op 37 jarige leeftijd nog voor een derde kindje gaan

<p>Mijn kinderen zijn 3 en 5. Ik zou graag een derde kindje willen, maar mijn vriend kan/durft maar geen knoop door te hakken, vooral vanwege de pittige eerste jaren met onze kinderen (ze sliepen heel slecht).</p><p>Ik had voorheen voor mezelf de grens altijd gelegd op 35 jaar. Dat ben ik al voorbij. Daardoor begin ik zelf ook steeds meer te twijfelen of ik dit nog wel moet willen. </p><p>Hebben jullie voor jezelf een leeftijdsgrens? Zou jij nog voor een derde gaan op latere leeftijd? Waarom wel/niet?</p>

Mijn moeder heeft op haar 38e haar derde kind gekregen. Het leeftijdsverschil is 10 en 12 jaar. Ze heeft geen spijt van haar derde. Wat ze wel merkt is dat het voor haar lichamelijker allemaal wat moeilijker gaat dan met ons.
Denk dat je jezelf niet aan een leeftijd moet binden. Kijk hoe fit je jezelf voelt en of je verwacht dat dit de komende jaren nog zo in stand gehouden kan worden.
Hopelijk heb je hier wat aan!:)

Bij kind 1 was ik net 36, bij kind 2 bijna 38. Ik kan het niet vergelijken met kinderen krijgen op jongere leeftijd, maar ik voel me zeker niet te oud. De tweede zwangerschap was wel pittig, maar dat had niet zozeer met mijn leeftijd te maken. 
Je weet natuurlijk nooit of je een makkelijke of lastige babyperiode gaat krijgen, maar als de eierstokken hard genoeg klapperen zegt dat ook wel iets. 

Ik ben 42 en momenteel zwanger van mijn 4de. Ik moet er af en toe bij stil staan dat ik zwanger ben... Anders ga ik maar door... Heb totaal nergens last van sinds de 12de week... 

Ik ben 38 en net bevallen van ons eerste kindje. Ik vond het zelf wel spannend of medisch alles in orde zou zijn, maar volgens de gynaecoloog en de verloskundige gaat het ook op hogere leeftijd vaker goed dan fout. Sterker nog, tijdens mijn na controle zei de gynaecoloog dat ik makkelijk nog voor een twee de kan gaan wat betreft mijn leeftijd. Ik heb overigens een hele makkelijke zwangerschap en bevalling gehad. Ook ben ik snel hersteld na de bevalling en ook ik voel me allesbehalve oud ☺️

Mocht je het echt willen, gewoon ervoor gaan. 37 is niet oud. Straks ben je wel te oud om een derde te krijgen en misschien krijg je dan spijt. 

Lastig. De risico's op miskramen en beperkingen groeien met hoe ouder je wordt.. aan de andere kant kun je tegenwoordig genoeg laten uit sluiten in je zwangerschap. Nu is 37 nog wel te overzien. Volgens mij stijgen de cijfers pas echt na de 40. 

Terug
Bovenaan