op controle geweest na de curettage

Hoi allemaal,

Vandaag moesten we op controle in het ziekenhuis na de curettage 10 dgn geleden.
We hebben echt ontzettend veel pech gehad. Uit het onderzoek van de pathaloog anatoom is niks bijzonders gekomen. Dus dat was wel een opluchting.
We waren dus zwanger van een een-eiige tweeling. En dat is op zich al heel erg bijzonder. Maar een een-eiige tweeling brengt veel risico's met zich mee. We waren van een aantal dingen al op de hoogte, maar we wisten niet dat ook in het begin van de zwangerschap de kans op een miskraam groter was. Dikke vette pech voor ons dus en de kans dat dit nog een keer gebeurt is vrij klein.

De gynaecoloog vroeg verder hoe we er zelf tegenover stonden om weer verder te kijken in de toekomst. Ze dacht wel dat wij heel positief ingesteld waren en dacht dus ook dat wij graag weer verder wilden.
Ik mocht zelf kiezen om te wachten op mijn 1e menstruatie of starten met provera om die menstruatie op te wekken.
Omdat mijn cyclus zonder clomid gewoon ontzettend onregelmatig is was ik bang dat het heel erg lang zou duren voordat die menstruatie komt. Daarom hebben we besloten dat ik de komende 10 dgn provera ga slikken om over ongeveer 2 wkn ongesteld te worden. En dan mag ik op dag 3 weer beginnen met clomid.

Het voelt zo fijn om weer met de neus de goeie kant in te gaan! Nu ff 10 dagen afwachten en dan weer aan de clomid om eitjes te gaan maken.
Klinkt het gek als ik zeg dat ik er weer zin in heb????

Er is veel van me afgevallen vandaag en de zon is voor ons vandaag weer lekkerlijk (wat een heerlijk weer vandaag) en figuurlijk gaan schijnen.

Liefs,
mama Peet

Ha Mama Peet,

Ik lees regelmatig alle verhalen op het forum (het is een soort verslaving geworden!)  en ik zie jouw naam vaak voorbij komen. IK wilde even zeggen dat het me opvalt dat je zo sterk bent en het volgens mij heel positief benadert. Ik heb daar veel bewondering voor, want het is nogal wat wat je hebt meegemaakt.
Ik snap heel goed dat je weer zin hebt en dat je blij bent dat alles weer achter de rug is en normaal is zeg maar.
Ik ben zelf al meer dan 4 jaar bezig om een kindje te krijgen. Heb na 2 jaar een miskraam gehad en na een jaar weer 1. Heb uiteindelijk een kijkoperatie gehad en een chromosomenonderzoek en alles bleek goed. Ik was van plan om voor IUI te gaan maar de gynaecoloog zei dat ik voorlopig meer kans heb om op natuurlijke wijze zwanger te worden, nu IUI de kans op zwangerschap niet vergroot bij mij want alles is immers goed. Dat er niets aan de hand is heeft mij zoveel goede moed gegeven dat ik er gewoon weer een jaar tegenaan ga. Ben bijna 36 dus heb niet de eeuwigheid, maar een jaartje extra kan er nog wel bij!

Succes en ik hoop op een volgende zwangerschap voor jou met goed afloop! (Uiteraard ook voor mijzelf.)

Bep

Terug
Bovenaan