op de (be)valreep toch nog medicijnen

A

Anoniem

Guest
Vanaf begin van de zwangerschap kamp ik al met depressieve klachten, waarvoor ik ook bij de hulpverlening ben terecht gekomen. Maar verder dan babbelsessies wilde ze niet gaan. Medicijnen wilden ze niet geven.
Vanmorgen was ik aan het eind van mijn latijn. Ik huil al dagen achtereen,  slaap niet meer  en de depressie is na 2 maanden "rust" weer helemaal terug.
Ik heb vanmiddag de crisisdienst gebeld en ik kreeg een ander dan mijn gebruikelijke behandelaar. En wat denk je: Hij vindt het niet normaal dat ik de zwangerschap zonder medicijnen heb moeten doorzingen, gezien mijn verleden (borderline). Maandag heeft hij direct een afspraak voor me gepland met de arts.
Ik ben zo opgelucht. Ook al weet ik dat ze nog wel even in moeten werken voordat ze hun werk doen, maar er wordt in ieder geval actie ondernomen.
Ik zal wel onder extra begeleiding komen dan ivm afkickverschijnselen van onze baby, maar ken zat meiden bij wie dat allemaal probleemloos is verlopen.
Ben best wel beetje trots dat ik aan de bel heb getrokken en mijn zwakte durf toe te geven tegenover mezelf.
xxx Annette (35+3)

hoi annette,

Wat goed van je dat je aan de bel getrokken hebt!! Als het niet gaat dan gaat het niet, en ik vind het echt knap van je dat je je kwetsbaar hebt opgesteld!
Wel heel fijn dat je een ander had en dat je nu wel medicijnen krijgt. Als deze het raar vond dat de ander je zonder medicijnen heeft laten doortobben, misschien een idee om een klacht in te dienen? zodat het een ander misschien minder snel zal overkomen?

Ik hoop voor je dat het snel aanslaat!
sterkte!

heyy annet
fijn voor je dat ze nu actie onder nemen
ik heb zelf ook voor de zwangerscahp anti dep geslikt
en heb nu vooral ademhalings klachten en gewoon niet lekker in mijn vel zitten
ik heb een recept voor prozak gehad en kan beginnen wannneer ik wil dat idee geeft mijn al wat rust
dus zit het nog steeds in mijn tas
maar als het niet meer gaat zou ik het zeker gaan gebruiken
bij prozak mocht ik eventuweel gewoon onder de verloskundige bevallen en had het kind de minste af kick verschijnselen ook is er over dit middel en zwangerschap veel bekent mischien kan je daarna vragen dan kan je de kleine na de bevaling gewoon thuis houden
bij borstvoeding werd weer de serxosat geaviseert en daar kan gelijk na de bevalling op over stappen zo heeft mij n arst het uitgelegd
ik hoop dat je jezelf weer zo snel mogelijk goed voelt want dat is het allerbelangrijkste
sterkte marina

Fijn dat je nu wel medicijnen   hebt gekregen maar wel schandalig dat ze je zo lang zonder hebben laten lopen. Als ze eerder actie ondernomen hadden dan was het misschien niet zover gekomen.

Ik slik zelf sinds week 28 citalopram, de dosis is afgelopen dinsdag verhoogd omdat ik het ook niet meer zo goed trek. Wat mij verteld is dat het kindje direct na de geboorte moet worden nagekeken door een kinderarts op ontwenningsverschijnselen. Verder weet ik ook niet hoe het gaat. Maar het is wat je zegt, we zijn niet de eersten en bij andere dames is het ook goed gegaan.

Hoop dat ze snel werken !

Een happy mama is een happy beeb zullen we maar zeggen,

ik gebruik vanaf het begin gewoon anti depresiva, iedereen raadde mij aan om te minderen / stoppen maar ik zag het niet zitten (zeker nu niet meer) onze beeb zal 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven (couveuze) maar dat weegt bij mij niet op tegen een depresieve aanval, klinkt misschien ego maar de beeb heeft dan ook niets aan mij.

Mijn nichtje is dus gestopt en van alle stress is dus nu de beeb te klein, en die van ons te groot dus wat is er dan beter vraag ik mij af, 2 dagen onder controle staan of te klein geboren worden zonder medicijnen?

Je hoeft niet onder begeleiding van een gyn trouwens is mij verteld maar het verschilt zo erg overal dat ik het ook niet meer weet..

Als ik verhalen lees als deze dan ben ik zo  blij dat ik wel goed geholpen ben. Echt belachelijk dat ze je zonder medicijnen laten rondlopen al die tijd. Mijn nicht heeft ook borderline en ik weet van haar dat ze er echt geen dag zonder kan. Ik heb zelf dan een paniekstoornis en in eerste instantie kreeg ik meteen oxazepam, maar toen de dosis niet hielp en ik ook de crisisdienst belde heb ik meteen een hogere dosering gekregen. Nu heb ik ook wel rare dingen meegemaakt met mijn psych. en krijg mijn medicijnen nu via de gyn, maar verder ben ik zeer tevreden over hoe ik geholpen ben (kon zelfs gelijk bij een dagbehandeling terecht). Volgens mij is er echt een groot verschil tussen de een en de andere instelling. En maak je maar niet teveel zorgen over de kleine hoor! Dat komt vast allemaal goed. Ze zullen   de baby misschien een paar dagen ter observatie houden, maar ik hoorde al dat er bijna nooit iets mee is.

Kus Maaike

Terug
Bovenaan