Oorontsteking

Hoi allemaal, ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring met oorontsteking bij kleintjes. Mini is nu 4 maand en tobt met fikse oorontsteking aan beide oren. Een maand geleden had ze het aan 1 oor en keel, toen amoxiciline kuur gehad, reageerde ze heftig op spugen/diarree/veel huilen/hangerig, nu amoxiciline clavulaanzuur kuur (2e kuur in 3wk) onduidelijk of de ontsteking echt weg was. Ze was ff een paar dagen happy maar ging al snel weer mis. Ben zo bang dat deze kuur weer niet aan slaat want volgens mij kunnen ze niet veel met zon kleintje. En een 3e kuur maakt me helemaal angstig!! Iemand ervaringen??

Hoi Sammerd,
Wat voel je je dan onzeker en wanhopig hè.
Mijn dochter was ook altijd onderweg met oorontsteking en keelontsteking. Daarom is ze met 12 maanden al geopereerd aan haar amandelen en zijn er buisjes geplaatst. Later met 4 jaar weer omdat ze weer ontstekingen begon te krijgen.
Ik zou niet teveel AB geven. Vraag maar een verwijzing naar de KNO als dit aanhoud.
Wat jij kunt doen is handdoeken onderbouwt matrasje van Mini leggen zodat ze niet plat ligt maar met haar hoofd iets hoger.
Ook goed neusspray blijven geven. Je zou misschien neusspray met Xylometazoline kunnen aanvragen, maar ook hier moet je weer voorzichtig mee zijn.
Naja onwijs gezeur en vreselijk zielig voor zo’n kleintje.
Sterkte 

Ze heeft een reflux kussen dus daar ligt ze al vanaf dag 1 op hihi helpt wel iets. Ik hoorde vd verpleegkundige dat neussprays en oordruppels vaak juist zorgen vooreen bacteriepoel en bij regelmatig gebruik hun functie verliezen? Had jouw kleintje dit ook al met 4 maand? Want 8 maand tobben is ook lang, ook de angst voor hersenvliesontst (kan reactie worden op langdurig oorontsteking) is aanwezig. En was het na de operatie ook meteen beter?

Oordruppels heb ik nooit gebruikt. Maar neusspray met xylo mag je maar een week gebruiken. Zoutspray onbeperkt want het moet wel open blijven. 
Ik zou even naar de huisarts gaan met deze vragen.
Ja mijn dochter had het toen ook al, en werd steeds erger. Na de ingreep nergens meer last van gehad 

Ja dat spul is echt magisch! Maar je kunt het alleen op recept krijgen en NIET langer dan 7 dagen achter elkaar gebruiken. 
Je zou het bij de huisarts kunnen vragen?

Top! Ga maandag weer naar de huisarts aangezien de koorts ook totaal niet afneemt ? zal er meteen naar vragen! Dankje

Terug
Bovenaan