op buik slapen

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje in nu 6,5 maand oud. Ze heeft altijd heel goed geslapen, vanaf 10 weken sliep ze al door! Altijd op haar rug of op haar zij. Nu heeft ze ontdekt dat op de buik slapen wel heel lekker is (net als mama!). Dus nu wil ze ook alleen nog maar op haar buik. Als ik haar 's-avonds in bed leg, leg ik haar dus al op haar buik. Want als ik haar op haar rug leg, gaat ze heel hard huilen. Ze kan nog niet zo goed van haar buik naar haar rug rollen. Dus dan ligt ze de hele nacht op haar buik. Is dat goed? Ik ben er een beetje ongerust over. Wie heeft er ook een buikslapertje???

Groetjes Patricia
 
Hoi
Mijn zoontje is 5 maanden, heeft ook altijd goed doorgeslapen en sinds hij kan draaien, slaapt hij op zijn buik. In het begin draaiden wij hem steeds terug maar ook huilen, dus nu slaapt hij op zijn buik. Hij kan nog niet terug slapen, en slaapt dus de hele nacht op zijn buik. Hij ligt alleen in een slaapzak zodat er zo min mogelijk in zijn bedje ligt. Ik heb wel een tevreden slaper en kan er weinig aan doen dus laat het maar zo.
 
Mijn dochter is even oud als de jouwe en slaapt ook het liefst op haar buik. Ze kan zich wel omrollen en ook "tijgeren", dus ze is best sterk. Toch maak ik me ook wel zorgen aangezien ze regelmatig met haar snufferd plat in het matras in slaap valt... Ik heb de tip gekregen om een matrasje en hoeslaken van het merk aerosleep te kopen. Het schijnt dat kinderen daar goed mee kunnen ademen, hoe ze ook liggen. Op het CB adviseerden ze me om haar met banden vast te leggen, maar dit levert meer gevaar op (ze woelt nogal en draait zich ermee in de knoop). Het matrasje moet ik nog proberen. Ik ben ook wel ongerust, maar iedereen zegt dat ik me er geen zorgen om moet maken.. 25 jaar geleden werden babies altijd op hun buik gelegd. Dat het percentage wiegendood toen veel hoger lag zijn ze zeker vergeten. Toch hoor ik het vaak dat kinderen buikslapen. Het zit mij ook niet lekker en ik ga regelmatig bij haar kijken. Succes ermee!
 
Hoi,

Ik heb ook een buikslaper. Alleen is hij nog maar 10 weken oud. Je wordt wel gek gemaakt door alle berichten over dat het niet goed zou zijn. Het is inderdaad niet goed voor babys die niet sterk genoeg zijn om hun hoofd te draaien. Mijn zoontje kan zijn hoofd goed zelf draaien en ophouden. Hij is ontzettend sterk. Mijn zus haar middelste dochter had precies het zelfde ging ook alleen maar op haar buik slapen. Vaak zijn dit hele sterke kinderen. Je doet er niet veel aan. Ik slaap zelf ook nog veel op mijn buik. Zo heeft iedereen wel wat. Maak je niet te veel zorgen.

Groeten Monique
 
mijn zoon heeft vanaf de geboorte alleen maar op zijn buik willen slapen en zodra de kraamzorg weg was heb ik dat ook maar gewoon gedaan om onze nachtrust te bewaken. Hij is ook heel sterk en kon gelukkig al veel met zijn hoofd. Ik maak me geen zorgen maar let wel heel goed op hoe en wat er in de wieg ligt.
 
Met mijn zoontje ben ik vaak bij de kinderarts geweest (om medische redenen), maar daar heb ik eens de vraag gesteld wat zij vond van dat buikslapen. Onze zoon sliep nl. ook het liefst op zijn buik vanaf zijn geboorte al. Gelukkig stelde de kinderarts me gerust. Als een baby zich zelf op de buik kan draaien, dan "mag" het. Wel moet er dan gelet worden dat de baby het niet te warm heeft. Op de buik kan een baby nl. minder goed warmte kwijt dan op de rug. Vaak is alleen een slaapzak voldoende.

Ik hoop dat je hierdoor wat gerust gesteld bent. Ik was het wel, maar zeker in het begin keek ik vaak of hij nog wel ademde. Het vertrouwen groeit vanzelf, echt waar.

Succes,
Esther
 
Mijn dochter (nu ruim 5mnd)draait zich ook het liefst op de buik. Toen ze net begin met op de buik draaien heb ik bij prenatal een slaapzak gekocht waar een riem doorheen kan, die om de bodem van het bed en de matras heen moet. Ze slaapt hier prima in en wij kunnen rustig slapen. Overdag ligt ze steeds op haar buik in de box, wandelwagen en noem maar op, ze kan zo ook in slaap vallen maar ik ben vaak bang dat ze zich met haar hoofd in het matrasje draait, maar dit gaat wel goed. Maar toch ben ik blij dat ze 's nachts gewoon op haar rug slaapt en ze heeft hier ook geen problemen mee.

groet edith
 
Mijn zoontje is nu 19 weken en slaapt ook al vanaf een week of 5 op zijn buik. Hij kon ook al vrij snel goed z'n hoofdje omdraaien en ben niet meer ongerust. Hij draait nu alle kanten op in bed (hij wordt op zijn rug wakker)en soms ligt hij met z'n hoofd naar het voeteinde. Hij slaapt alleen in een slaapzakje, zonder dekentje. Ik heb alleen een ander probleem. Binnenkort kan hij niet meer in de reiswieg (past niet meer) en moet ik dus de wandelwagen gaan gebruiken, alleen daar kan hij niet op zijn buik in liggen. Als we dus de hele dag weg zijn slaapt hij dus niet. Weet iemand hier een oplossing voor dat hij bijvoorbeeld overdag toch op zijn rug slaapt, maar dan in de wandelwagen? Hoe doen jullie dat met jullie buikslapers.

groeten viviane
 
Terug
Bovenaan