Op controle geweest...

Vandaag op controle bij de vk geweest. De baby ligt nog niet goed, maar ze wist het ook niet zeker. Ws ligt t kindje met de billetjes na beneden en met het hoofdje onder mn ribben..Over 2 weken kijken ze weer en als ze dan nog twijfelt krijg ik een echo om te kijken hoe nu verder...heeft iemand ervaring met de stappen die daarna gezet worden?

heyhey

toevallig heb ik gister het zelfde gehoord. billen liggen beneden, hoofdje boven.
maar hij heeft nog ruimte zat hoor om te draaien dus er hoeft nog geen paniek in de tent te zijn :)

ook ik moet over 2 weken terug naar de vk. ligt hij dan nog met zn hoofdje boven, zal ik worden doorverwezen naar de gyn voor een echo. ik verwacht niet dat ze dan al gaan draaien aangezien ik dan pas 35 weken ben. denk dat ik dan 1 a 2 weken later terug moet komen en als hij dan nog niet goed ligt, zal hij gedraaid gaan worden.

mn jongste dochter is ook gedraaid met 37 weken.
ook zij lag met 30 weken met haar hoofdje boven en is niet gaan draaien in al die weken. dat deden 2 assistentes en de gyn (volgens mij was het de gyn hoor maar kan ook een andere arts geweest zijn)

de tranen hebben in mn ogen gestaan. jeetje wat vond ik het pijn doen zeg. met zn 3en liepen ze te duwen en trekken aan mn buik. ppfffffff als ik daar weer aan terug denk en bedenk dat het misschien over een paar weken weer moet gebeuren, raak ik wel in een dip dus niet te lang bij stil staan hahaha

draaien zitten trouwens ook wel risico's aan, maar die moet je tegen die tijd maar aan je gyn vragen want anders wordt je alleen maar gek!
waarom ik dan toch voor t draaien koos? een keizersnede heeft ook zn risico's en dat leek (en lijkt) me gewoon doodeng dus dat wilde ik echt voorkomen.

we wachten t gewoon even af, wat onze ukkies doen :)
t zijn nu al eigenwijsjes hahahaha

liefs, do

Vorige week hetzelfde bericht gehad, met 35 weken gaan ze bij mij weer kijken, met 36 weken een liggingsecho. Mocht hij met 37 weken nog in stuit liggen dan een draaipoging. Je hoort daar verschillende berichten over, bij de een doet het gigantisch zeer bij de volgende is het een fluitje van een cent.

Kindjes kunnen echt nog tot op de bevalling een draaipoging doen. Mocht het tot een keizersnede komen dan vraag ik vantevoren nog wel om een echo, zou niet het eerste kindje zijn wat als de buik open was ineens goed blijkt te liggen.

Terug
Bovenaan