Oorbelletjes


Hoi Allemaal!

Ik heb een vraagje!
Alessia is bijna 9 mnd en we willen graag oorbelletjes laten zetten bij haar.
Mijn vriend komt uit Italie, en het is bij hen vrij normaal omdat meteen naar de bevalling te doen, maar dat doen ze dus in Ned niet.
Nu is ze dus bijna 9 mnd en we vinden het nu wel eens tijd, maar toch zit ik met vragen.
Want zou ze er niet aan gaan trekken?
Ik ben best wel bang dat ze haar oorlelletje scheurt , vandaar.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij geruststellen?

Liefs Sarah mv Alessia 16/10/05


 
Hoi,

Ik heb het zelf nog niet laten doen, maar een vriendin van mij heeft het meteen met 4 maanden laten doen. Als je er hele kleine knopjes in laat zetten zal ze die er niet uit kunnen trekken denk ik, maar jouw kindje is al wat ouder dus ik weet het niet. Ik zou het bij de juwelier even vragen.

groetjes,

Desiree
 
Hallo
ik zou zeggen lees eens bij "vrije tijd" daar is een hele gaande over oorbelletjes.
De een vind het wat en de ander vind het helemaal niets. Interesante discussie hoor.
Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om een meisje al zo vroeg oorbelletjes te geven. Je eigen kindje hoeft er nog niets mee te doen maar een ander kindje kan er ook naar grijpen. Daarnaast vind ik het ook niet mooi. Ook niet bij de jongeren!
Maar goed, ieder moet het zelf weten. Succes met je overwegingen.
Groetjes Jeanette
 
Ons pete-kind heeft al met 5 maanden oorbelletjes gekregen en meteen na twee weken gouden nijntjes erin, die groter waren dan haar oorlelletjes. Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf uitmaken maar ik vind het geen gezicht. Paar weken later een oorbel kwijt toen mams haar uit bed pakte...... gevolg.....een hoop paniek, want bang dat het kind de oorbel had ingeslikt.
Als Anouk zelf er mee komt dat ze oorbellen wil, dan ga ik met haar gaatjes laten schieten, eerder niet.
 
Mijn dochters kregen pas oorbellen toen ze er zelf om kwamen vragen... Waarom een klein kindje met oorbellen opzadelen en de nodige pijn en ongemakken die erbij horen. Ik vind het belangrijk dat ze het zelf aangeven, dat ze zelf de keus kunnen maken of ze het willen of niet en niet oorbellen krijgen omdat wij als ouders het nou zo mooi vinden. Mijn eerste dochter was 4.. vroeg erom toen ze voor het eerst naar school ging en andere meisjes zag met oorbelletjes.. de tweede was 6 jaar toen ze het wou en de derde heeft lang getwijfelt maar wou het uiteindelijk toch wel graag toen ze 9 werd... Mijn vriend is van antilliaanse afkomst en daar is het ook redelijk normaal, maar toch laten wij onze vierde dochter zelf uitmaken of ze gaatjes in haar oren wil... Zelf heb ik een vriendin die geen gaatjes heeft en ze ook nooit wil hebben.. waarom zou zij dan met gaatjes moeten lopen? Omdat haar ouders dat perse wilden? Haar lichaam.. haar keus toch?

groetjes.. Bats
 
hoi,
bij ons krijgen ook veel kleintjes snel een oorbel. ik heb het een keer aan mijn huisarst gevraagd of dat wel verstandig was en hij raadde me aan om te wachten tot een jaar of 6, 7. het reden weet ik niet meer zo goed maar iets met haar ontwikkeling.

vraag het even aan je eigen huisarts of het wel goed is voor zo n kleintje.

groetjes melek
 
Terug
Bovenaan