oost indisch doof????

onze dochter gaat nu 4 mnd naar school groep 1.
ik heb al gehoord dat als ze naar school gaan een
heel eigen leventje/wereldje creeren nou daar ben ik
dan ook achter er zit een bek als een scheermes op
sorry voor mn taalgebruik maar ooo wat een brutaal
kind en een grote mond en altijd het laatste woord
willen hebben gatdarre ik word er moe en radeloos van
straffen negeren niks helpt apart zetten? dan breekt ze
de tent af ik heb de deuken en voet afdrukken in onze
deuren staan radeloos zijn we ik weet dat het een hele normale
fase is maar..WANNEER STOPT DIE FASE????
het enige wat helpt per direct is na t eten niet meer naar
buiten oeoeoe dat is echt een erge straf dus denkt ze bij de
volgende grote mond wel 3x na maar als de tijd is aangebroken
dat we klaar met eten zijn ben ik de enige die de afspraak nog weet
en zich er ook aan houd want we zijn best consequent dan breekt
de pleuris uit en heb ik er al genoeg van dat gekrijs enz bij de deur
ze is dan zo boos ze wil de ramen er wel uit slaan dan kun je niet
binnen zijn want dan word je doof en als ik naar buiten ga moet ik de
deur op slot doen maar dat is irritant als je wat moet pakken en ik kan
niet zien wat zij doet want reken maar er gaat niets boven ondeugd uitspoken als mamma t niet ziet grrrrrrr
 
Ik snap je probleem!!!
Gek kan je er van worden.
Maar blijf consequent! Als je maar 1 keer toegeeft, wordt het alleen maar erger de volgende keer. En het kan even duren maar uiteindelijk wordt het steeds rustiger als je haar staf geeft, omdat ze weet dat het toch gaan nut heeft.
En wat ik hier doe, als ze zo over de rooie gaan (het is niet echt aardig, maar het werkt wel)
Dan zet ik ze onder een koude douche, tot ze beloven weer rustig te blijven. Gaan ze weer verder, gaan ze weer terug onder de douche. Nu hoef ik alleen nog maar te drijgen met de douche en ze woden weer rustig. Maar ik gebuik dit dan ook alleen maar als ze over de rooie gaan!!
(je wordt zelf wel nat hoor bij zo'n koude douche, ze vinden t niet echt leuk...)

sterkte
 
hoi onze dochter gaat sinds 26 februari 2009 na de basis school.
ja ze heeft wel een wat grotere mond.en kan af en toe ook erg slecht luisteren,echt zoiets van zei je wat.en gaat gewoon door.maar dan is het hier gewoon van na haar toe lopen,en zeggen contact,wil je niet luisteren ga maar op de trap zitten nadenken waar je mee bezig bent.kan soms lang duren voor ze roept en de ene keer wat vlotter,en dan kan ze ook precies vertellen wat er nu fout ging.en daarna luisterd ze weer heel goed,
gelukkig
maar inderdaad je kunt er heel erg moe van worden.
 
Kan het zo zijn dat je dochtertje moet afreageren van school? Vaak zie je dat kinderen enorm moe / overbelast raken van de eerste maanden basisschool (ook al zijn ze  er nog zo aan toe), het heeft veel impact op ze.

Een van mijn dochtertjes is net 6 geworden en kan ook zo enorm brutaal zijn, boos, dramgedrag. Vaak helpt het juist niet om de strijd met haar aan te gaan, wat overigens erg moeilijk is. Wat het beste helpt bij haar is afleiden of gewoon aandacht, even met haar gaan zitten, luisteren naar de verhalen of dat soort dingen. Het is alleen heel moeilijk om de negatieve spiraal te doorbreken als ze zo snel boos is en je moet dan weer zo uitkijken om niet te vervallen in die strijd.......

Sterkte ermee!
 
Hoi,

Onze zoon is ook net 5 en herken het wel hoor.
Ik denk zelf dat het meerdere oorzaken heeft. Een daarvan is gewoon een grens zoeken, dat doen alle kinderen en ze willen weten hoever ze kunnen gaan en gaan daarvoor zelf erg ver. Dus idd erg consequent blijven. Dat andere waar ik ook nu mee bezig ben is het eerder eten. Nou weet ik dat dat niet bij iedereen kan, maar merk aan hem dat als hij moe is hij brutaler wordt en kan dan ook over de rooie gaan, schoppen tegen de deur als ik hem op de trap zet enz...
Ik probeer dus echt om 17u te eten en hem om 18 uur gewassen en in pyama tehebben en ik moet zeggen dat dat wel werkt.
Van de week bleef er een vriendje eten op vrijdag en dacht nou het is weekend, maar juist dan aan het einde van de week is hij gewoon te moe en het eindigde in een hele brutale mond en een woedeuitbarsting. Ik negeer zijn grote mond en praat tegen hem op rustige toon en zeg ook tegen hem dat ik er niet van gediend ben dat hij zo tegen mij praat en dat het ook niks opleverd. Nee is nee enz...
Meestal was ik hem snel en leg hem op bed en hij is dan ook vaak snel vertrokken. de volgende ochtend probeer ik wel met hem te praten. Op zo'n moment zelf heeft dat vaak toch geen zin. Probeer er ook aan te denken dat ze alles nog moeten leren en ze proberen gewoon van alles uit.
Ik heb ooit eens een documentaire gezien van een a-sociaal gezin en 1 van die kinderen zei toen dat hij graag wou dat zijn ouders grenzen zouden aangeven en meer zouden opvoeden i.p.v dat hij het allemaal zelf kon bepalen en uitzoeken.  Dat is zo blijven hangen. We zijn immers niet de vrienden van onze kinderen maar de opvoeders ;-)
Veel succes ermee.

Evelien
 
hard tegen hard werkt op sommige kinderen averechts. Volgens mij is idd de oplossing consequent blijven maar vooral niet gaan schreeuwen of je eigen emoties de baas laten worden, dan zien ze dat je er gevoelig  voor bent en gaan ze dat weer uitdagen totdat je er knettergek van wordt.  
Je hoort ook vaker dat kinderen die net naar groep 1 gaan ineens beseffen dat ze een eigen ikje hebben en een eigen willetje, en dan  is er niks leuker dan te kijken hoe ver je je eigen wil kunt doordrijven. Het stomme hieraan is dat kinderen onbewust wel  een bepaalde grens willen en het ligt aan de ouders hoever die grens is. Anders worden het ongeleide projectielen die helemaal niet mer weten wat wel goed is en watniet.  
Ik zou zeggen, hou dr strak maar let ook vooral op hoe je iets overbrengt naar haar. Meestal ligt het toch aan een verkeerde aanpak. Succes!!  
 
Terug
Bovenaan