandering opgetreden. Bovendien heeft Stijn geen witte stipjes oid in zijn mondje. Maar aan de andere kant schijnt Candida hardnekkig te zijn, is een gedeelte van de tepel roze en is Stijn zijn tongetje een beetje wit uitgeslagen. Maar ja, dat is weer precies het gedeelte van de tepel die in de kolf getrokken wordt en dat tongetje heb ik voorheen nooit bekeken dus ik weet niet of het gewoon melkaanslag is.
Nou je begrijpt het al: ik ben het zat!!! De pijn bij het voeden blijft en ik het kolven brengt ook niet veel op. Vanacht de knoop doorgehakt, ik ga afbouwen. 7 december is Stijn drie maanden en dan is het mooi geweest. Vind het heel jammer dat ik al die tijd niet heb kunnen meemaken wat het is om gewoon te voeden maar de hoop is nu wel verdwenen dat dat nog komen zal.
Hè, heerlijk even mijn ei kwijt!!!

Stijn krijgt Preventief HA omdat de kinderarts dat adviseerde. Mijn broertje en ik hebben allebei koemelkallergie gehad en Stijn zijn vader heeft licht astma.

Is zes voedingen veel of weinig vind jij? Ik lees nl op het oktober forum al van kindjes die 5 voedingen krijgen en hele nachten doorslapen maar Stijn niet hoor. Ik heb nu wel het idee dat hij van 7 naar 6 voedingen kan gaan en hij slaapt steeds langer achter elkaar in de nacht. Geef hem nu om 22 uur een fles en dan komt hij tussen 2 en 3 en dan tussen half zes en half 7. Als ie dat nog wat kan rekken ben ik al meer dan tevreden.

Ik heb wel verlof tot januari maar dat steld weinig voor omdat ik eigen baas ben. Dat betekend dat ik geen inkomsten heb zolang ik niet werk. En om de klanten niet al te lang te laten wachten (was natuurlijk in september ineens weg) doe ik een aantal klussen thuis en ga ik 1x in de week naar kantoor. Dat werk een stuk productiever dan thuis. Vanaf januari 1 dag crèche en vanaf februari drie, hoeraaa. Alhoewel, mixed feelings nog hoor.

Niet zo handig van die vorige baas van je...
Kijk je uit met die gastjes op je nieuwe werk? Succes met de koffiepauzes, haha

Zo cool, Stijn kan nu heel goed kijken. Hij volgt de mobiel helemaal rond en maakt er enthousiast geluidjes bij. Ben zo trots op mijn stoere baby!

Doeiiii, liefs S.

Hoi Tessie,

Leuk om weer eens wat van je te lezen. Ik kan ook echt vol trots een tijd naar Siebe kijken en daar dan ook even heel gelukkig van  worden, ondanks alle sores waar ik me momenteel in bevind.

Wat jouw vraag betreft over de rijstebloem; ik kan je vertellen dat ik dat vanavond voor de eerste keer ga proberen. Ik weet inderdaad dat geadviseerd wordt om tot 6 maanden geen bijvoeding te geven i.v.m. allergieën, maar bij Merijn werd 2 jaar geleden vanaf  4 maanden geadviseerd om met  fruit en andere bijvoeding te starten en hij heeft er ook nooit niks van gekregen. Die richtlijnen veranderen  natuurlijk ook steeds en ik denk dat je er gewoon uit moet pikken wat je denkt dat goed is voor jouw kindje. Siebe  krijgt meestal rond 21.30 uur zijn laatste borstvoeding en sliep eerst door tot ongeveer 5.30 uur. De laatste anderhalve week  wordt hij al rond 3.00 uur wakker en met veel geluk daarna pas weer rond  5.30 uur, maar het gebeurt ook dat ik tussen 3.00 en 5.30 uur een keer of 2-3 naar zijn kamertje loop om zijn speen weer te geven. Ik weiger hem nu nog  aan te leggen  's nachts, omdat  als ik dat wel doe, hij nooit van die onregelmatige nachten af komt. Hij wordt morgen al 19 weken, dus het kan onderhand  wel, denk ik dan. Men heeft, omdat hij 4 weken te vroeg is geboren gezegd dat hij die "achterstand" het eerste jaar in sommige dingen wel zou uiten, maar dan zou hij nu dus 15 weken zijn en dan nog vind ik dat hij maar eens moet gaan doorslapen. Ik heb nu besloten om zo dadelijk voor de eerste keer dus rijstebloem te geven in een fles kunstvoeding, dus ook geen borstvoeding. Eens proberen of hij daar beter op  (door)slaapt.

Je hoort het  resultaat nog.

Groetjes Fonske.  

Hoi S en Fonske!

S, begrijp ik nou goed dat je dat ABC poeder op je tepels gaat smeren?? Daar is het toch niet voor of heb ik het nou helemaal niet goed begrepen.
Ik vind het trouwens wel super knap dat je Stijn nog steeds bv geeft door te kolven. Petje af hoor meid. Volgens mij ben je op die manier zo'n beetje de hele dag bezig met kolven, voeden, kolf en flesje schoonmaken en hup, weer op naar de volgende ronde. Schaam je er niet voor dat je gaat afbouwen he! Stijn heeft een super start kunnen maken door jouw bv.

