oortje

Hoi allemaal, hebben we al zin in de Kerst.
Wij in ieder geval wel want we gaan dit jaar met de hele familie van mijn man naar Oostenrijk.
Nu is mijn dochtertje anderhalf en gaat natuurlijk nog niet op de ski's maar wel sleeen en we hebben een hotel met een heerlijk zwembad.

Dat is nu mijn vraag want ze heeft ooronsteking die afgelopen  donderdag is doorgebroken gelukkig merk je nu niets meer aan haar alleen loopt er nog steeds een beetje uit haar oortje.
Nu vertekken wij zaterdag en wil dolgraag met haar dat zwembad in maar is dat verstangdig zo vlak na de oorontsteking of kan het geen kwaad.  

Weten jullie hoe dat zit of hebben ervaring hiermee.

Alvast voor iedereen een hele fijne Kerst met lekker eten en gezelligheid.

groetjes Josje
 
Bel voor de zekerheid je huisarts of de lijn van het consultatieburo.. Je wilt toch niet het risico lopen dat het terug krijgt dan heb je ook niet veel aan je vakantie.  
 
Hoi,

Vooral mijn jongste dochtertje heeft al behoorlijk wat oorontstekingen gehad. Na een oorontsteking wordt geadviseerd, afhankelijk van het kind, om 2 tot 6 weken niet te gaan zwemmen. Laat voordat je op vakantie gaat de oortjes even nakijken en vraag of je mag zwemmen.
Als je mag zwemmen gebruik dan direct voor je het water ingaat en direct als je het water uitkomt een zoutoplossing. Dit advies kregen wij van de KNO arts.
Je geeft aan, dat je naar Oostenrijk gaat. Het bergen op en afrijden kan ook behoorlijk voor wat druk in de oortjes zorgen en heel pijnlijk zijn. Mijn oudste had hier in Duitsland al heel veel last van.
Zorg dat je kindje wat heeft om op te sabbelen, bv speen. Dat haalt de druk van de oortjes af. Ook het regelmatig gebruik van neusspray kan de druk op het trommelvlies verlichten.
Bij ons gaat het nu redelijk goed. De neusamandel is verwijderd. Uit voorzorg en op advies van de KNO arts gebruiken we nu uit voorzorg de gehele winter 2 maal daags neusspray.

Succes en veel plezier
 
Terug
Bovenaan