ooronsteking

Hallo Dames,
Mijn kleine meid van 15 weken heeft een oorontsteking.
Die is zondagbegonnen (ze sliep de hele dag) en maandag had ze koorts en greep ze steeds naar haar oor.
En natuurlijk ontzettend gillen.
Van de huisarts kregen wij maandag een penecilinekuur.
Op dinsdag zat ik weer bij de huisarts ze zat onder de uitslag de koorts was wel weg.
Ze is dus allergisch voor peneciline nu moet ik de oorpijn en ontsteking onderdrukken met oordruppels en zetpillen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ze heeft nog steeds géén koorts is dat een goed teken?
Alvast bedankt...enne had ik het kunnen verkomen door sneller met een neusspray te spuiten??????????
Jullie lezen het wel lekker onzeker....
 
Hoi Monique,

Wat vervelend en helemaal vervelend dat ze niet tegen de kuur kan.

De koorts is gezakt door de paracetamol dus of het een goed teken is hoeft niet.
Maar ik denk dat je aan je kleintje wel merkt hoe ze zich voelt.
De pijnstillers onderdrukken de pijn en de koorts. Als je denkt dat ze er erg last van blijft houden kan je misschien vragen naar een ander kuurtje.

Het is heel vervelend en naar hier hadden we het ook keel en oorontsteking en wat zijn ze dan zielig he.
Lekker veel knuggelen met eerder sprayen had je het denk ik niet kunnen voorkomen want ik sprayde wel maar ze had het toch.

groetjes joyce mama van Mara
 
Wat vervelend he, als je kindje zo'n pijn heeft!
Onze huisarts stelde voor frequent neusdruppelen met 'fysiologisch zout' om de afvoer van slijm uit het middenoor naar de neusholte door de zogenaamde buis van Eustagius op gang te houden.

Als er echt een forse neusverstopping is kunt je otrivin neusdruppels gebruiken voor baby's. Als hier een bepaald medicijn in zit (Xylometazoline) helpt dit vaak zeer goed, maar het is beter om het niet langer dan 6 dagen achtereen te gebruiken.
Succes ermee.
 
om de pijn wat te verlichten,doen wij ook vaak een opgevouwd dekentje onder het hoofdeinde,dat ze wat hoger ligt en er minder druk is. ook handig bij verkoudheden.
 
Terug
Bovenaan