Op de buik draaien

Ha mama`s!

Wilde eens even vragen wanneer jullie kindjes voor het eerst op de buik draaien.
Mijn kleine meisje van 4.5 maand heeft nu goèd de gang te pakken, ze kan alleen nog niet terug draaien  Dat is een beetje balen maar leert ze ook wel weer!

Ben benieuwd naar jullie reacties,

Groeten Wendy

hallo wendy.
die kleine van mij begon er met 3,5 maand al mee. mijn oudste dochter ook al vroeg hoor. zij was 3 maanden.
maar hier hetzelfde probleem hoor ook nog niet terug kunnen draaien hahahah.
maar het is wel mooi om te zien nieuwaar.
groetjes

Hier kindje bijna 5 maanden en draait deze week alleen nog maar van buik naar rug.
Dan moet ik hem dus wel op zijn buik leggen.
van rug naar buik doet hij nog niet.

Hoi Wendy
Dilan draaide met 19 weken voor het eerst op zijn buik. Sindsdien slaapt hij ook graag op zijn buik. De laatste dagen lukt het hem soms om terug te komen op zijn rug. Hij pakt dan wel het boxkleed vast.
Groetjes Wietske

hoi,

Khe'shaun draaid vanaf 3,5 maanden van zijn buik op zijn rug en nu sinds kort ook andersom. op de een of andere manier tijgert hij precies waar hij heen wil en ik kan hem dus ook geen minuut meer uit het oog verliezen.

Doen jullie kindjes dat ook, op hun rug of buik zichzelf (net als een rups)
vooruit schuiven?

groetjes mama van Khe'shaun.

Hai!

Wat leuk om te lezen dat onze kindjes zo verschillend zijn! Mijn kleine meid ligt op haar rug als ik haar op dr rug neerleg en ze ligt op haar buik ( met t koppie omhoog) als ik haar op dr buik neerleg.
Ze kan wel op haar zij rollen, maar dat doet ze nauwelijks en doorrollen naar haar buik of rug heb ik nog nooit bij haar gezien!!
We stimuleren het een beetje door de oefeningen van de fysio te gebruiken die we bij mn oudste nodig hadden, maar ze lijkt er niks om te geven! Ach, het zal vanzelf wel komen!
Ook op verschillende plaatsen, in de box, buiten in het gras, op het kleed,....

Ach, we zullen het allemaal wel zien! Ik vind toch dat het allemaal weer zo snel gaat! Ik heb gisteren alle kleertjes weer eens uitgezocht en alles van maat 50/56/62 kon alweer naar zolder! Ik heb haar zelf gemeten en ze kwam op 67 cm uit. De broeken maat 62 zijn qua lengte wel goed, maar ze wordt zo lekker mollig en ik krijg ze nauwelijks over haar luier heen!! Dan maaar maat 68 en een keertje omslaan!

Gr Antoi

Hoi hoi,

Tijn draaide ook al vroeg (ruim 3 maanden) op zijn rug vanuit zijn buik. Maar alleen maar omdat meneer gewoon echt niet graag op zijn buik ligt en er uit nijd weer vanaf wist te komen... Sinds een week of 3 (ruim 4 maand)  draait hij ook van zijn rug naar zijn buik. Eerst nog met een arm onder zich, maar die ging al snel onder zijn lichaam vandaan. Hij draait zich om, bekijkt de wereld even vanuit zijn andere positie en dan horen we een bonk en ligt ie weer op zijn rug. (en krijsen joh, als dat niet snel genoeg naar zijn zin gaat...)
Het "rupsen" herken ik niet maar op zijn manier verplaatst hij zich al aardig. Een kleed is te klein, daar ligt hij hooguit 10 minuten op, hij worstelt zich gewoon daarnaartoe waar hij zijn oog op heeft. Kan zich zomaar een meter verplaatsen door te draaien en de wurmen.
Is zo genieten allemaal!

groetjes Natasja

Hoi,

Ik dacht dat Jurre al heel snel zou gaan draaien, want hij draaide al veel op zijn zij, maar de laatste weken doet hij dit nier meer. Ik leg hem wel vaak op de buik en soms rolt hij dan terug maar dat is meer omdat ie per ongeluk erg schuin gaat hangen

Hij wil wel hele dagen staan, als ik hem op schoot heb dan gaat hij steeds van zitten naar staan, dat vindt hij helemaal geweldig.

groetjes
Jadeje

Terug
Bovenaan