Op buik laten slapen?

Mijn zoontje van 7,5 maand gaat sinds kort steeds vaker op zijn buik slapen. Overdag in de box en op het speelkleed draait hij met gemak van rug naar buik en andersom. In bed (in een slaapzak) heb ik hem alleen nog naar zijn zij en buik zien draaien, maar nooit meer terug naar zijn rug. Ik merk dat ik er toch niet helemaal gerust op ben en zelf daardoor ook (nog steeds) onrustig slaap. Dat komt waarschijnlijk ook, omdat hij pas een paar weken op zijn eigen kamer slaapt. Iemand tips/ervaringen?

Heel herkenbaar, super spannend. Ik dacht dat het nooit ging wennen, maar voor je het weet ben je er aan gewend. Je kleintje vindt zo de meest prettige houding en gaat vast nog beter slapen ook!

Heel herkenbaar. Een periode gehad dat ik haar snachts meerdere malen ging terug leggen. Ook van angst. Maar dan kwam ik sochtends weer en lag ze precies zo. Nu ze 2 is draait ze nog steeds op haar buik in dezelfde houding. Kortom je kunt er niet veel aan doen ?

Blijft spannend maar zo slapen ze vaak het liefst. Hier heb ik het altijd gelaten, sterk genoeg om hoofdje omhoog te houden dan komt dat buikslapen vast goed. 

Lekker op zijn buik laten slapen! Dat hij in zijn slaapzak nog niet terug kan rollen is geen probleem. Hooguit vervelend voor jou, aangezien hij waarschijnlijk gaat huilen als het niet lukt.. Belangrijkste is dat hij zijn hoofdje zelf op kan tillen, dan is op zijn buik slapen echt geen probleem. En tegenhouden doe je het toch niet ?

Terug
Bovenaan