Op buik slapen: Hoe?

Hallo,

Ik lees hier dat sommige kindjes langer doorslapen op hun buik. Mijn dochter is vier maanden en slaapt op het moment overdag maar kort. Nu wilde ik uitproberen of ze op haar buik langer slaapt. Maar als ik haar op haar buik leg gaat ze op haar onderarmspieren steunen en rondkijken. Net zoals wanneer ik haar tijdens het spelen op haar buik leg.

Leggen jullie je kleintje toch zo neer? En leggen ze dan na een tijdje hun hoofdje vanzelf neer?
 
Mijn dochter ging toen ze kon rollen direct op haar buik in bed liggen en slaapt sindsdien niet meer anders. Ik heb wel een airosleep topper op haar matras gelegd ivm ademen. 
 
 
Ik legde mijn dochter ook op haar buik te slapen overdag vanwege reflux. Ik probeerde heel voorzichtig haar armpjes wat hoger te leggen, zodat ze haar hoofdje wel neer moest liggen. Vaak begon ze dan even te brullen, dan aaide ik over haar rug en hoofdje en ging ze slapen.
soms lukt dat ook niet en ging ze inderdaad even spelen op haar buik en legde zelf haar hoofdje neer toen het te zwaar werd voor haar. Ik moest wel altijd bij haar blijven en over haar rug aaien voordat ze in slaap viel.
 
We doen onze dochter een slaapzak aan, leggen haar op haar buik in bed. 1 armpje leggen we omlaag en 1 armpje omhoog waardoor ze vanzelf haar hoofd neerlegt. We geven haar een speentje, aai over de bol en lopen de kamer uit. Ze duwt zich soms op, maar krijgt dan een aai over haar bol en gaat dan snel weer liggen.
 
Terug
Bovenaan