op de boot met een dreumes

hi, deze zomer willen we met 3 grotere kinderen (17, 12 en 10) en onze dreumes (dan 14 maanden) een vakantie vieren op de boot. dat is zo'n   strijkijzertje van 10 meter met een vaste ligplaats in Vinkeveen.

ik heb eens geoefend met het campingbedje, maar dat is eigenlijk te groot. dan kan er geen muis meer bewegen door het bootje.
JCB is te klein om los te liggen op een van de bedden. hij is erg bewegelijk in zijn slaap en ik denk dat hij van bed afrolt (dat is toch 80- 100 cm hoog).

heeft een van jullie tips of ervaringen met slapen op een bootje?

als baby lag hij nog in de wagenbak of zat in de maxicosi. dat was toch wel erg handig.

Miep
 
Hoi Miep,

Onze kinderen zijn volgens mij zo'n beetje even oud. Bart is van 22 mei en is nu dus 13 maanden.
Ik heb geen ervaring met boten, maar ik heb wel eens bij de babyzaak een soort slaaptentje gezien. Is minder massief dan een campingbedje en is ook aan de bovenkant afgesloten. Wat me op een boot (en sowieso op welke vakantie dan ook) wel handig lijkt is dat een campingbedje meteen ook dienst kan doen als box. Dan hoef je hem niet altijd in de gaten te houden.

Veel plezier op vakantie!

Groeten,
Marianne
 
Hoi,

En met een tuigje??? Ik had vroeger een tuigje om, vanwege het weglopen.
Volgens mij zijn ze te koop bij de prenatal of andere babyzaken.

Groetjes Debby mv B'Elanna
 
Hoi,

Wij gaan met onze dochter van bijna 14 maanden met onze zeilboot van 8 meter op vakantie (hadden al weg zullen zijn, maar ja...het weer he..)
Vorig jaar lag Mirte inderdaad gewoon in de reiswieg. Voor dit jaar moesten we ook iets anders verzinnen. Een campingbedje pas bij ons niet.