oorontsteking

wie heeft hier ervaring mee?? ik word er langzaam hopeloos van mijn zoontje van bijna 10 maanden heeft nu al 4 keer oorontsteking gehad iedere keer is het schreeuwen van de pijn niet kunnen slapen ook slecht voor mama!!!! Nu ben ik al 4 kuren verder het helpt prima moet ik zeggen hij knapt er goed van op. Ik ben al bij de kno arts geweest die zegt het is niet erg geef maar een kuur zolang hij gaat praten en woordjes zeggen is er niks aan de hand hij heeft gewoon pech dat hij vatbaar is voor oorontsteking. Ik denk dan doe ik iets fout ik doe altijd een jasje aaan niet in de koude wind leggen. Hoe kan ik hier goed mee omgaan?? Heeft iemand hier ervaring mee het is echt zielig om de paar maanden heeft het arme mannetje weer zijn oortjes vast
 
Hallo Mams,

Hier hetzelfde verhaal. Vanaf 6 maanden tot 15 maanden, heeft mijn zoon ook aan de lopende band oorontstekingen gehad. Van huisarts tot dokterspost midden in de nacht, gek werd je ervan en je kunt niks voor je kind doen op zo'n moment.
Omdat hij te vaak antibiotica had gekregen, schreven ze dat dus ook niet meer voor. Hij moest het maar uitzieken. Uiteindelijk hebben we een verwijzing voor KNO gevraagd en deze heeft uiteindelijk de neusamandel verwijderd en buisjes geplaatst.
Mischien een optie voor jouw zoontje?
Mijn zoon heeft sinds die operatie nergens last meer van.
Volgens mij heeft het ook niks met kou te maken maar met bacterien en dat de gehoorgang nog niet is volgroeid.

Veel succes!
 
Hoi mams

Ik zit hier in hetzelfde schuitje. Mijn kleine meis was net 1 jaar en toen begon de ellende van oorontsteking 8 kuren verder in 2 mnd tijd werd ze geopereerd en kreeg ze buisjes en der neus amandelen verwijderd. Na dit was het nog niet over en bleef ze ontstekingen houden in mei van dit jaar zijn ook der keel amandelen verwijderd, ze was toen nog steeds 1, maar nu een jaar verder en ze heeft nu zodra ze verkouden is weer oorontsteking. Ik geef haar zo vaak mogelijk neus spray om die open te houden en otalgan oordruppels die helpen een beetje tegen de pijn.Ook smeer ik baby luuf op de borst en rug en ga dan ff in de douche staan met de hete kraan aan. en het bedje een handoek of iets onder het hooft eind. En om de 4 uur paracetamol.
Maar goed voor het ene kind helpt dit en het andere kind helpt dat tis dus ff zoeken.
En bij het ene kindje komt het door verkoudheid, zoals bij de mijne, en bij een ander kindje weer ergens anders door. het is bacterieel en vrij weinig aan te doen.

suc6 met de kleine
 
Hoi, onze oudste heeft vanaf haar tweede regelmatige ooronstekingen gehad. Ze is nu zes jaar en hopelijk komen we deze winter goed door. Wat ik, net als de anderen ook doe, is gelijk beginnen met een neussapray zodra de neus dicht gaat zitten. Wat heel belangrijk is pijnstilling. Oorpijn is echt heel pijnlijk dus ik geef mijn dochter, met toestemming van de huisarts, altijd de hoogste dosis paracetamol.
Gelukkig kon ik tot nu voorkomen dat ze buisjes moest, ook al omdat ze daar tegenwoordig alweer van terugkomen omdat het niet altijd effectief is. Helaas hoort ze na een oorontsteking wel een tijdje slecht tot soms heel slecht. Wel iets om in de gaten te houden.
Sterkte met je kleine!
 
Terug
Bovenaan