• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Op arm mama zuigen?

Tasja

New member
Hoi allemaal

Ik geef mijn zoontje van bijna 4 mnd BV.
De laatste week heeft hij alleen een raar trekje ontwikkeld en ik vraag me af wat dit is.

Als hij aan het drinken is, laat hij soms los en dan gaat hij op mijn arm zuigen of op z'n hand. Ik krijg hem bijna niet meer aan de borst op zo'n moment, en leg hem dan even neer om het even later nog eens te proberen.
Alleen gebeurd het dan ook. Moeilijk en frustrerend voor mij. (Hij amuseert zich wel met los gaan op die arm.)

Tevens na het voeden geeft hij nog hongersignalen maar wil niet meer aan de borst en ook niets afgekolfd uit de fles.
Wat kan dit zijn? Ik dacht dat de zuigbehoefte met deze leeftijd wat afnam. (Hij zit wel in sprong en slaapregressie )
 
Wat ervaar jij als honger signalen?

Mijn eerste gedachte was, hij zit vol maar heeft nog wel zuigbehoefte. Maar als hij daarna nog wel honger heeft, valt het misschien niet helemaal lekker?
 
Wat ervaar jij als honger signalen?

Mijn eerste gedachte was, hij zit vol maar heeft nog wel zuigbehoefte. Maar als hij daarna nog wel honger heeft, valt het misschien niet helemaal lekker?
Op handjes sabbelen, mond open doen bij aanraking.

Ik dacht dat de zuigbehoefte afnam bij +- 3 maanden
 
Zelfs mijn kiddo van 2,5 heeft nog zuigbehoefte, en als je ziet hoeveel kinderen van die leeftijd nog een speen krijgen, dan lijkt me dat die zuigbehoefte nu nog niet afneemt. Of iig niet volledig. Pijn aan of in het mondje misschien? Of toch wat last vd voeding idd zoals Essil zegt?
 
Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar het het zou wel kunnen dat de zuigreflex afneemt bij ongeveer 3 maanden. De zuigbehoefte in ieder geval pas later.
 
Terug
Bovenaan