oorontsteking

A

Anoniem

Guest
mijn dochter heeft sinds afgelopen nacht last van een middenoorontsteking ze had eerst 38,3 graden koorts en toen 39,1 en het was zelfs vanmiddag opgelopen tot 40 graden inmiddels is het weer gezakt naar 38,8 graden

groetjes sandan

hey.

ik ben van het feb. forum.
vervelend he? een oorontsteking.
nathalia (bijna 6 maanden) heeft ook vorige week een ooronsteking gehad.
en de koorts liep toen ook flink op.
ze wilde niet eten, en alleen bij mama op schoot was goed.
gelukkig klapte het oortje die zelfde avond nog open. toen ging de druk ervan af en had ze minder last.
na 2 nachten en 3 dagen op zijn, was ik echt kapot.
gelukkig is nathalia weer helemaal de oude.
is jou dochtertje ook weer beter?

groetjes, do

heb je een ab-kuur?

oorontsteking bij beebs kan erg gevaarlijk zijn, de ontsteking kan nml overgaan naar de hersentjes.

goed neusspray gebruiken!!!
eigenlijk altijd als ze nu flink neusverkouden zijn, meteen met neusspray aan de gang, dit voorkomt (of ja kan voorkomen) oorontsteking.
Zelf ben ik erg tevreden met kamillosan neusspray, moet je vaak wel even bestellen bij de apotheek. Ik heb het eens van de kinderarts voorgeschreven gekregen.
Tis wel  vrij verkrijgbaar.

strekte ermee!

x Petra

het gaat nu gelukkig een stuk beter met mijn dochter ze kreeg penniciline van de dokter en dat werkte wel gelukkig ze moest ze ook helemaal opmaken als ik haar neerlegde huilde ze maar als ze zat dan had ze denk ik minder pijn maar ze is nu gelukkig weer helemaal opgeknapt

groetjes sandan

Mag ik vragen wat de precieze klachten waren?
2 weken geleden scheepte de huisartsenpost ons ook af met het gegeven dat hij oorontsteking zou hebben, de huisarts kon echter de volgende dag geen oortontsteking ontdekken.

Nu, na 2 weken denk ik toch dat hij last heeft van zijn oortjes (tandjes?) hij schudt heel de tijd met zijn hoofd en wordt boos, warm eten moet ie niet, veel drinken, slecht eten...
dat hoofdschudden kan ik alleen niet plaatsen....

gr.yvon
mama van daan 20-12-2007

Fleur schudde destijds ook met haar   hoofdje, of ze greep naar haar oortje/zat er in te pulken.

hoi

de klachten waren hoge koorts oplopend tot veertig graden de hele dag en nacht huilen alleen maar bij je willen zijn steeds aan der oren zitten

groetjes sandan

HOihoi,

Nou bij daan ligt het waarschijnlijk gewoon aan zijn tanden het aan de oren zitten.
Het hoofdje schudden is waarschijnlijk moeheid en de irritatie van zijn oren.

Dames, nog een tip, wees voorzichtig met neusspray, nooit langer als 2 weken gebruiken, het is slecht voor de neushaartjes, deze beschermen kindjes neus tegen inwaaien van stofjes, die neushaartjes moeten groeien, maar krijgen minder kans met neusspray, beter is neusdruppels.
Haal een neusdruppelpotje bij de apotheek (of een gebruikte van volwassenen maar dat goed uitspoelen/koken)  en koop daro fysiologische druppels. Werkt bij daan een stuk beter!

Groetjes Yvon

Terug
Bovenaan