oorthermometer

A

Anoniem

Guest
Omdat de billen van Marissa en haar darmen zo geirriteerd zijn kan ik haar niet temperaturen nu wil ik vanmiddag voor een oorthermometer gaan kijken iemand hier ervaring mee en wat kosten ze?

Hallo

Ik gebruik ook meestal de oorthermometer bij de oudste. Bij de jongste gebruik ik nog de normale termometer.  Het voordeel is dat het sneller gaat en geen pijn doet. Nadeel is wel dat er tussen beide oren   verschil van temperatuur zit.
Volgens zijn ze niet meer zo duur en het ligt er ook wel aan waar je ze gaat halen.

Succes ermee.

bg

Hoi Kezfan,

De oorthermometer kun je pas betrouwbaar gebruiken bij kindjes vanaf 2 jaar.
Wij hadden er eentje op voorhand gekocht in de veronderstelling dat dat inderdaad handiger zou zijn bij zo'n klein baby'tje.
De kraamverzorgster zei meteen dat we die nog niet mochten gebruiken! Nou, mooie boel.
Onze huisarts gebruikt 'm wel bij Sven ter indicatie maar als je het precies wilt weten, zal je helaas toch de gewone thermometer moeten gebruiken.

Groetjes en sterkte met je kleine meid.
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,
ik heb een Braun oorthermometer. Niet de allerduurste maar hij is niet heel goedkoop. (ik dacht dat ik toendertijd 34,95 heb betaald).
Nu heb ik ook begrepen dat je bij die kleintjes geen oortheromometer moet gebruiken maar ik kan me voorstellen dat je nu geen thermometer tussen die kapotte billetjes wilt gebruiken!
Nou heel veel beterschap,
groetjes van Sonja

Hoi Kezfan,

Ik lees dat de oorthermometer nu dus nog niet gebruikt mag worden. Dat wist ik niet. Maar misschien heb je iets aan deze tip. Er zijn thermomemeters die de temperatuur via het voorheeft meten. Dit is heel handig, want zo kun je ze ook temperaturen als ze slapen. Ik heb even gegoogled en kwam er één tegen bij Whekamp. 50 euro. Niet goedkoop dus, maar als je dan toch iets aan moet schaffen, waarom dan niet meteen een goede.

Groetjes en sterkte met je kleine meid.

PS: Hoe was haar doop trouwens, was ze toen niet té ziek?

hoi hoi,

Misschien is de speen thermometer iets voor Marissa.
Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan niet zeggen of het handig werkt.
Maar ik weet dat ze bestaan en heb net even op google gekeken.
Er zijn verschillende soorten. De goedkoopste was 7 euro en dan loopt het zo op tot hogere bedragen.
Meer info is vast wel op internet te vinden.

Sterkte ermee.

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan