Oorthermometer slecht?

Hallo allemaal,

Ik ben bezig alles aan te schaffen voor de kleine en het leek me superhandig om een oorthermometer voor hem (en mij) in huis te hebben, maar een vriendin van mij zei dat het heel slecht is voor de kleine en ook nog eens onbetrouwbaar...

heeft iemand hier ervaring mee of een mening over?

Groetjes Mandy
 
Hoi,

Die oorthermometer is niet slecht voor je of de kleine. Maar ik werk als kraamverzorgster en als ik zou meten met een oorthermometer zou ik 3x moeten meten en daar het gemiddelde van nemen en dat vind ik wel onbetrouwbaar, zeker als de kleine ziek is zou ik in 1x een goede meting willen hebben.

Groetjes Danielle
 
Het is handig als ze wat groter worden en ze die thermometer niet meer in de billen willen. Maar als ze zo klein zijn is een gewone thermometer wel net zo betrouwbaar!
 
Na wat ik heb gehoort is het dat een oorthermometer minder betrouwbaar is
zo een thermometer die tussen de billen moet is betrouwbaarder dus die hebben wij ook gewoon
 
Hangt er wel een beetje vanaf wat voor oorthermometer hoor... mijn vorige kraamverzorgster adviseerde me de eerste paar weken de gewone te gebruiken voor de baby maar voor moeder was de oorthermometer prima te doen :) (en minder genant) in het ziekenhuis gebruikten ze bij mijn toen 2-jarige dochter toch ook echt een oorthermometer.....neem aan dat ze daar ook niet denken ach lekker boeiend?

als het maar wel een beetje een betrouwbaar merk is, die van mij is van braun en scheelt (aantal keren getest bij mijn dochters als ik dacht klopt dit wel?) 0,2 met een "ouderwetse"

heb er ook een van de blokker geprobeerd (een of ander humsefrumsmerk) die elke keer (ook 4 keer achter elkaar) heeeel wat anders zei.... dat ding was dus niet bepaald betrouwbaar :p (en heb ik ook mooi teruggebracht omdat dat ding gewoon voor geen meter klopte....)

ik heb ze allebei, een gewone voor de beeb en een oorthermometer voor mezelf (en voor mijn 2 dochters van 3 en 5, die een "kontthermometer" echt niet meer pikken haha) en dat bevalt prima :)
succes!
 
Ik ben zelf verlpleegkundige en wij werken ook met oorthermometers,omdat onze doelgroep geen gewone thermometer meer wil.
Maar ze zijn zeker onbetrouwbaar.Je moet vaak dubbel meten en dan nog wijkt de temp erg af.
Ik zou dus zeker bij een kleine gaan voor de ouderwetse manier en dus een gewone thermometer.
 
Terug
Bovenaan