Op de bank klimmen

Ons zoontje van 15,5 maand kan sinds gisteren op de bank klimmen. Wij
in eerste instantie natuurlijk helemaal trots maar ik vind het toch ook
wel een beetje eng. vaak gaat hij lekker zitten op de bank maar soms
gaat hij ook staan en over de bank lopen en dat is natuurlijk wel
gevaarlijk. Het is een druk ondernemend mannetje dat was ik al gewend
maar ik kan hem nu echt bijna geen seconde meer alleen laten heb ik het
gevoel. ik durf soms nauwelijks naar de wc omdat hij dan op de bank kan
gaan klimmen. moet ik er steeds met mijn neus bovenop gaan zitten of
hem gewoon laten gaan? Hij is al wel eens gevallen van de bank en het
bed maar dat maakte weinig indruk. Deed wel even zeer maar daarna weer
lustig verder klauteren.... Ik heb het gevoel dat als ik probeer er
steeds bij te zijn dat hij dan juist een keer wel valt als ik net even
niet kijk, dus of zoiets echt zin heeft? wie herkent dit en weet raad??



groetjes Patricia

mama van Justin

 
hoi

ja ik ken dat gevoel wel maar wat als hij valt en ik ben er niet optijd bij
mijn zoon is 2.5 jaar en ook erg druk op bed springen bij het randje lopen enz
ik kijk gewoon niet meer want als je er heel de tijd bij blijft word je niet goed van al dat gestund en dat het elke keer net goed gaat

de meeste ongelukjes gebeuren juist als je er bij bent en als je er wat van zegt vallen ze meestal ook

dus mijn mening is gewoon je dingen blijven doen en laat maar stunten tot een zekere hoogte natuurlijk

hoop dat je er wat aan heb


groetjes Jenny mama van nicky
 
Hoi,
Mijn zoontje is 16,5 maand en ook zo'n lekkere klauteraar. Klimt werkelijk overal op. Ik zit er echt 'bovenop. Meteen corrigeren en iets anders aanbieden werkt wel aardig. Over het op de bank klimmen. Mijn standaard zin is dan gelijk " ZITTEN op de bank", ik zeg het wel tien keer en dan luistert hij wel. Natuurlijk is hij dat tien seconden later weer vergeten en gaat hij weer staan.....maar ik hou vol. Zo probeer ik hem te leren dat de bank is om rustig op te zitten en een boekje te lezen. Als  hij het blijft doen dan gaat hij van de bank af (3x waarschuwen en dan eraf). En zowaar heb ik zo af en toe al resultaat....van de week heeft hij wel een kwartier naast me gezeten om een boekje te lezen (nouja....bladeren, hihi) en daar keek hij zo ontzettend trots bij, heerlijk om te zien. Het is hetzelfde als in bad, ook daar mag hij niet staan. Het kost eerst een hoop tijd maar uiteindelijk heb je er (af en toe) resultaat van.
En als je de kamer uit moet.....tja....hopen dat het goed gaat??? Je zou de box kunnen proberen. Die heb ik overigens al een tijdje weggezet want ik gebruikte hem niet meer. (Heb ik eigenlijk wel spijt van....onze tweede komt in juli en het zou handig zijn als Gijs dan af en toe nog in de box kon...).
Groetjes en succes met je klauteraar!!!
Ingrid
 
HOI
 
Ik heb een dochter van 17 maanden. Vanaf het begin hebben we duidelijk tegen haar ezegd dat de bank is om op te zitten. En niet om op te staan en te lopen. Net wat hiervoor geschreven is, moeten we het nog steeds wel herhalen. Maar ze weet het wel en luisterd ook als we het zeggen. Dus heel veel herhalen.

En tja een ongelukje zit in een klein hoekje. Je kan niet altijd bij je kind zijn. Makkelijk gezegd van mij natuurlijk, maar het is wel zo. Misschien kun je je kind afleiden als jij naar de wc gaat. Dus met de blokjes ofzo laten spelen.

Groetjes Ria
 
Bedankt voor jullie reacties!

Inderdaad corrigeren wij hem meteen als hij gaat staan en lopen op de
bank en het werkt inderdaad heel af en toe. (inderdaad een paar
seconden). De box gaat niet meer als ik de kamer uit moet want die
hebben we niet meer staan. Hij zat er nooit meer in en dat ging
eigenlijk wel prima (alleen kon hij toen dus nog niet op de bank
klimmen...)



In ieder geval bedankt voor de reacties en jullie ook veel plezier met de kleine klim-aapjes!



Groetjes Patricia

 
Terug
Bovenaan