op de (be)valreep toch nog medicijnen

A

Anoniem

Guest
Vanaf begin van de zwangerschap kamp ik al met depressieve klachten, waarvoor ik ook bij de hulpverlening ben terecht gekomen. Maar verder dan babbelsessies wilde ze niet gaan. Medicijnen wilden ze niet geven.
Vanmorgen was ik aan het eind van mijn latijn. Ik huil al dagen achtereen,  slaap niet meer  en de depressie is na 2 maanden "rust" weer helemaal terug.
Ik heb vanmiddag de crisisdienst gebeld en ik kreeg een ander dan mijn gebruikelijke behandelaar. En wat denk je: Hij vindt het niet normaal dat ik de zwangerschap zonder medicijnen heb moeten doorzingen, gezien mijn verleden (borderline). Maandag heeft hij direct een afspraak voor me gepland met de arts.
Ik ben zo opgelucht. Ook al weet ik dat ze nog wel even in moeten werken voordat ze hun werk doen, maar er wordt in ieder geval actie ondernomen.
Ik zal wel onder extra begeleiding komen dan ivm afkickverschijnselen van onze baby, maar ken zat meiden bij wie dat allemaal probleemloos is verlopen.
Ben best wel beetje trots dat ik aan de bel heb getrokken en mijn zwakte durf toe te geven tegenover mezelf.
xxx Annette (35+3)

Hai Annette,

Fijn dat je nu toch hulp krijgt van medicijnen. Hopelijk geeft het je meer rust de laatste weken!

Sterkte,

Charlotte

Hoi Annette,

Ik ken je niet persoonlijk maar ik ben ook reuzetrots op jou dat je zo

goed voor jezelf zorgt. Het is volgens mij heel moeilijk om hulp te vragen, dat vind ik voor gewone dingen al lastig.

Hartstikke goed gedaan!!!

En ik hoop dat je toch innerlijke rust krijgt op deze manier. Zodat je goed ontspannen je bevalling gaat beginnen.

Liefs,

Vanessa 18 wkn

Hoi..

Super van je om je hier zo bloot te geven.
Ik vind het ook wel raar dat je geen medicijnen hebt gekregen.
Zelf ken ik ook iemand met borderline en ik weet dus uit ervaring dat de stress wel eens aan kan wakkeren na de bevalling.

Ik vind het wel fijn voor je dat je nu goede hulp krijgt,.,

Succes verder !!

Liefs Esther

Hoi Annette,
Heb bij mijn moeder kunnen zien wat de hormonen van de overgang i.c.m. bordeline teweeg brengt. Kan met dus een goed beeld vormen wat jij nu voelt. Super goed van je dat je aan de bel getrokken hebt. Soms vergeten artsen de mama's achter de babytjes wel eens. Over een paar dagen voel je je denk ik alweer een stuk beter, kan je lekker gaan genieten van de laatste weekjes!
gr.Eveline

hoi meissie,
hartstikke goed van je. ik MOEST juist onderhand medicijnen van Lentis (nieuwe naam voor GGZ). Hun zeiden: bij voorkeur geen medicijnen in de zwangerschap maar je moet de voordelen opwegen tegen de nadelen en de slechte hormonen van depressie enzo en de daarbij gepaard gaande slechtere weerstand enzo kunnen vaak nog slechter zijn dan medicijnen. En er zijn zoveel vrouwen die niet eens weten dat ze zwanger zijn of zelfs drugs gebruiken en die krijgen ook gezonde kinderen of kinderen die klein geboren worden maar als jij rookt of slecht slaapt door depressie dan kan je kind ook klein geboren worden. Ik kreeg anafranil, dat schijnt geen kwaad te kunnen, daar hebben ze voor mij heeel veel onderzoek naar gedaan (ondanks dat er op de huidige lijsten nog staat dat dat niet goed is; dat schijnt achterhaald te zijn). Maar seroxat bijvoorbeeld schijnt vooral de eerste 3 maanden heel erg slecht te zijn en miskramen te veroorzaken en bij mijn zoontje wist ik niet dat ik zwanger was en heb ik dat juist de eerste 4 maanden wel geslikt en hij is kerngezond geboren. Hij is nu 4 en echt heeeeeeeeeeel gezond. Bij mij hebben ze gezegd dat ik ter observatie 24 uur in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling (d.w.z. de baby) en dat de baby dan hoogstwaarschijnlijk gewoon mee naar huis mag. Nou, bij mijn dochter had ik geen medicijnen en ben ik ook nog een nachtje gebleven omdat dat ziekenhuis dat standaard deed, nu dus 1 dag extra blijven, nou, dat weegt niet op tegen nog heel lang ellende doordat je geen medicijnen hebt. Bij mijn dochter heb ik geen medicijnen geslikt maar wel een heeeeeeeeeeeeeele slechte kraamtijd gehad. Dat is ook niet goed. Dus goed gedaan van je!!!!
liefs,
Addy

Terug
Bovenaan