op dag 34 pas een eisprong kan dat????

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ik ben onlangs gestopt met de pil, en zit nu op dag 34 van mijn cyclus. Had eigenlijk al een ongi verwacht, maar niets is minder waar.
Nou dacht ik vandaag mijn ei te voelen, heb zojuist even een testje ovu test gedaan en jahoor, positief!!
Maar kan dit wel op dag 34!!! Want dan zou ik een cyclus hebben van ca 48 dagen en ik heb altijd gehoord dat als je cyclus langer is dan 42 dagen je geen eisprong hebt!!
Help!!
dikke kus romaty

Hi romaty?

Volgens mij kun je dan ook gewoon zwanger raken hoor!   Heb mijn ei ook nooit op tijd, heel onregelmatig , deze maand 42 dagen. Maar dat je geen ei hebt als je na 42 dagen niet menstrueert heb ik nog nooit eerder gehoord!   Je hebt dan toch een eisprong gehad anders zou je nooit ongesteld kunnen worden. Het is welzo dat als je een cyclus hebt van langer dan 35 dagen ju kunt spreken over een onregelmatige cyclus.
Nou ja, succes in ieder geval.

Liefs esther

He esther,

Thanx voor je reactie!
Vond het ook al zo raar van die cyclus van langer dan 42 dagen en dan geen ei kunnen hebben, maar goed je leest hier zoveel, af en toe weet ik echt niet meer wat ik wel of niet kan geloven!!
Maar eh, volgens mij is het wel zo dat je niet persee een eisprong hoeft te hebben, ondanks dat je wel menstrueert, dus een menstruatie wil niet automatisch zeggen dart je ook een eisprong hebt!!
Wat een gedoe allemaal he!
Maar goed, ben benieuwd, wij gaan in ieder geval gewoon lekker aan de klus dit weekend, hihi en dan zien we wel!
We hebben geen haast want ons zoontje is nu ruim 7 maanden dus we hebben alle tijd! Maar aan de andere kant, van hem waren we in een keer in verwachting dus... spannend!!

x romaty

Vrouwen die een lange cyclus hebben kunnen wel een ei hebben. Maar helaas heeft een groot deel van de vrouwen met een cyclus korter dan 3 of langer dan 6 weken geen (goede) eisprong. en hoe langer je cyclus duurt des te minder eisprongen je hebt. dus minder kans.
Een vrouw met een lange cyclus heeft kans dat ze PCOS heeft. dan heeft ze zelden of geen eisprong. Vandaar dat je lange cyclus in de gaten moet houden.

maar geluk heb je je ei opgespoord! en goed benutten die kans!
Succes.

Liefs Jazzie

He Jazzie,

Jij weet er duidelijk heel wat van af!!
Ik heb gelukkig voorheen nooit een extreem lange cyclus gehad, voor mijn vorige zwangerschap lag die rond de 33 dagen.
In maart ben ik bevallen, daarna niet ongesteld geweest maar weer terug aan de pil gegaan, en nu pas net gestopt (eind september).
Heb dus geen idee wat mijn cyclus ging doen, of ik een ie zou krijgen etc etc.
Ben al blij dat ik nu wat heb kunnen traceren!! Het had veel langer kunne duren!
In iedere geval lekker klussen dit weeknd, en dan zien we wel weer!!
x

Bij 1 cyclus kun je er ook niet echt wat van zeggen.. Kan van alle hormonen komen.. nog niet zo heel lang geleden een kleine gehad.. (weet niet of je bv hebt gegeven/geef)
En dan van de pil af...
Zal best wel steeds korter worden die cyclus..

Klusze!
liefs Jazzie

Nee, en al helemaal niet na een bevalling en dan weer aan de pil en dan na een paar maanden alweer stoppen, over hormoonschommelingen gesproken!!!
Doe ik een evntuele volgende keer ook anders!
Heb wel borstvoeding gegeven, maar na twee maanden moest ik stoppen, ivm "geelzucht", dus daar kan het nu niet van zijn!
Vond alleen een eisprong op dag 34 zo laat, maar goed dat zal allemaal wel met alle andere hormoontjes te maken hebben! Rot dingen, hihi.
Maar ongesteld wordt ik dit weekend in ieder geval niet, dus dat komt goed uit, hihi!

x

Terug
Bovenaan