Oorontsteking

Ons Cas (11 maanden) heeft al 3 weken last van een oorontsteking.
Het ene moment is hij hangerig en koortsig dan weer chagrijnig en wil helemaal niks. Van de huisarts moet ik het oplossen met zetpillen en neusspray maar ik merk geen enkele verbetering. Mijn kleintje is op, wij zijn op.
Middagslaapjes doet ie niet en de nachten gaan ook heel moeizaam ik moet er zeker 4x uit. Help is dit normaal???
 
Hoi ils,

Mijn dochter had vorig jaar winter ook last van oorontsteking. (4x in 5 maanden) De eerste 2x een abkuurtje gehad, maar de laatste 2x niet. Dit omdat het oortje al open was gegaan en dan heeft een abkuurtje geen nut meer, dan begint het al te genezen. Ook is het zo dat als kinderen te vaak een abkuurtje krijgen ze hier later immuun voor worden, en het dus niet meer aanslaat. Dit heb ik van mijn huisarts.

Als ik jou was zou ik gewoon weer bellen en de ha even laten kijken naar zijn oortjes, want dit werkt dus duidelijk ook niet. Gewoon wat druk erachter zetten! Heeft hij ook koorts? Als hij langer dan 3 dagen koorts heeft zou ik er zeker weten achteraan gaan want dan is er iets aan de hand wat het lichaam niet alleen aankan.
Laat je even horen??

Succes!
Groetjes!
 
Hoi Ils,

Wij hebben dit ook gehad met onze zoon. Begin dit jaar is het begonnen. Om de week zat ik wel bij de huisarts. Na 4 keer een abkuur heb ik een verwijzig gevraagt voor de kno-arts deze hebben we gekregen en de eerste week van april heeft hij buisjes gehad. Jayden was toen net 1 jaar en sinds dien heeft hij er geen last meer van. Januari moeten we terug voor controle omdat het dan 9 maanden geleden is en de buisjes er dan uit kunnen komen. Als ik jouw was zou ik gewoon om een verwijzing vragen, dit klopt ook niet.

Succes en laat ff weten hoe het is afgelopen!

Groetjes,

Miriam
 
Hoi dames,

Huisarts blijft erbij dat we het met zetpillen moeten aankijken..behalve als hij heel hevige koorts heeft.
Nu is zijn temp wel weer normaal..en is ie tijdens het spelen wel rustiger, maar hij grijpt nog steeds enorm veel naar zijn oortje. Slapen doet ie s'middags nog niet!
s'nachts gaat al beter..en word hij af en toe nog eens een keer wakker! Maar ik merk dat mijn mannetje zichzelf niet meer zo in de weg zit..das al een opluchting! Zonodig ga ik gewoon weer naar de huisarts.
Bedankt voor jullie reacties!

 
hoi,


geef hem anders ook Chamodent.
dat is namelijk niet alleen voor de tandjes maar ook de oortjes!
en dan heeft ie iig minder pijn, het is een homeopatische pijnstiller tenslotte.
Bij Thijmen hielp het altijd goed, ook gaf ik een nisykind kuurtje van 7 dagen en dat hielp enorm.
misschien heb je er wat aan?

sterkte!
liefs
 
Hoi Ils,

Wat mij ook nog te binnen schiet; Zijn hoofdeinde hoger zetten met een paar boeken eronder. Dit helpt om de druk te verlichten op zijn oortjes. Wij hebben de boeken er nog steeds onder liggen. Wat ook kan helpen is misschien een babykussen, dit heeft wonderen gedaan voor onze zoon!

Succes!

Miriam
 
Terug
Bovenaan