oor onsteking maar niks te merken

hoi hoi mama's

sverre heeft oorontsteking maar er is niks van te merken ja hij heeft 2 keer aan zijn oorgetrokken en toen dacht ik he. maar voor de rest is hij heel duiderlijk niet meer eten hooft schudden enz.

sverre heeft koemelk allrgie en als hij melk heeft gehad wordt meneer duf enz denk ook dat hij buikpijn heeft maar is niks van te merken.

zijn jullie kindjes ook zo?

ben gewoon benieuwd doei doei lucy

hoi,

Ben je naar de dokter geweest om te kijken of het wel echt oorontsteking was?
Bij mijn zoontje merkt ik het altijd aan zijn huileringe en hangeringe gedrag en meestal heeft hij er ook koorts bij .

mijn zoontje had ook koemelkallergie, maar dit is na zijn 1e jaar verdwenen. De kenmerken hiervan waren:
groene schuim-achtige poep (waterdun)
eczeem over zijn hele lijf
overgeven
haaruitval
vooral het eczeem was heel erg zodra hij koemelk kreeg. Destijds gaven we hem Nutramigen en natuurlijk speciale boter en brood. Dufheid is eigenlijk geen direct kenmerk van koemelk allergie.
Ik ben zo blij dat hij er overheen is, scheelt gewoon heel veel met opletten wat ik hem te eten geef (gewoone koekjes en zelfs liga stap 3 en kinderkoekjes mag je dan écht niet geven)

Wij hebben een provcatietest gedaan in het ziekenhuis 9hier gaat een aantal weken overheen omdat je eerst Nutramigen moet geven en na een paar weken moet provoceren met gewone melk en dan kijken wat de reactie van je kindje is (bij ons binnen 10 minuten meteen groene water poep!)

hoi hoi

ja ben de ha geweest en het was midden oorontsteking heeft het weekend er voor koorts gehad.

maar hij heeft rode oren van binnen maar niet meer erg.

nu over de koemelk sverre heeft heel veel gespugt en buik pijn was 1 van de dingen die hij heeft. als je hem melk produkten geeft heeft hij er zo'n last van dat hij kwijlt tot zijn navel en dat 2 a 3 dagen dus 4 a 5 churts en rompers op een dag. maar we hebben nu de melk weggelaten en nu gaat het supper.

we hebben sverre ook yochurt gegeven toen hij 6 maanden was en hij deed helemaal niks meer alleen maar liggen dat was best eng.

maar met soja van nutrilon gaat het goed. maar ieder kindje reageerd anders op koemelk en wij waren er pas na 6 maanden achter maar hier is het nog niet over jammer genoeg. ja je moet met alles opletten wat je hem geeft en uitproberen. hoe hij er op reageerd.

nou doei doei lucy

Hoi,

Lars heeft 'gelukkig' alleen moeite met de lactose in melk. Wij geven hem ook Nutrilon-soja door de pap en bij het brood een beker MinusL (koemelk zonder lactose) of sojamelk.
Ook Lars heeft al diverse malen oorontsteking gehad. Wanneer hij weer veel aan zijn oren zit, geven we hem 1 tot 2 keer per dag een neusspray (een soort Otrivin, maar dan voor babies) en dan gaat het weer even goed.
Hij heeft al een keer antibiotica gehad, maar het kwam toch weer terug.

Tegenwoordig voegen wij zeezout aan het badwater toe (wie de tip heeft gegeven weet ik niet meer, maar bij deze: dank je wel!!!). Lars heeft tegenwoordig duidelijk minder jeuk

Misschien moet ik mijn eigen adviezen maar eens ter harte nemen en met Lars naar de natuurarts gaan.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan