oorpijn

Hoi Anoniem,

Idd gaan ze vaker met hun handjes naar hun oor grijpen. Soms hebben ze ook koorts en zijn ze wat hangeriger. Over het algemeen gaat het gepaard met verkoudheid. Mijn zoon at ook niet meer omdat het slikken waarschijnlijk pijn doet. Paracetamol geven mag, tegen de pijn. De artsen in Nld willen dat de baby's het zelf wegvechten omdat ze zo weerstand opbouwen.
Ik was echter in Frankrijk toen het mijn zoon overkwam. Daar kreeg hij antibiotica voor 1 week. Daarna was het voor 1 week over en toen kwam het weer terug. In Nederland niets ertegen gekregen, hij had 2 weken pijn. Toen bleek dat ie ook een lichte longontsteking had kreeg ie weer een antibioticakuur. Nu is het net weer een week goed gegaan en nu hoest ie weer en ligt momenteel weer met koorts op bed... Morgen maar weer naar het spreekuur...

Groetjes en succes,
Claudia
 
Hoi,

Oorpijn is zeer pijnlijk.
De meeste kinderen beginnen ontzettend hard te huilen wanneer ze neergelegd worden. Dit komt doordat de druk in het oortje dan groter wordt en de pijn nog heviger wordt. De meeste kindjes grijpen ook steeds naar hun pijnlijke oortje.
Wanneer het een middenoorontsteking betreft, kan het zijn dat het oor wat gelig vocht of zelfs etter afgeeft.
Wat je ermee moet doen? Best even naar de dokter, nooit zomaar oordruppels indoen. Je weet nooit of het oortje om één of andere reden zou geperforeerd zijn en dan zijn druppels uit den boze. Dus zeker even bij je kinderarts langsgaan.
Soms wordt de pijn een beetje draaglijker wanneer je het oortje goed warm houdt met een muts of sjaal. daardoor kan er geen koude lucht in , wat de pijn erger maakt.

Groetjes,

Eva
 
volgens mij ruikt het uit het oor en gaan ze er naar grijpen soms hebben ze ook koorts

ik weet dit niet allemaal zeker anders bel je even de doktersassistente
gr
 
Hoi, mijn dochtertje heeft net weer last gehad van haar oren. Ze krijgt het meestal als ze snipverkouden is! Je kunt het herkennen aan het gegraai naar de oren, enorm hard huilen bij het neerleggen en hangerig zijn! Heel vervelend voor je kindje. Denk je dat je kindje last heeft van oorpijn altijd naar de docter gaan hoor, die kijkt de oortjes dan even na.
Wij doen het matrasje omhoog (kussen ofzo onder het matras leggen), dit kan de druk op de oren iets verminderen. Ook een neusspray helpt omdat je hier een of andere "buis" mee vrij houdt. Als je zelf neusverkouden bent krijg je ook druk op je oren, met neusspray adem je vrijer en neemt de druk af. Je kunt een zoutoplossing gebruiken, maar mag ook (iom huisarts)een "normale"neusspray gebruiken, echter goed de bijsluiter lezen. O, ja, minder willen drinken komt hier dan ook voor, want ook de zuigbeweging doet zeer. Lekker is dan bv. koud water uit een bekertje/of van lepeltje/danoontje ofzo. O, jee een lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan