Oorpijn peuter douchen

Hallo dames, komt iemand van jullie het volgende bekend voor of heeft er iemand tips?
Mijn zoontje van 2.5 jaar wordt helemaal panisch als zijn haar gewassen moet worden. Op zich gaat het niet zo zeer om zijn haar wassen, maar om zijn oren. Zodra er water in zijn oren komt gaat hij gillen en huilen en pakt hij echt naar zijn oren. Vanavond zei hij: mama oor pijn haar wassen. Ik denk niet dat het een oorontsteking is, want hij heeft dit echt al een half jaar of zo denk ik. Maar zijn reactie op water in zijn oren wordt steeds heftiger. Nu begon hij vanavond al te huilen toen ik zei om haartjes te wassen (doen we maar eens in de week of 2 weken ivm drama) en hij pakte al een soort van naar zijn oren. Gisteren wilde hij bij de opvang ook niet in een waterplas spelen omdat hij bang was dat zijn hoofd onder water kwam gaf hij aan. Iemand hier bekend mee?
 
Dat deed m'n dochter ook. Elke keer drama als we haren gingen wassen. Omdat het dan in haar oren en/of gezicht zou komen. Ik heb toen voor haar een douchekap besteld en sindsdien gaat het weer goed. Als je googeld op douchekap kind dan vind je ze. Lijkt een beetje op een petje, waardoor het water eraf stroomt.
 
Heeft hij misschien ooit oorpijn gehad met douchen en is hij daarom bang dat het weer pijn gaat doen?
En heeft hij buisjes? Die had ik vroeger en herinner me nog hoe gruwelijk veel pijn dit deed als ik water in mijn oor kreeg (is niet altijd zo).
 
[quote quote=10530745]Heeft hij misschien ooit oorpijn gehad met douchen en is hij daarom bang dat het weer pijn gaat doen?
En heeft hij buisjes? Die had ik vroeger en herinner me nog hoe gruwelijk veel pijn dit deed als ik water in mijn oor kreeg (is niet altijd zo).[/quote]Hij heeft wel eens een hele heftige oorontsteking gehad ja toen hij rond de 9 maanden was.
Buisjes heeft hij niet. Maar ik vind het zo typisch dat hij echt altijd huilt en zijn handen voor zijn oren houdt.
 
Vervelend! Ik herken het niet in deze 'extreme' mate, maar onze dochter van 2,5 vindt haren wassen sinds een aantal maanden ook ineens vreselijk en vooral water in haar oren. En water in haar ogen, maar inmiddels kan ze heel goed haar hoofd naar achter houden, dus komt er eigenlijk geen water meer in haar ogen. Maar ja, die oren blijven... Bij ons helpt het om haar voor beide oren een washandje te geven die ze tegen haar oren kan leggen. Is natuurlijk niet waterdicht, maar voorkomt wel dat er veel water ineens haar oren in loopt. Nu komt het misschien langzaam door de was hand heen, maar vindt ze minder erg dan dat het er direct instroomt. Misschien proberen waard? Of dat hij bijv plastic bakjes op zijn oren kan zetten oid? Voorkomt natuurlijk niet al het water, maar toch iets. Wellicht genoeg.. 
 
Ik heb ooit eens met oorontsteking mijn oren uit moeten laten spuiten, dit deed echt mega mega veel pijn! Erna nog eens zonder oorontsteking en toen niks aan de hand. Als dit is wat je zoontje met 9 maanden heeft gevoeld zit die angst voor water in de oren misschien heel diep, ze zijn nog niet zo van het logisch denken op die leeftijd, het is vooral een impulsreactie. Misschien watjes of oordopjes in de oren doen met douchen? En uitleggen dat er zo geen water in de oren komt en het geen pijn meer kan doen. 
 
Terug
Bovenaan