op controle geweest na de curettage

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vandaag moesten we op controle in het ziekenhuis na de curettage 10 dgn geleden.
We hebben echt ontzettend veel pech gehad. Uit het onderzoek van de pathaloog anatoom is niks bijzonders gekomen. Dus dat was wel een opluchting.
We waren dus zwanger van een een-eiige tweeling. En dat is op zich al heel erg bijzonder. Maar een een-eiige tweeling brengt veel risico's met zich mee. We waren van een aantal dingen al op de hoogte, maar we wisten niet dat ook in het begin van de zwangerschap de kans op een miskraam groter was. Dikke vette pech voor ons dus en de kans dat dit nog een keer gebeurt is vrij klein.

De gynaecoloog vroeg verder hoe we er zelf tegenover stonden om weer verder te kijken in de toekomst. Ze dacht wel dat wij heel positief ingesteld waren en dacht dus ook dat wij graag weer verder wilden.
Ik mocht zelf kiezen om te wachten op mijn 1e menstruatie of starten met provera om die menstruatie op te wekken.
Omdat mijn cyclus zonder clomid gewoon ontzettend onregelmatig is was ik bang dat het heel erg lang zou duren voordat die menstruatie komt. Daarom hebben we besloten dat ik de komende 10 dgn provera ga slikken om over ongeveer 2 wkn ongesteld te worden. En dan mag ik op dag 3 weer beginnen met clomid.

Het voelt zo fijn om weer met de neus de goeie kant in te gaan! Nu ff 10 dagen afwachten en dan weer aan de clomid om eitjes te gaan maken.
Klinkt het gek als ik zeg dat ik er weer zin in heb????

Er is veel van me afgevallen vandaag en de zon is voor ons vandaag weer lekkerlijk (wat een heerlijk weer vandaag) en figuurlijk gaan schijnen.

Liefs,
mama Peet

Ik ben zo blij voor jullie, en het was idd heerlijk weer vandaag, heb net een beetje in de tuin gescharreld. Ik hoop dat jullie snel weer goed nieuws mogen krijgen en zo niet geven we de hoop niet op. Voor mij is het nog 5 dagen wachten voor de rode duivels. Hee weet je dat we ook nog op dezelfde dagen werken. En ik werk als een soort van au-pair bij een veel te rijk gezin.

spreek je later weer,
liefs van Mariska
p.s ik loop in het ziekenhuis in Amsterdam

Hi Peet,

Kan me voorstellen dat het een opluchting is dat er niets bijzonders uit het onderzoek is voortgekomen. Fijn ook dat jullie direct met de Provera mogen beginnen. Wij moeten gewoon afwachten tot mijn menstruatie komt, na 6 weken mogen we evt. wel een kuur....
Wat een heerlijke zonnige dag was het vandaag he? Ik heb nog even buiten, in het zonnetje uit de wind een kopje thee gedronken, heerlijk, even je gezicht in de zon!! En dat licht geeft toch weer een soort moed voor de "volgende ronde".
 Nou tot gauw
liefs Dana

Hoi Peet,

Ik had dat toentertijd ook hoor, dat ik aan de ene kant heel erg verdrietig was om mijn verloren kindjes (twee keer een miskraam) en aan de andere kant niet kon wachten om er weer voor te gaan, hoe sneller hoe beter, anders voelde het als verloren tijd.... Ik voelde me dan ook wel eens heel schuldig tegenover die kindjes die er niet meer mochten zijn, dat ik er maar zo kort bij stil stond en zo snel voor een ander kindje verder wilde gaan....maar ik denk dat het een niet perse zonder het ander gaat, terwijl je weer gaat proberen om zwanger te raken kun je ook best stil staan bij je kleintjes die je verloren hebt, en van tijd tot tijd komt dat verdriet weer even naar boven. Ik wens je heel veel sterkte en ook heel veel succes en kracht om verder te gaan!

Liefs, Anke

Hoi mama peet,

Gelukkig dat jullie weer snel kunnen gaan beginnen. Ik wens jullie heel veel succes en ik duim voor jullie.

Groetjes loontje

Hi mama Peet,

Wat goed om je zo te horen praten! Het klinkt helemaal niet gek hoor als je zegt dat jullie er weer zin in hebben om verder te gaan. En wat fijn ook dat jullie meteen verder kunnen. Ik weet nog wel dat naast het verlies mijn grootste frustratie was dat het na de miskraam nog 4 maanden heeft geduurd voor ik verder kon/mocht! Dat is gewoon te lang! Dus ik ben blij voor je en wens jullie heel veel succes bij de nieuwe ronde!!

Liefs Scorpy

hoi hoi,

bedankt voor al jullie reacties!
Wij zijn weer helemaal back to earth. Het verdriet krijgt zijn plek en we gaan er weer helemaal voor!!!  Nog 2 dagen provera en dan wachten op de rode duiveltjes....
Gek, maar kan niet wachten tot ze er zijn en we weer met de clomid kunnen starten.
Ben me nu vooral ff op mijn werk aan het richten. we hebben hier carnavalsvakantie, maar door de zwangerschap en daarna de miskraam is er veel blijven liggen en dat  MOET klaar. Volgende week moeten de rapporten mee met de kids en ik moest nog beginnen. De afgelopen dagen dus veel aan de computer gezeten om rapporten te maken en zal de computer zal de komende dagen ook nog mijn beste vriend zijn! (haha)

tot snel maar weer.
liefs, mama peet

Terug
Bovenaan