oortjes neusje

Hallo dames,
Ik heb misschien een beetje een domme vraag. Maar ik stel hem toch.

Mijn zoontje is nu 5 maand en ik vraag me af hoe ik zijn oortjes schoon moet maken. Zijn oorschelpje bedoel ik.
Met een washandje? Of een nat wattenstaafje?
En als hij snottebellen vast heeft zitten wat kan ik daar aan doen? Ik wacht nu altijd tot het er vanzelf uitkomt, maar soms heeft hij er last van. Vandaar dat ik het vraag.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Groetjes Melanie & Quinten
 
HOi Malanie,
Domme vragen bestaan niet hoor.

Ik maakte haar oorschelp altijd met een hydrofiele luier schoon. Als je er dan niet bij kan niet peuteren het oorsmeer duw je dan naar binne.

Het neusje (met veel snottebellen) smeer ik na het douchen in met creme (kan ook vaseline zijn maar daar is ons meisje allergisch voor) Dan koekt het minder aan. En anders los weken met warm water.

In het neusgaatje kan je het weg halen met een snotzuigertje die vacuum zuigt en als ze er heel veel last van hebben ff lekker onder en warme douche dan stoomt het los.

succes
 
Of je kan kan gewoon fysiologisch water indoen en met een neuspeertje alles er weer uit"zuigen". Onvoorstelbaar welke snottebellen er dan soms uitkomen!
 
Om het oortje schoon te maken kun je een speciale baby wattestaafje gebruiken gedrenkt in een beetje babyolie, dan wordt de oorsmeer zacht en haal je het er zo uit.
Succes
 
Hallo Melanie,

Volgens mij bedoel je niet zo zeer oorsmeer wat in het oortje zit, maar juist de schelp, waar soms van die schilfers zitten. Dat doe ik meestal met de punt van een hydrofiel luier, soms met wat babyolie eraan (dit maakt de schilfertjes ook zacht). Mijn dochter is inmiddels ruim 2 jaar, ik maak haar oorschelp (de plooien zeg maar) nu met een wattenstaafje schoon. Let op; niet met het wattenstaafje IN het oor!!!
 
Terug
Bovenaan