Op controle bij vk of huisarts?

Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die liever hun zwangerschapscontroles bij de (mannelijke) huisarts doen.
Ik ben zwanger van de tweede en ga binnenkort een afspraak maken voor de eerste controle. De vorige keer had ik niet bepaald een klik met de verloskundigen in de praktijk in de buurt, dus ik denk er sterk over om mijn controles bij de huisarts te doen. Zijn er mensen die er ook zo over denken?

hoi hoi,
ik zou gewoon doen wat bij jou goed voelt. als je geen zin hebt in de vk en de HA de controles ook kan doen, prima toch!
ik ken wel meer mensen die overgestapt zijn van vk kantoor omdat ze het niet konden vinden met de vk. het gaat er om dat jij je prettig voelt....

succes ermee!

Ik doe ook controle's bij (mannelijke) huisarts, maar dan omdat er geen vk in de buurt zitten... Bij de vorige zwangerschap is e dat ook goed bevallen!

Groetjes daphne

Hi,

Ik had ook geen klik met de vk in mijn omgeving, maar simpelweg had ik niks te kiezen. Heel veel huisartsen doen het werk van de vk niet meer. Simpelweg omdat ze het te druk hebben.

Je moet het gewoon even je ha vragen of hij dat wil doen. Hier kun je ook niet zomaar naar een ander vk bureau. In ons dorp is er maar ik vk bureau, en daar moet je het mee doen. Dus toen ik weer zwanger werd, zag ik er erg tegen op. Maar mijn buurvrouw adviseerde: gelijk zeggen!

En dat heb ik gedaan. Ik heb gezegd dat ik me niet prettig voelde de vorige keer en dat hebben ze zich wel aangetrokken. Dat was niet de bedoeling want je moet toch alles kwijt kunnen. Ik hoop dat het nu beter gaat, maar ben pas 2 keer geweest.

Mocht jouw ha het niet doen en je niet naar een andere vk kunnen, kaart het dan gelijk aan! Het is doodeng, maar het lucht wel op!

Gr. Tamara.

Hoi,

Helemaal waar dat je je op je gemak moet voelen bij je vk. Dus ik ben het met de vorige schrijfsters helemaal eens. Persoonlijk zou ik kiezen voor de vk, omdat je dan helemaal in de sfeer van het zwanger zijn bent en de enige "patienten" zwangeren zijn, maar als jij je daar niet op je gemak voelt dan moet je proberen of je bij je ha terecht kunt.

Groetjes Corina

Ik heb voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij de huisarts. Als hij de controles niet meer doet ga ik wel naar de verloskundige. Ik durf het echt wel te zeggen als ik een probleem heb, dat heb ik in het verleden ook al een aantal keer gedaan, maar ze zegt netjes "Heel vervelend ja", maar je ziet haar denken "whatever". We zien het wel, ik heb een goede band met mijn huisarts, ik hoop dat hij het wel doet.

ik zou het gewoon neerleggen.
ik heb tijdens mijn eerste bevalling ook geen leuke terug kijk.ze kwam kijken had 2 cm,opeens leek het wel of ik in een intercity trein zat,maar ze ging gewoon weg.om 2 min weeen en minuut lang.
gevolg ik moest wachten met 10cm tot ze kwam.uit eindelijk duurde het eeuwen voor ze de hechtingen erin had gedaan.
was 3 uur na me bevalling eindelijk klaar om te gaan douchen en kind te verzorgen.
ik kwam toen voor mijn 2de zwangerschap en gaf toen aan dat ze wel gelijk komen als ik weer bel,kreeg als antwoord joh denk je nou dat je snel bevalt??? toen werd ik onzeker en bang.ik zei tegen haar kijk even in mijn vorige gegevens,toen schrok ze,oh oh.
gesprek aangevraagd bij me vertrouwde verloskundige die er ook zat bij mijn eerste.zij zei nee bij jouw gaan we gelijk actie nemen.moest opnieuw met haar ingesprek .ze heeft toen excuus aangeboden.gelukkig voelde ik niet goed en vertrouwde verloskundige had dienst,alleen te zeggen marjan vraagt om jouw.ze stond binnen 10 min bij me.nog geen 45 erna was ik bevallen.
dat was top bevalling,erg pittig maar had veel steun van haar gekregen,voelde rustig.had ik bij de 1ste niet.raakte toen bijna in paniek.voelde of iedereen ver van weg was.of ze deur uit zouden gaan mij alleen zouden laten,ja heel raar.
gelukkig is die persoon vertrokken,ze kon de druk niet aan.hoorde ik achteraf.
ben nu verhuisd en krijg dan weer nieuwe verloskundige.
ja in het ziekenhuis weet je ook niet wie je aan je bed krijg.mijn huisarts stuurt me echt door.hij zegt ook ik heb te weinig ervaring hiermee.
ze doen het niet meer,wegens hun bekwaadheid.
je moet het met regelmaat doen,als ben je niet meer bevoegd om het uit te voeren.zo spreken ze dat in de zorg.
maar je kan je probleem neerleggen eens bij je huisarts.zo niet moet je dit gelijk neerleggen bij de verloskundige.
succes.
gr marjan

Terug
Bovenaan