oor thermometer

Hallo,
ik ben van plan een oorthermometer te kopen van Braunn. Maar ik vraag mij af of dit wel handiger is dan een gewonen thermometer en of er veel gebruik van gemaakt wordt? Het is een tijdje een megahit geweest maar de laatste tijd hoor je er helemaal niks meer over.
Wat gebruiken jullie?

Gr Mariet
11w4d
 
Hoi Mariet,

Ik wilde vorig jaar ook zo'n ding kopen, maar vond hem nogal prijzig. Bij navraag hoorde ik dat qua nauwkeurigheid bij kleine babies een gewone digitale thermometer nog steeds het beste is  en die kosten maar een paar euro. Dus toen was de keus snel gemaakt, want je hebt hem vooral de eerste week veel nodig en daarna alleen als je kleintje ziek is. En tot nu toe geen spijt van gehad.

Succes met je aankoop.

Groet
Lies
 
Ik vind juist de gewone digitale thermometer erg handig. Zoals al gezegd gebruik je hem de eerste week het meest (kijken of je baby goed op temperatuur is of dat er een kruikje bij moet).
Daarbij komt dat ik de poepreactie van zo'n kleine erg handig vind. Ik merk bij mijn kinderen dat ze de eerste paar maanden af en toe moeite hebben de uitgang te vinden en voor een betere nachtrust was het dan fijn dat je met de thermometer een poepbroek kon uitlokken. Dan wist je zeker dat dat niet dwars zou gaan zitten met in slaap vallen....
Ik zou pas voor een oorthermometer gaan kiezen als mijn kinderen er een drama van zouden maken om te temperaturen (zo rond de twee jaar, ik ben twee en ik zeg nee fase) Mijn meiden hebben er nog steeds geen problemen mee.
 
Mijn zoontje voor een thermometer vreselijk, rectaal. Ben nu weer zwanger en heb gezocht en gezocht naar een oplossing en een voorhoofdsthermometer gekocht.
http://thermometer.medi-marketing.nl/  heb het type eidingd op 6 dat is de opvolger maar die staat nog niet online. En voorzover ik het kan beoordelen werkt hij perfect. Ook bij de pappa en mamma en nog super handig ook. Waarom worstelen als het makkelijk kan.
 
Mij werd zo'n oorthermometer afgeraden omdat het onnauwkeurig zou zijn. Een digitale thermometer of een voorhoofdsthermometer staan beter bekend. Het scheelt alleen nogal in prijs!! Ik heb uiteindelijk een gewone digitale gekocht (E 3,50) en dat beviel prima.  Als je kindje problemen heeft met rectaal meten, kan je altijd nog overstappen!
 
De kraamzorg vraagt ook om een digitale thermometer. De oorthermometers zijn niet betrouwbaar. Wij moesten dus twee digitale aanschaffen (een voor de moeder en een voor het kind(
 
Hoi meiden,

ik zou toch echt een ouderwetse thermometer aanschaffen, wij hebben een tijdje met onze zoon dubbel gemeten en de digitale zat er iedere keer meer dan een halve graad naast en ik vind het zeker iin het begin een groot verschil. Ook kinderartsen, verplgeesters en ook de kraamzorg raad het af en sommige kraambureau weigeren hiermee te werken, logisch want het geeft geen goed beeld. En inderdaad die opgewekte poepluiers zijn af en toe wel handig.

Groetjess Carreen
34 wkn 3 dgn van de 2e
 
Terug
Bovenaan