op de buik draaien

hallo,.

mijn zoontje is 5,5 maand en draait sinds gister steeds op zijn buik in de box,
hij kon altijd heel mooi lang spelen in de box ik kon dan rustig in de keuken even snel afwassen

als ik nu 1 min op de wc zit draait hij zich al om en dan begint hij te krijsen meestal ligt hij dan ergens in een hoekje van de box met de benen door de spijlen

is dit wel vertrouwd als ik hem nu even alleen laat.??? ik vond de box altijd een veilige plek om even snel wat te doen in de keuken ofzo.
kan hij bv zijn benen niet breken als hij steeds naar de zijksnten gaat en dan draait met de benen door de spijlen :S ik vind dat hij er soms maar raar bijligt hihi.
 
Ha meid,

Maak je niet druk hoor. Je baby leert heel snel nu ook weer op zijn rug te draaien. Help hem daarbij en dan heeft ie het zo door. En op de buik liggen is goed.... gewoon even laten jammeren... klinkt hard maar ze krijgen er sterke nek- en rugspieren van die ze hard nodig hebben om te kruipen.
Dat met die benen door spijlen: herkenbaar. Hier gebeurt het ook regelmatig!! Loïs is 11 maanden! Als ze echt vastzitten dan beginnen ze wel te huilen. Zo lang je dat niet hoort kun je rustig weg lopen. Zorg ervoor dat je hem gewoon kan horen... dus neit boven stofzuigen.... of na elke kamer even uitdoen en luisteren.

Succes ermee!
 
Hoi, heel herkenbaar hoor. Ik legde mijn kinderen niet meer in de box maar gewoon op de vloer. Wel je huis enigszins kindveilig maken dan. Ik legde ze eerst op een kleed (houten vloer). Dan hebben ze zowiezo meer de ruimte als in een box om te oefenen met draaien. Mijn jongste heeft echter nooit geleerd om weer terug te gaan naar zijn buik. Hij deed het gewoon niet. Maar hij is nu net een jaar geworden en loopt al. Hij kroop met 8,5 maanden. Ik liep gerust even weg hoor. En ik vond het zelf leuk om soms naast ze te gaan liggen. Is gewoon grappig en dat vinden de kids ook.
Groetjes, lianne
 
Kirsten is 8,5 maand en zij ligt ook vaak op de grond, veel prettiger dan de box. Ze staat al, tijgert, begint te kruipen dus ja in de box zit ze vaak knel haha.
Ik zet haar ook wel is in de kinderstoel als ik in de keuken bezig ben, vooral met koken dan vind ze dat ook wel prettig om te zien waar mama is.
 
Thijmen is nu 9 maanden. Hij speelt vaak op de grond. Maar als ik iets moet doen laat ik hem gewoon in de box spelen. Hij zit inderdaad wel eens met zijn beentjes door de spijltjes. Maar denk niet dat hij daar zijn beentjes van breekt.Zo hard duwen ze ook niet door als ze voelen dat het pijn doet.
 
Terug
Bovenaan