Op, achter, aan mama...

A

Anoniem

Guest
Mijn dochtertje is nu net een jaar oud. Ze heeft nu alleen van 's ochtends tot 's avonds de gewoonte dat ze op en aan me moet hangen. Ze kan wel kruipen en zitten maar nog niet staan en lopen. Als ik maar even wegloop zet ze het op een brullen.... Even afwassen, strijken of zoiets lukt niet. Ze blijft echt onbedaarlijk huilen met dikke tranen. Ik probeer haar dan eerst gerust te stellen, maar helaas.. Ze kijkt ook niet op of om naar haar speelgoed. De box is helemaal een drama. Als ik haar daar in zet gaat ze echt krijsen en dat duurt langer dan 10 minuten. Ik voel me best wel een beetje radeloos. Ze is hartstikke lief als ze bij me zit, maar ja... ik wil ook gewoon even in huis dingen doen of even een boekje kunnen lezen. Is dit herkenbaar???

hey!

We waren tegelijk met t plaatsen van een topic, maar ik denk dat onze kindjes in dezelfde fase zitten? waarschijnlijk een sprongetje ofzo... erg vermoeiend...
Ik heb ook niet 123 een oplossing...\

Evelien

Hallo,

een sprongetje hoeft het niet perse te zijn, want Dylano doet het ook  Niet de hele dag hoor, hij ken zich (gelukkig) ook prima alleen vermaken.
Maar soms word ik er ook wel moe van. Maar aan de andere kant, vind ik het weer superlief!! Vond het vroeger altijd zo mooi, als een kindje heel de tijd achter de mama aan huppelde/kroop.
Als ik geen tijd voor Dylano heb, leg ik hem in de box. Dan gaan hij ff zeuren (soms ook niet), maar ken zich daarna goed vermaken.

Liefs Debby.

Hai,
Heb helaas ook geen 123 een oplossing, maar je probleem is super herkenbaar. Veerle is sinds wij terug zijn van vakantie eenkennig. Als we het KDV al binnenlopen is het al krijsen en zodra ik weg ben vermaakt ze zich erg goed.
Hopelijk is deze fase snel weer voobij.
Sterkte.
Groetjes

Heb ik ook gehad met Lotte. Ik denk dat het een fase is, beetje eenkennig en graag bij mamma willen zijn en ze hebben ontdekt dat ze dingen gedaan kunnen krijgen.

Bij Lotte heb ik het opgevoerd. Even in de box bij het uitruimen van de vaatwasser (wij hebben een verrijdbare box, dus zette ik er gewoon naast), vervolgens belonen en dan weer samen spelen. Tijdens het uitruimen tegen je kleine blijven praten en oogcontact maken. En dan de tijd gewoon opvoeren.

Lotte vindt het nog steeds niet leuk als ik haar in de box zet, maar ze stopt tegenwoordig binnen 10 seconden met protesteren.

De was opvouwen: ik ben begonnen door het in de slaapkamer te doen, 's middags als de Teletubbies kwamen. Dan ging ik op de grond zitten en mocht Lotte me 'helpen' met de was opvouwen (washandjes bijv.). Tegenwoordig zet ik een mand speelgoed neer en ik kan dan in onze slaapkamer strijken en was opvouwen en zo. Tv voor wat afleiding en ze vermaakt zichzelf. Maar Lotte is ook al 14 maanden, dus het wordt wel makkelijker naarmate jouw kleintje ouder wordt.

Ik ben bang dat je het dus  gewoon af moet dwingen. Hou het leuk, zoals met was opvouwen en zo. Lotte trekt bijv. ook de gewassen kleding uit de wasmachine. Vind ze super leuk en het duurt nog niet eens zo heel veel langer.

Succes!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan