Oorbellen wel of niet

<p>Hoi, ik weet nu al dat dit onderwerp verschillende reacties zal gaan opleveren maar ik moet het toch vragen.</p><p>mn dochter is inmiddels 2 en is heel erg dol op mijn oorbellen </p><p>ze kijkt bijna iedere dag even naar Mn oren en ik moet mijn hoofd dan van links naar rechts draaien zodat ze zeker weet dat ik ze in heb.</p><p>nu is het in mijn omgeving eerder gek als je baby dochter geen gaatjes heeft dan wel, en toen mijn dochter dus geen gaatjes kreeg als baby vond mijn omgeving dat maar raar ik kreeg vragen van ah waarom niet is toch schattig tis toch een meid ze wilt het later toch wel .. maar goed ik vind bij een baby een paar oorbellen gewoon geen gezicht .</p><p>nu kan Mn dochter voor haar leeftijd belachelijk goed praten en ze zegt nu dus al een paar dagen mama ik wil ook oorbellen </p><p>ze is nu dus 2 en ik ben zeker niet tegen oorbellen bij kleine kinderen dus als ze het zou willen mag ze het van mij maar goed ze kan dan wel goed praten maar begrijpen wat dat inhoud doet ze natuurlijk niet.</p><p>het zal even pijn doen daarna moet ik het goed verzorgen dus zal ze toch moeten toe laten dat ik er aan zit .. met slapen zal ze er in het begin last van hebben etc </p><p>wat te doen? Gewoon wachten tot ze een jaar of 3 of 4 is of wel gewoon doen </p><p> </p>
 
Hoi
 
Ik heb het gedaan bij beide van me dochters toen ze 1 jaar waren. Ze huilde eventjes en daaena was het klaar en heb ze er niet meer over gehoord. Ik zou het gewoon doen. 
 
Je kunt wachten tot ze ouder is maar de pijn zal ze niet vergeten. Dat is het nadeel van oorbellen laten schieten rond deze leeftijd. 
Tips: neem echt goude of zilveren oorbellen en geen vergulde. Dit ivm een eventuele allergie wat weer tot een infectie kan leiden. Je kunt tijdens het douchen de oorbellen voorzichtig draaien. Een wattenstaafje achter het oorlelletje houden wanneer je het ontsmettingsmiddel op/rondom de oorbel druppelt. Dan word haar nek niet nat.
Mijn dochter had er geen last van. Alleen pijn en huilen tijdens het schieten.
Groetjes en succes
 
Ach als je haar voorhoudt dat t wel heel even zeer doet? En miss voor een bijzondere gelegenheid zoals kerst? De mening van anderen doet er niet zoveel toe. Als jij denkt dat ze er blij mee is.. ze kunnen er altijd weer uit en zo'n trauma zal t niet zijn denk ik :)
 
Wat hierboven al gezegt word. Niks van andere aantrekken. Ik vind het persoonlijk belachelijk om een kind of baby oorbellen te geven. Mijn dochter zal ze daarom ook niet krijgen. Je geeft ze toch ook geen neuspiercing? Ik vind rond de leeftijd van 12 kunnen ze beter zelf beslissen. En ja het doet pijn, maar dat is ook als ze baby zijn. 
Succes!
 
Doen wat jij wilt. Persoonlijk heb ik niet zoveel met oorbellen bij zulke kleintjes, maar dat is verder niet omdat het pijn doet. Vallen doet ook pijn en dat onthouden ze ook niet ;-) 
Ik denk dat jij het best kan inschatten of je dochter de pijn van gaatjes schieten kan handelen. Ik zou het haar wel een paar keer vertellen, voordat je het echt gaat doen. En als ze op 't laatste moment toch niet wilt, dan gewoon niet doen. 
 
Tja je zal nog wel vaker in de situatie komen dat je omgeving een andere mening heeft dan dat jij hebt, en dat is volkomen ok :) Ikzelf ben ook niet pro oorbellen bij kleine kindjes. Mijn zoontje bewondert ook iedere dag mijn oorbellen, net zoals de telefoon en de auto die hij super interessant vindt ;) Volgens mij hoort het gewoon bij de leeftijd en sowieso alles wat schittert, vinden kinderen geweldig. 
Als je er zelf niet 100% achter staat, zou ik het vooral niet doen. Je kan altijd nog met je kindje afspreken dat als ze bijvoorbeeld 10 of 12 jaar is en dan oorbellen wil, ze die op haar verjaardag krijgt ofzo :)
 
Je hebt ook hele leuke nep klik oorbellen voor kinderen. Google maar eens. Misschien een idee tot ze iets ouder is. Het lijkt mij op deze leeftijd ook lastig dat ze eraan gaan zitten. Mijn zoontje is bijna 2 en had laatste een sticker op zijn wang. Bleef hij aanzitten. Een sticker eraf trekken is niet zo erg maar aan oorbellen trekken. 
 
Terug
Bovenaan