Op cursus?

Gaan er al mensen op zwangerschapyoga / gym / zwemmen / haptomie etc binnenkort?

Bij ons in de sportschool wordt zwangerschapsyoga gegeven, het lijkt mij nog wat vroeg om er aan mee te doen. Maar aan de andere kant kan ik de helft van de oefeningen bij de "gewone" yoga en andere klasjes al niet meer goed mee doen...

Wat doen jullie? En wanneer beginnen jullie?

Ik heb me op gegeven voor zwangerschapsbegeleiding/gym
(die je dan naar het moment toe begeleiden, ademhalingsoefenen enz.)

Ben benieuwd...

Wanneer we beginnen weet ik nog niet. Waarschijnlijk over +/- 4 weken ongeveer.

De vorige keer geen cursus gedaan en ga ik nu ook niet doen. Ik ging er de vorige keer vanuit dat ze me op dat moment wel vertellen wat ik moest doen. Dat deden ze ook. Tot ik persweeen weg moest proberen te puffen. Toen heb ik even toch duidelijk laten merken dat ze me niet de wet moesten voorschrijven. Ik moest van mezelf persen. Dat bleek achteraf ook wel hahaahha.

Ik heb me opgegeven voor zwangerfit, das ook een soort gym, net zoals Ilona1902 gaat doen. Deze is onder begeleiding van een (bekken)fysiotherapeut, dus ook veel aandacht voor houding. Het begint over 3 weken, dan ben ik 20 wk. Het duurt ongeveer 10 weken, maar er valt denk ik nog wel wat uit met carnaval / Pasen etc... op de maandagen. Ik ben heel benieuwd, het is m'n eerste zwangerschap en cursus...

ook ik ga geen cursus doen 1e keer ook prima zonder gegaan.
je kunt het beste heel rustig blijven en als je de mogelijkheid hebt in bad gaan zitten scheelt enorm met de weeen.
ademhaling doe je vaak vanzelf goed.

ik wil best een cursus doen maar ik hou niet van bewegen....dus eigenlijk wil ik gewoon een beppencursus volgen maar helaas bestaat deze niet....
ik loop al iedere week bij de fysio dus ik mag ook niet alles doen.....

mocht iemand nog een cursus weten waar je alleen maar hoeft te kleppen en zeuren en klagen en lachen en huilen dan meld ik me aan ; )

Terug
Bovenaan