Ik kan je zeggen dat het heerlijk is de kids af en toe es weg te brengen, en daar voel ik me niet eens schuldig over. In het begin met Finn wel een beetje omdat ik 'm nog wel erg klein vond, maar hij heeft het er super naar z'n zin.
Vooral als Juli en ik te veel op elkaars lip zitten kan het nog wel es gaan knallen. Gisteren hadden we knallende ruzie omdat ze me sloeg en geen sorry wilde zeggen. Zelfs niet na 3 keer op de gang te zijn gezet en ook niet nadat ik Sinterklaas himself had gebeld dat ie de kadootjes maar weer moet komen ophalen die ze vrijdagavond gekregen had. Ik had de spulletjes zelfs al in een grote tas bij de achterdeur gezet, compleet met d'r tutje en knuffel en nog weigerde ze sorry te zeggen *zucht*.
Uiteindelijk, na 1,5 uur kwam ze schorvoetend en al giegelend sorry in m'n oor fluisteren... pfffff. Het is echt zoooo moeilijk op zulke momenten m'n poot stijf te houden en consequent te blijven.

Fonske, ik hoop dat je deze feestdagen toch lekker met familie en vrienden kunt vieren. Ik moet regelmatig aan je denken en hoe dat nou zou zijn, zo zonder vent. Ik kan al wel janken bij de gedachten. Ik wens je heel veel kracht en sterkte meid!
Ik ben vrijdag begonnen met die rijstebloem toevallig. Eerst een theelepel, gisteren een eetlepel en ik zie nog geen vreselijke krampen of andere toestanden. Finn is blijkbaar een vroege vogel, want zelfs na een flesje om 23.00 uur wordt ie nog regelmatig om 5/5.30 uur wakker. Niet zozeer van de honger, want als ik 'm bij me in bed leg en z'n tut geef slaapt ie op een gegeven moment weer in. Ik hoor je al denken "niet in je bed leggen!". Maar om 5 uur 's morgens ben ik niet zo doortastend en kies ik de makkelijkste weg. Hij zit nu op 5 voedingen van 200 cc, maar als ie daar niet meer genoeg aan heeft krijgt ie lekker meer hoor, ookal mag dat niet van het CB. Ik gaf mijn dochter op een gegeven moment ook 240 cc.

Oh, het filmpje is bijna afgelopen.

Groetjes en fijne Sinterklaas!

Tessie

Hahaha, nee natturlijk niet, ik doe de poeder door mijn Vivitdrankje als extra zeg maar...
Maar idd, ik ben nu wel alles tegelijk aan proberen: Dactarin, Bepanthen, ABC Dophilus Powder, grote dosis vitamine B6 en zo min mogelijk kolven. Geen resultaat tot dus ver... gek hè?!?!

Inmiddels ben ik er wel nagenoeg zeker van dat Stijn geen spruw heeft want drie uur na het voeden is zijn tong gewoon dus is het beetje wittig wat ik zag waarschijnlijk melkaanslag.

Jeetje, doe mij het nummer van de goedheiligman, wellicht dat hij hier ook eens langs wil komen.
Veel plezier dinsdag,

doeiiii

Hoi Tessie,

Tja, ik kan je zeggen dat het nog steeds zwaar klote is! Ik kan het af en toe nog steeds niet bevatten en heb nog steeds met tijden veel moeite met de acceptatie. Zo onwerkelijk ook. Maar goed, wel de keiharde waarheid en ik moet er mee leren leven, zoals dat zo mooi wordt gezegd. Zo lang ik hem niet zie, gaat het eigenlijk wel goed en ik zou hem het liefst gewoon een maand niet zien om even het een en ander op een rijtje te kunnen zetten, maar helaas gaat dat met de kinderen niet. Ik zie enorm op tegen deze maand. Ten eerste ben ik morgen jarig, hiep hiep hoeraaa, maar niet echt. Morgen is ook mijn petekind jarig. 21 December is mijn andere petekind jarig, dan is het natuurlijk ook nog Kerstmis, 28 december is mijn vader jarig en dan komt Oud & Nieuw er nog aan. Ik zal echt blij zijn als het 2 januari is en dat terwijl december voor mij altijd heel erg belangrijk was. We proberen er maar wat van te maken. 2007 Moet wel een topjaar worden in vergelijking met 2006. Alleen de geboorte van Siebe was positief te noemen aan 2006.

Wat de rijstebloem betreft: ik ben er ook vrijdagavond mee begonnen en wat denk je? De hele nacht doorgeslapen en pas om 6.45 uur wakker geworden. Wat zeg je daar van. Dus ik dacht, dat doe ik zaterdag weer. Nou, niet gelukt hoor, want hij werd weer gewoon om een uur of 3 wakker en uiteindelijk heb ik hem om 5.15 uur maar aangelegd. Grrrrr. Ik heb hem  beide keren  wel eerst één borst gegeven en daarna nog de fles met kunstvoeding en rijstebloem, waar hij dan maar zo'n 40 cc van dronk, dus misschien dat ik vanavond maar eens volledige flesvoeding geef met rijstebloem. Morgen moet ik naar het CB en krijgt Siebe zijn 3de prik. Ik zal toch eens vragen of zij nog tips hebben, want nu na 19 weken begint het me toch wel op te breken dat ik zo weinig rust krijg. Ook overdag kan ik het niet inhalen, omdat Merijn niet meer slaapt. Het is echt onbegrijpelijk met hoe weinig slaap een mens toe kan.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan