oorontsteking en keelonsteking

A

Anoniem

Guest
Vanmiddag naar de huisarts geweest met Ryan en hij heeft een lichte oorontsteking en beginnende keelontsteking.

Nu heb ik zetpillen gekregen die ik 2 keer per dag in moet doen bij hem en neusspray die ik 3 keer per dag moet sprayen.

is het huilen maandag niet beter of krijgt hij koorts moet ik direct bellen.

maar mijn vraag is hebben jullie tips?  Ryan is nu 5 weken oud

ohja we moesten ook van de dokter een hoofdkussen onder zn matras leggen zodat hij iets schuin ligt.

Liefs Pascale

he jasses, dat is echt vervelend!!!!
Ik weet alleen wat mijn moeder vroeger deed. Ik heb nl tot ongeveer mijn 10e chronische oorontsteking gehad. Zij deed een beetje lauwwarme olie in mijn oor (druppeltje) dit verzachtte de pijn. Maar ik weet niet of het bij zulke kleintjes kan, weet ook niet hoe het trommelvlies eruitziet. Als die heel is (zal wel) kan het geen kwaad, je kan alleen wat meer was krijgen omdat het ook uit het oor kan lopen.
Dit advies geef ik nogwel eens aan volwassen die pijn in de oren hebben. Ben audicien van beroep en krijg veel klanten met dit soort klachten, ook van die kleintjes (af en toe)

Het is in de gaten houden, als hij er vaker last van zou krijgen, of je dan iets speciaals hebt gedaan. Zelf ben ik allergisch voor chloor (zwembad), krijg dan gelijk weer last van niezen en pijnlijke oren.
Ook in de gaten houden of hij goed op geluidjes reageert.

Hoop dat je misschien wat aan hebt. Het is niet erg, maar wel knap lastig en misschien wat pijnlijk.
Is er uitgelegd waarom je de spray moet gebruiken???

Succes en heel veel beterschap!
Bertine

ach gut, wat zielig zeg. zo klein en dan al ziek.

je kan onder het matras ook een grote opgevouwen badhanddoek leggen. Kussen wil nog wel eens inploffen.

Ik heb enkel alleen zelf ervaring met mijn oren en gelukkig niet bij baby's dus kan je daar helaas niet mee helpen. Succes er iig mee!

hey hey

indd een kussen onder ze matras is goed liggen ze schuin en krijgen ze wat meer adem
voor de rest   ja weet ik het ook niet
voor het slapen gaan wat baby luuf op de borst smeren

sterkte ermee

groetjes soraya

thnx allemaal voor de reacties

nee heb niks speciaals met hem gedaan, hij is ook verkouden dus misschien hangt dat samen???

die neusspray heb ik gekregen om uhm hoe moet ik dat uitleggen, er is een weggetje ofso van je oor naar je neus en die hou je open met die spray zegt de dokter

en ja dat was ik vergeten te zeggen, we hebben een keihard kussen onder zn matras gelegd.

zn trommelvlies is niet open, alleen rood en onrustig zei de dokter

kan ik baby luuf bij de drogist halen????

Liefs Pascale

baby luuf kan je bij de kruitvat drogisterij en de apotheek halen

groetjes soraya

hoi hoi,

De spray is om de werking van de buis van eustachias (?) goed te laten verlopen.
Kan een heel technisch verhaal ophangen, maar de spray zou vrij vlot moeten gaan werken.
Luuf werkt heel goed, wij gebruiken ook zwitsal goede nacht, geloof ik. Daar zit eucalyptus in. Maar stomen in de bad kamer werkt ook goed. Gewoon met hem in de badkamer zitten en de douche of bad heet water laten stromen.

Wij hebben voor de dames ook zo'n pompje voor de neusjes gehaald, kan je slijm/snot uit neusjes zuigen. Deze pompjes kan je bij de apotheek kopen (6 euro) maar ook bij de hema (1,99).

Heel veel sterkte!

hey hey

voor me zoontje heb ik ook
de goede nacht van zwitsal

had het eigenlijk voor feline maar er staat op dat het pas mag vanaf 3 maanden
dus heb voor de zekerheid het niet gebruikt bij haar
wand het is best sterk spul

groetjes soraya

Terug
Bovenaan